IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2003-05-26 00:00

Kontrowersyjny widok ekranu

Żeby sprzedawać monitory, trzeba się na nich znać - taki wniosek można wyciągnąć z historii reklamacji monitora ViewSonic w poznańskiej Arpie, zgłoszonej przez firmę BiM Service. Jej zdaniem monitor był wadliwy. Według pracowników serwisu sprzęt działał dobrze. To oczekiwania użytkownika były większe niż możliwości urządzenia.

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2003-05-26 00:00

Walka z wiatrakami?

Dostawcy usług internetowych z USA alarmują, że w sieci krąży coraz więcej spamu - donosi amerykański CRN. Firmy świadczące usługi dostępu do Internetu twierdzą, że walka ze spamem kosztuje miliony dolarów rocznie. Na razie jednak w Stanach Zjednoczonych nie ma uregulowań prawnych, które pozwalałyby na skuteczne karanie spamerów.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-05-26 00:00

W grach już od dawna nie gra

Ze sprzedaży gier komputerowych i programów multimedialnych większość resellerów zrezygnowała już kilka lat temu. Nic dziwnego: monopolistami są sieci handlowe i supermarkety, polscy dystrybutorzy nie interesują się inwestowaniem w kanał resellerski. Salony komputerowe, które nadal sprzedają programy, czynią to na ogół na zamówienie klienta bądź traktują jako uzupełnienie oferty.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2003-05-26 00:00

Podzielić obrót po połowie…

CRN Polska rozmawia z Piotrem Bargiełem, dyrektorem ds. partnerów BPSC, o rynku oprogramowania ERP, nowym programie partnerskim i werbunku firm do współpracy.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2003-05-12 00:00

Po pierwsze, gwarancja

Jak zawsze, wybraliśmy producentów, których sprzęt jest na polskim rynku popularny. Oni zaś pomogli nam zdecydować, które modele uwzględnić. Zarówno w kategorii drukarek atramentowych, jak i laserowych, postanowiliśmy wyróżnić urządzenia Lexmarka.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-05-12 00:00

Kolor w cieniu mono

Producenci drukarek laserowych są jednomyślni: w 2003 r. zbyt na pewno nie spadnie. W porównaniu z 2002 r. chcą sprzedać znacznie więcej urządzeń do druku kolorowego i wielofunkcyjnych. Nieznacznie może spaść sprzedaż drukarek monochromatycznych. Kto kupi ponad 100 tys. drukarek? Producenci liczą na małe i średnie przedsiębiorstwa oraz administrację publiczną.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2003-05-12 00:00

Tak czy inaczej – kanał partnerski

Coraz mniejsza liczba producentów oprogramowania dla średnich firm sprzedaje swoje produkty, nie wykorzystując do tego celu sieci partnerskiej - z tym spostrzeżeniem zgodzili się wszyscy uczestnicy Okrągłego Stołu CRN Polska. W czasie dyskusji pojawiły się jednak różne wizje współpracy z partnerami, powodując ostrą wymianę zdań. Niektórzy twierdzili, że rozwój kanału partnerskiego nie kłóci się ze sprzedażą bezpośrednią. Zdaniem innych w takiej konkurencji partner nie ma żadnych szans... O plusach i minusach różnych modeli partnerstwa rozmawialiśmy z producentami oprogramowania, których reprezentowali: Piotr Bargieł (dyrektor ds. partnerów w BPSC), Urszula Habowska (dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Great Plains Software), Sławomir Kosz (prezes zarządu MacroSoftu), Piotr Mazurek (channel manager w Scali) i Maciej Potapczyk (dyrektor zarządzający Microsoft Business Solutions).

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-05-12 00:00

Może być tylko lepiej

Trochę poniżej oczekiwań, ale całkiem nieźle - tak można ocenić 2002 r. na rynku urządzeń bezprzewodowych. Sprzęt WLAN uzupełnił ofertę dostawców Internetu, stał się dla resellerów sposobem zarobienia dodatkowych pieniędzy, a także źródłem oszczędności dla tych przedsiębiorców, którzy się odważyli weń zainwestować.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-05-12 00:00

Bez poławiaczy certyfikatów

Z kilkumiesięcznym opóźnieniem D-Link wprowadził program partnerski. Autoryzacje automatycznie otrzymali D-Link Eksperci, firmy, które uczestniczą w programie stworzonym przez Veracomp. Do końca roku producent zamierza podpisać umowę z kilkudziesięcioma resellerami i integratorami.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2003-05-12 00:00

Pieniądz leży w niszach

Zrealizowano na podstawie Navision, Axapta, CDN Optima - tak określić można coraz więcej systemów ERP wdrażanych w średnich firmach. Aby zyskać argument w walce o klienta, dostawcy tworzą rozwiązania branżowe, wykorzystując systemy światowych gigantów. Jeszczae niedawno 'przeróbki' zarezerwowane były dla korporacji. Dziś strategia budowania systemów specjalizowanych sprawdza się na rynku MSP.