Mamy sposób na przetargi
CRN Polska rozmawia z Lechem Matuśkiewiczem, prezesem zarządu On-Line Centrum Komputerowego
CRN Polska rozmawia z Lechem Matuśkiewiczem, prezesem zarządu On-Line Centrum Komputerowego
Problemy z dostępnością towarów, likwidacja oddziałów, rezygnacja z dystrybucji - to najczęściej pojawiające się kwestie związane z JTT Computer. Otrzymaliśmy od Państwa wiele głosów sugerujących, by zaprosić do udziału w Forum przedstawiciela wrocławskiego dystrybutora. By rozwiać wątpliwości, dotyczące sytuacji i planów JTT, na Państwa pytania odpowiada Piotr Podlawski, wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu.
Wydaje się, że najgorsze już za nami - z ulgą twierdzi większość polskich integratorów obsługujących małe i średnie firmy. Co nas czeka? Mozolna sprzedaż, sporo inwestycji, ale i całkiem niezłe zyski - przewidują. Zdaniem naszych rozmówców w drugim półroczu może być tylko lepiej.
CRN Polska rozmawia z Rafałem Gutkowskim, dyrektorem ds. handlowych, i Markiem Daniłowskim, kierownikiem działu dystrybucji w Komie, o rosnącym rynku serwerów RISC, umowie dystrybucyjnej z FSC i przestrzeganiu zasad gry.
CRN Polska rozmawia z Filipem Umiastowskim, channel managerem w Veritas Software, o zacieśnieniu współpracy z dystrybutorami, 'dopieszczaniu' firm z kanału partnerskiego i pieniądzach czekających na rynku MSP.
Pamięci flash do niedawna kojarzono prawie wyłącznie z cyfrowymi aparatami fotograficznymi. Nic dziwnego, w tych urządzeniach zaczęto je stosować prawie 10 lat temu i jeszcze w zeszłym roku był to praktycznie jedyny sposób ich wykorzystania. Pamięci flash zawsze były produkowane w kilku standardach. Najważniejsze z nich to: Compact Flash, Memory Stick, MultiMedia Card, SecureDigital, Smart Media i obecne od niedawna XD Picture Card. W zeszłym roku dołączyły do nich IDE Flash Card oraz USB Flash Drive, które szturmem zdobywają rynek pecetów.
Na początku 2003 roku HP zmieniło zasady programu partnerskiego dla sprzedawców materiałów eksploatacyjnych. Ma on ochronić producenta przed rosnącą konkurencją ze strony dostawców materiałów kompatybilnych i nakłonić resellerów IT do rozszerzenia oferty o tusze i tonery HP.
Płyta CD lub DVD z indywidualnie wykonanym nadrukiem nie jest czymś wyjątkowym. Na rynku oferowane są urządzenia, które mogą drukować bezpośrednio na płycie lub na papierze w formacie krążka. Nie są jednak bardzo popularne między innymi ze względu na wysoką cenę. Również zysk dilera z ich sprzedaży nie jest duży.
Z serwisem oprogramowania jest podobnie jak z outsourcingiem... Potencjalne możliwości zarobku są nieograniczone. W praktyce żyją z tego nieliczni. Dla większości resellerów usługi serwisowe mogą być najwyżej dodatkowym elementem oferty.
CRN Polska rozmawia z Jerzym Dryndosem, właścicielem Logotec Engineering, o wyższości kanału partnerskiego nad sprzedażą bezpośrednią, o poszukiwaniu nowych partnerów i o tym, jak polskim produktem podbić japoński rynek.