W kierunku produkcji
Optimus pozostanie producentem. Oprócz komputerów chce montować inny sprzęt, ale na razie nie ma za co, ponosi bowiem coraz większe straty. Ratunkiem dla spółki może być więc fuzja z krajową lub zagraniczną firmą.
Optimus pozostanie producentem. Oprócz komputerów chce montować inny sprzęt, ale na razie nie ma za co, ponosi bowiem coraz większe straty. Ratunkiem dla spółki może być więc fuzja z krajową lub zagraniczną firmą.
W lipcu i sierpniu niemal zanikła sprzedaż sprzętu i oprogramowania - wynika z sondy, którą przeprowadziliśmy wśród kilkudziesięciu resellerów z całej Polski. W ocenie większości rozmówców CRN Polska tak kiepskich wakacji jeszcze nie było. Firmy deklarują, że udaje się im wyjść na swoje tylko dzięki poszerzaniu gamy oferowanych usług. Resellerzy działający na wschodzie kraju coraz więcej eksportują do naszych wschodnich sąsiadów, głównie na Białoruś.
LG Electronics udziela dwukrotnie dłuższej niż w 2001 roku gwarancji na napędy optyczne. Pod warunkiem, że produkt ma tegoroczną datę produkcji i reseller sprzeda go, zanim upłyną od niej 3 miesiące. Jeśli przekroczy ten termin, okres gwarancji staje się krótszy z każdym dniem 'leżakowania' na sklepowej półce.
Microsoft twierdzi, że zmiany w sposobie licencjonowania jego produktów czynią system jasnym i przejrzystym. Tymczasem na rynku amerykańskim po wprowadzeniu nowych zasad rozpętała się istna burza. Niemal 90 procent firm badanych przez Yankee Group twierdzi, że zmiany to nic innego jak... podwyżka cen.
Polscy producenci aplikacji do zarządzania obiegiem dokumentów dopiero od niedawna tworzą kanały partnerskie. Na razie integratorzy dość opornie decydują się na współpracę z krajowymi vendorami, ale być może już w przyszłym roku sytuacja ulegnie zmianie. Producenci liczą, że wartość rynku wzrośnie o kilkadziesiąt procent, a klienci zaczną chętniej kupować ich produkty.
2002 roku sprzedawcy frankownic z pewnością nie zaliczą do udanych. Zamówienia spadły niemal do zera. Firmy, które sprzedawały wyłącznie te urządzenia, pospiesznie rozszerzają ofertę. To dla nich jedyna szansa na przeżycie. Ratunkiem nie jest nawet wysoki poziom marż.
Od początku 2002 roku na rynku IT słychać głównie narzekania. A to koniunktura za słaba, a to drastyczny spadek sprzedaży, poważne oszczędności, bolesne cięcie kosztów etc. Wszystko wskazuje, że sytuacja jest tragiczna. Firmy działające na rynku systemów ERP, przeznaczonych dla MSP, powoli odbijają się jednak od dna.
Prezentujemy więcej niż dotąd informacji z badań Channel Track 2000 i 2001. Są to wyniki dotyczące dwóch aspektów: ilościowego (odpowiadającego na pytanie, ilu ankietowanych wskazało firmę jako swojego dostawcę) i jakościowego (obejmującego ocenę współpracy).
CRN Polska rozmawia z Wojciechem Szewko, podsekretarzem stanu w Komitecie Badań Naukowych