Sztuczna inteligencja na brzegu sieci
Wartość Edge AI polega na jej potencjalnych możliwościach natychmiastowego rozwiązywania realnych problemów, co otwiera szerokie pole do innowacji dla integratorów IT.
Wartość Edge AI polega na jej potencjalnych możliwościach natychmiastowego rozwiązywania realnych problemów, co otwiera szerokie pole do innowacji dla integratorów IT.
Prezesi są przekonani, że AI zwiększy produktywność pracowników, którzy z kolei obawiają się, że sztuczna inteligencja pozbawi ich posady. Eksperci wskazują, gdzie leży problem.
Jakie produkty, rozwiązania i usługi powinny szczególnie zainteresować klientów w kontekście wchodzącej w życie w październiku tego roku dyrektywy?
Istotne trendy rynkowe – produktowe, technologiczne, biznesowe – w oparciu o dane pochodzące z renomowanych agencji analitycznych, organizacji branżowych i globalnych mediów, dotyczące przede wszystkim Europy i Polski.
Kolejną rewolucją w branży IT – niemalże na miarę chmury – miała być dostępność zaawansowanych rozwiązań infrastrukturalnych w formie usługi rozliczanej abonamentowo. Oferta ta w niektórych krajach została przyjęta nadspodziewanie dobrze, ale wygląda na to, że w Polsce jeszcze na nią za wcześnie.
Nakłady ponoszone przez firmy na systemy bezpieczeństwa IT są niewspółmierne do osiąganych rezultatów. Jedną z przyczyn jest deficyt specjalistów, a remedium mogą stanowić usługi.
Starsze, używane przez wiele lat UPS-y zwiększają koszty utrzymania, serwisu i wydatki operacyjne. Są także mniej wydajne, co wobec wzrostu cen energii staje się coraz ważniejszym argumentem w sprzedaży nowych systemów.
W segmencie UPS-ów przeznaczonych dla klientów z segmentu SOHO nie ma wiele miejsca na innowacje, ale przybywa za to nowych zastosowań.
Współpraca środowiska naukowego z firmami technologicznymi w kontekście sztucznej inteligencji była jednym z kluczowych tematów wrześniowej konferencji pod merytorycznym patronatem Sektorowej Rady ds. Kompetencji – Informatyka.
Najmniejsze firmy i konsumenci zacisnęli pasa, kupując w tym roku mniej urządzeń drukujących niż rok wcześniej. Na kurczącym się rynku lepiej poradzą sobie resellerzy, którzy zacieśnią relacje z klientami i zadbają o odpowiednią ofertę eksploatacji i usług.