RemaDays 2017: czego oczekuje branża reklamowa
Doświadczenia Epsona z targów reklamy i poligrafii RemaDays dowodzą, że marketing wciąż bazuje na przekazie obrazem. Klienci z branży coraz bardziej interesują się drukiem na tekstyliach.
Targi Reklamy i Poligrafii – RemaDays 2017 (15-17 lutego br.) – zorganizowano w Centrum Targowym Nadarzyn. Zaprezentowano m.in. systemy druku.
Tomasz Kuciński, Senior Account Manager – LFP w Epsonie, zauważa, że wyróżnikiem tej edycji targów było duże zainteresowanie sprzętem pozwalającym na druk na tekstyliach.
„Mowa zarówno o profesjonalnych rozwiązaniach sublimacyjnych klasy SC-F9200 czy SC-F7200, jak i cieszącej się od lat niezmiennie wysokim powodzeniem drukarce DTG SC-F2000, pozwalającej nanosić grafikę czy zdjęcia bezpośrednio na gotowe ubrania. Ich zaletą jest jakość i elastyczność druku cyfrowego z użyciem głowic Micro Piezo. Tkaniny, flagi czy inne miękkie nośniki są obszarem rozwojowym dla rynku reklamy, dlatego należy spodziewać się tu wielu innowacyjnych zastosowań” – mówi Tomasz Kuciński.
Na targach Epson zaprezentował urządzenia dla różnego typu odbiorców związanych z poligrafią i reklamą, w tym dla producentów reklamy wielkoformatowej, wydruków fotograficznych oraz branży tekstylnej i fotografów.
W Polsce po raz pierwszy pokazywano naszym kraju 17-calową drukarkę SureColor SC-P5000, przeznaczoną do produkcji wydruków próbnych, reprodukcji dzieł sztuki i druku fotografii. Jest ona dostępna z zestawem atramentów, który zawiera kolor fioletowy lub jasny jasnoszary. Pozwala to uzyskać odwzorowanie do 99 proc. kolorów z palety Pantone Solid Coated Colours.
Z kolei SureColor SC-P10000 z zestawem 10 kolorowych tuszów UltraChrome Pro ma wyposażony w kamerę stabilizator podawania papieru, co pozwala uzyskać lepsze odwzorowanie odcieni w wydrukach czarno-białych i kolorowych.
Do potrzeb klientów z rynku reklamowego według Epsona dostosowane są także urządzenia serii SC-S, w szczególności SureColor SC-S86010. Sprzęt korzysta z 10 tuszów. Poza standardowym zestawem CMYK są to: jasny cyjan, jasna magenta, pomarańcz, czerwień, szary i – stosowane wymiennie – biały oraz srebrny metaliczny. Dodatkowe jasne tusze wzbogacają paletę kolorów w barwnych reklamach. Z kolei odcień 50 proc. czerni w wielkoformatowych reprodukcjach zdjęć czarno-białych pozwala uzyskać lepsze efekty w przypadku mieszania czerni z barwami składowymi. Z kolei czerwień, która bardzo często występuje w projektach identyfikacji graficznych i reklamach, jest tu dostępna jako osobny tusz, co pozwala na eliminację straty nasycenia i problemów w druku, na jakie napotyka się uzyskując ten kolor w procesie mieszania barw składowych. Drukować można na różnych nośnikach, takich jak tapety, folie, tekstylia, winyl, płótno i papier fotograficzny. Trwałość druku obrazów umieszczonych na zewnątrz sięga 3 lat.
Komisja konkursowa targów przyznała srebrny medal RemaDays 2017 w kategorii wszechstronność i ekonomiczność urządzeniu Epson SureColor SC-S80610.
Podobne artykuły
Druk w domu i SOHO: rynek powoli się kurczy
Najmniejsze firmy i konsumenci zacisnęli pasa, kupując w tym roku mniej urządzeń drukujących niż rok wcześniej. Na kurczącym się rynku lepiej poradzą sobie resellerzy, którzy zacieśnią relacje z klientami i zadbają o odpowiednią ofertę eksploatacji i usług.
Rozwiązania Epson dla firm: „zielony”, oszczędny druk i skanowanie
Epson od lat dostarcza na rynek urządzenia, które pomagają firmom w obiegu dokumentów. W ofercie japońskiego producenta znajdziemy rozwiązania do druku – z niezmiennie oszczędną i ekologiczną technologią atramentową Heat Free – jak i do skanowania.
Digital Signage: mała stabilizacja
W pierwszej połowie roku popyt na rozwiązania Digital Signage nieznacznie zwolnił. To oznaka, że rynek ten się nasyca i trudno oczekiwać wyraźnych wzrostów, jak to bywało w poprzednich latach.