Partnerzy tęsknią za… lojalnością
We współpracy z producentem najważniejsza jest lojalność. Nie zastąpią jej sformalizowane zasady – wynika z wypowiedzi integratorów na temat programów partnerskich.
We współpracy z producentem najważniejsza jest lojalność. Nie zastąpią jej sformalizowane zasady – wynika z wypowiedzi integratorów na temat programów partnerskich.
Usługowy model sprzedaży, który w zamyśle producentów ma stać się dominującym, z jednej strony otwiera przed integratorami nowe możliwości, zaś z drugiej stanowi dla nich pewne zagrożenie. Wątpliwości mają rozwiewać zmiany w programach partnerskich.
Sprzedaż UPS-ów dla gospodarstw domowych i małych firm nie należy do biznesów określanych mianem lukratywnych. Co gorsza, nie widać zbyt wielu zmian, które dawałyby nadzieję na poprawę sytuacji.
Choć z powodu pandemii sprzedaż spadła, to do przeżywających trudne chwile przedsiębiorców właśnie teraz mogą przemówić argumenty za wymianą starej infrastruktury zasilającej na nową – znacznie bardziej oszczędną. Za to rozmowa z sektorem publicznym, która nigdy nie była łatwa, obecnie stała się jeszcze trudniejsza.
Rok 2019 można uznać w polskim sektorze ICT za bardzo udany, ale tylko w porównaniu z rokiem 2020, który – ze względu na spowolnienie gospodarcze po pandemii COVID-19 – zapowiada się słabo. Jest podobnie jak na drodze, kiedy czujemy, że właśnie najechaliśmy na próg zwalniający, i na razie nie wiemy, czy przed nami będą kolejne, czy już tylko równa jezdnia.
Co miesiąc sprawdzamy, o czym branża IT (i nie tylko) dyskutuje na Linkedin, największym biznesowym portalu społecznościowym. Od sierpnia w każdym numerze CRN Polska.
Skutkiem epidemii COVID-19 może być konieczność przeorganizowania biur u klientów korporacyjnych, między innymi ze względu na przewidywany wzrost zainteresowania cyfrowym modelem pracy. Takie podejście nie wyeliminuje zupełnie potrzeb związanych z drukiem, ale rozmowy integratorów z odbiorcami biznesowymi wzbogacą się o nowe wątki.
W ostatnich miesiącach urządzenia drukujące dla klientów SOHO znalazły się na fali wznoszącej. Niestety, wiele wskazuje na to, że to tylko chwilowy trend.
Po podwójnym ciosie, jaki zainkasowali dostawcy systemów druku dla MŚP w związku z COVID-19, nie wiadomo, czy i kiedy sytuacja wróci do stanu poprzedniego.
Rozwój wypadków na rodzimym rynku materiałów eksploatacyjnych pozostaje wielką niewiadomą. Pewne jest jedynie, że analitycy nie mają dobrych wiadomości zarówno dla producentów sprzętu, jak i dostawców zamienników.