IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Tomasz Bestyński | Dodano: 2003-05-26 00:00

Ubogi kandydat do UE

W 2004 r. produkt krajowy brutto Polski w przeliczeniu na jednego mieszkańca będzie stanowić zaledwie 21 proc. średniego PKB w Unii Europejskiej. Wejście do wspólnoty powinno systematycznie niwelować tę dysproporcję. Będzie to jednak proces trwający co najmniej kilkadziesiąt lat.

Autor: Wojciech Sroczyński | Dodano: 2003-05-26 00:00

A jednak intratny…

Jak, będąc jednoosobową firmą bez gotówki na inwestycje, utrzymać zysk na przyzwoitym poziomie? Czy można wytrzymać konkurencję z dużymi, bogatymi przedsiębiorstwami? Można. Nawet duży kapitał nie gwarantuje przecież sukcesu. Najważniejszy jest bowiem dobry pomysł. Konkurowania unika się natomiast, znajdując niszę rynkową.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-05-26 00:00

Zarobić na zmianach

Choć w 2002 roku ceny przełączników spadły o niemal 20 proc. w porównaniu z rokiem 2001, producenci nie kryją zadowolenia. Coraz więcej małych i średnich firm inwestuje w rozwiązania bardziej zaawansowane, na sprzedaży których resellerzy mogą więcej zarobić. Mniejsze firmy o niewygórowanych potrzebach informatycznych chętniej decydują się na kupno sprzętu low-end.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2003-05-26 00:00

Dwa łyki kosmetyki

Lexmark wprowadził zmiany w obowiązującym od ponad roku programie partnerskim. Przynosi on partnerom więcej korzyści, a zachowuje te same wymagania. Wkrótce producent ma stworzyć osobny program dla firm specjalizujących się w sprzedaży materiałów eksploatacyjnych.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2003-05-26 00:00

Zaklinanie marż

Wiemy, że zbyt mało zarabiacie na produktach Cisco i dlatego od pewnego czasu pracujemy nad zmianą tego stanu rzeczy ­ usłyszeli uczestnicy corocznego spotkania partnerów Cisco Systems. Tym razem odbyło się w połowie kwietnia w Las Vegas, a przybyło na nie ponad 1,6 tys. partnerów producenta z całego świata.

Autor: Aneta Szenes | Dodano: 2003-05-26 00:00

Megabajt odpowiada…

Tym razem na Państwa pytania odpowiada Piotr Zakrzewski, dyrektor handlowy Megabajtu. Mamy nadzieję, że zechcą Państwo brać udział w następnych edycjach Forum. Na propozycje tematów czekamy pod adresem aneta.szenes@crn.pl.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2003-05-26 00:00

Linksys zachowa tożsamość

CRN Polska rozmawia z Johnem Masonem, wiceprezesem Cisco Systems na obszar EMEA (Europa, Środkowy Wschód i Afryka).

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2003-05-26 00:00

Resellerzy o notebookach

Zdecydowana większość resellerów, którzy wzięli udział w najnowszym badaniu z cyklu Barometr CRN Polska (152 firmy), ma w ofercie notebooki. Połowa twierdzi, że z roku na rok sprzedaje coraz więcej komputerów przenośnych. Wyniki sondy nie pozostawiają jednak wątpliwości, że rosnącej sprzedaży towarzyszy spadek marż.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2003-05-26 00:00

ATI w natarciu

Chociaż największym dostawcą procesorów graficznych jest nVidia, jednak rosnącym zainteresowaniem cieszą się karty graficzne z chipsetami ATI. Jeszcze rok temu niemal wszystkie sprzedane na polskim rynku karty graficzne miały logo GeForce, dziś jest ich około 60 proc. Radeony z rodziny 9000 stają się więc równorzędną alternatywą dla układów GeForce4. Wszystko wskazuje, że w bieżącym roku udział rynkowy ATI nadal będzie wzrastać.

Autor: Aneta Dziedzic | Dodano: 2003-05-26 00:00

Markowe składaki

Czy reseller może skutecznie wypromować własny brand i produkować markowe white-boksy? Ostatnie zmiany w amerykańskim kanale dystrybucyjnym, które zyskały już miano rewolucji, dowodzą, że jest to nie tylko możliwe, ale i opłacalne. Prawie dwie trzecie amerykańskich składaczy już wydaje gotówkę na marketing własnych marek i energicznie domaga się pomocy w tym zakresie od producentów i dystrybutorów.