Polski rynek urządzeń bezpieczeństwa
Warte podkreślenia jest to, że w pierwszym roku pandemii bardzo wyraźnie wzrosła sprzedaż działów B2B należących do retailerów.
Warte podkreślenia jest to, że w pierwszym roku pandemii bardzo wyraźnie wzrosła sprzedaż działów B2B należących do retailerów.
Po raz pierwszy w historii dystrybucja software’u wygenerowała wyższe obroty od tych, które dystrybutorzy realizują na najważniejszej kategorii sprzętowej, jaką są komputery mobilne.
Byłem dystrybutorem oprogramowania w sektorze usług zarządzanych, ale ostatnie kilka lat spędziłem na rozwoju biznesu w świecie vendorów. Dlatego czuję, że moim obowiązkiem jest pokazanie, na czym w praktyce polegają relacje między tymi dwoma grupami.
Szkolenia i szeroko rozumiane wsparcie w rozwoju wspólnego biznesu zajmują coraz wyższe pozycje w rankingu najważniejszych atrybutów programów partnerskich.
Obecnie rolą Channel Managera jest zapewnienie partnerom kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie portfolio produktowego, ale też w prowadzeniu działalności biznesowej. Przy czym kluczowym elementem zarządzania kanałem sprzedaży jest efektywna komunikacja z uczestnikami rynku.
Dystrybutorzy, ze względu na szereg czynników prowzrostowych, oczekują, że już w pierwszej połowie roku nastąpi wzrost wydatków firm i konsumentów na rozwiązania ICT. Na przeszkodzie może stanąć jedynie trudna do przewidzenia sytuacja międzynarodowa.
Procedurę certyfikacji Channel Master, przeprowadzoną zgodnie z wytycznymi od integratorów IT, w tym roku pozytywnie przeszło piętnastu producentów. Certyfikat stanowi dowód najwyższej dbałości o wysokie standardy i jakość bieżącej obsługi oraz o rozwój ekosystemu partnerskiego.
Odpowiedź na pytanie: dlaczego dopiero po ponad 30 latach rozwoju kanału sprzedaży na polskim rynku IT powstał kanon dobrych praktyk partnerskich jest prosta: właśnie dlatego!
Model usługowy wymusza zmianę benefitów, szkoleń, modelu rozliczeniowego, a nawet statusów partnerskich. Co ważne, w ramach nowego podejścia, producenci oczekują od integratorów większej samodzielności.
Staje się coraz bardziej jasne, że subskrypcyjny model biznesowy „as-a-service” potrzebuje dystrybutorów nie mniej niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego podejścia. Co więcej, przybywa argumentów potwierdzających tezę, że potrzebuje ich nawet bardziej…