IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2002-09-23 00:00

Mydło, powidło i… komputery

Wielkopowierzchniowe wyspecjalizowane sklepy sprzętowe (głównie Media Markt) mają od 25 do 30 proc. udziału w sprzedaży sprzętu komputerowego w Polsce - wynika z rozmów z producentami i dystrybutorami IT. Hipermarkety spożywczo-przemysłowe, oferujące sprzęt informatyczny (np. Carrefour czy Auchan) - tylko około 5 procent.

Autor: Krzysztof Jakubik | Dodano: 2002-09-23 00:00

BSA i Microsoft odpowiadają

Przedstawiamy odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące legalności oprogramowania, które skierowaliście Państwo do Microsoftu i BSA. Ze względu na ich ogromną ilość, odpowiedzi na pozostałe znajdziecie na naszej stronie internetowej pod adresem www.crn.pl.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-09-23 00:00

Jesienna kolekcja

Po wakacyjnej stagnacji na rynku IT sprzedaż ruszyła wreszcie z miejsca, a najlepsze miesiące roku dopiero przed nami. Zapytaliśmy ponad 30 dystrybutorów z całej Polski, jakie produkty powinny znaleźć się na sklepowych półkach naszych czytelników w najbliższych, szczególnie pracowitych, tygodniach. Odpowiedziało nam 16 firm. Nadesłały blisko pół setki produktów, które ich zdaniem są szczególnie godne polecenia.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-09-23 00:00

Potrzeba ruchu

15. rok działalności Techmeksu może okazać się przełomowy dla spółki z Bielska-Białej. Najprawdopodobniej już we wrześniu z rynku zniknie System 3000, niegdyś jeden z filarów grupy kapitałowej Techmex. W nadchodzących miesiącach okaże się też, czy wielomilionowe inwestycje na rynku GIS oraz rozwiązania mobilne zrekompensują słabe wyniki działalności dystrybucyjnej spółki.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-09-23 00:00

Duży rynek małych potrzeb

Rynek MSP miał przynieść producentom rozwiązań bezpieczeństwa sieciowego krocie. Ich partnerzy mieli na nim zarobić jeszcze więcej. Według resellerów zainteresowanie rozwiązaniami zabezpieczającymi sieci rośnie jednak zdecydowanie wolniej niż oczekiwano. Przyczynami są wciąż za wysokie ceny produktów i nikła świadomość zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu. I może właśnie dlatego najwięcej sprzedaje się prostych programów antywirusowych.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-09-23 00:00

Nie ma pieniędzy, nici z interesu

W ciągu czterech lat administracja publiczna ma być gotowa do przyjmowania dokumentów poświadczonych podpisem elektronicznym. W związku z tym urzędy muszą kupić nie tylko karty, czytniki i infrastrukturę klucza publicznego, ale także... wdrożyć oprogramowanie do kierowania obiegiem dokumentów i zainstalować lub zmodernizować istniejące sieci informatyczne. Nie wiadomo, ile ta pospieszna i spóźniona o kilka lat informatyzacja administracji będzie kosztowała, wiadomo natomiast, że pieniędzy na nią na razie nie ma, a muszą się znaleźć.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2002-09-23 00:00

Sprzedaż głównie lokalna

Zamówienie na zintegrowany system zarządzania gminą jest wprawdzie trudno zdobyć, ale jeśli już się uda, pieniądze płyną do firmy nieprzerwanym strumieniem. Nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorstw wchodzi lub planuje ekspansję na ten rynek.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-09-23 00:00

Wiadomo, że nic nie wiadomo

CRN Polska rozmawia z Romanem Napierałą, dyrektorem polskiego przedstawicielstwa D-Linka

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-09-09 00:00

Wszystko w rękach poczty

2002 roku sprzedawcy frankownic z pewnością nie zaliczą do udanych. Zamówienia spadły niemal do zera. Firmy, które sprzedawały wyłącznie te urządzenia, pospiesznie rozszerzają ofertę. To dla nich jedyna szansa na przeżycie. Ratunkiem nie jest nawet wysoki poziom marż.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2002-09-09 00:00

Przeżyć w trudnych czasach…

Od początku 2002 roku na rynku IT słychać głównie narzekania. A to koniunktura za słaba, a to drastyczny spadek sprzedaży, poważne oszczędności, bolesne cięcie kosztów etc. Wszystko wskazuje, że sytuacja jest tragiczna. Firmy działające na rynku systemów ERP, przeznaczonych dla MSP, powoli odbijają się jednak od dna.