Materiały eksploatacyjne: nieco mniej do podziału
Sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do druku na polskim rynku wprawdzie spadła, ale w niewielkiej skali.
Sprzedaż materiałów eksploatacyjnych do druku na polskim rynku wprawdzie spadła, ale w niewielkiej skali.
Jeszcze do niedawna wydawało się, że drukarki podzielą los telefonów stacjonarnych i zaczną znikać z gospodarstw domowych. Wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy sprawiły, że druk w czterech ścianach trzyma się nie tylko mocno, ale coraz lepiej.
W ostatnich miesiącach na rynku druku biurowego coś drgnęło, jednak nie ma pewności, czy ożywienie okaże się trwałe.
Pandemia mocno dała się we znaki dostawcom digital signage, ale nie zabiła ich kreatywności.
Branża projektorów weszła w obecny rok po jednym z najgorszych dla siebie okresów w Polsce. Niestety, w dłuższej perspektywie analitycy spodziewają się dalszego, choć powolnego spadku sprzedaży. Bieżący rok natomiast ma być lepszy niż poprzedni.
Zdaniem IDC w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku doszło do największego rocznego wzrostu sprzedaży od 2008 r., a więc odkąd firma ta zaczęła śledzić globalny rynek monitorów. Czas pandemii to przede wszystkim zakupy związane z zaspokojeniem nagłej potrzeby pracy i rozrywki wśród ludzi zmuszonych do przebywania w domu.
„Po przejściu firm na pracę zdalną serwisom PC znacznie przybyło zajęć” – informuje Grzegorz Skuza, właściciel serwisu PcFix.
Użytkownicy biur domowych najczęściej samodzielnie zaopatrują się w urządzenia, nie pytając integratorów o radę.
Analiza danych, automatyzacja, robotyzacja i współpraca pomiędzy różnymi branżami to dzisiaj podstawy dla rozwoju sektora produkcyjnego. Transformacja cyfrowa przemysłu i szybkie dostosowywanie się do zmian prowadzą nie tylko do pomnażania wartości, ale też pozwalają przetrwać trudne okresy.
Jeśli wierzyć futurystom już niedługo większość ludzi pracować będzie we własnych mieszkaniach, w biurach zaś zastąpią ich awatary. Wbrew pozorom to wcale nie musi się wydarzyć w bardzo odległej przyszłości.