IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-07-01 00:00

Notebook albo życie

Co kilka miesięcy do któregoś z polskich sklepów z laptopami wchodzi jeden lub kilku mężczyzn, zawsze uzbrojonych i najczęściej zamaskowanych, którzy terroryzują obsługę salonu i zabierają kilka komputerów. Niedawno taki przypadek miał miejsce w Krakowie.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2002-07-01 00:00

Czas ferii dla baterii

2001 rok nie był dobry dla producentów UPS-ów w Polsce. Sprzedano o ok. 60 tys. urządzeń mniej niż rok wcześniej. Pocieszające jest jednak, że wartość sprzedanych zasilaczy w obu latach mniej się różni - tylko o ok. 15 proc. (większa część odbiorców, czyli firmy, kupuje coraz częściej jedno większe urządzenie zamiast kilku małych).

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-07-01 00:00

Zostało po nim Uno

Warszawski Ryand przestał prowadzić działalność dystrybucyjną. Sprzedażą drukarek Brothera zajmuje się teraz For Ever (autoryzowany dystrybutor) oraz UniCom (niezależny importer). Liczba autoryzowanych dystrybutorów sprzętu marki Avaya skurczyła się do dwóch firm: Anixtera i Veracompu.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-07-01 00:00

Nowy gracz w krainie MSP

CRN Polska rozmawia z Grzegorzem Kozłowskim, prezesem zarządu SAP Polska, o tym, jak niemiecki producent wyobraża sobie debiut na tutejszym rynku oprogramowania do zarządzania małymi i średnimi firmami, z kim chce podbijać ten segment rynku i na co mogą liczyć firmy, które będą sprzedawać najtańszy produkt z oferty SAP.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2002-07-01 00:00

W IPI ubyło dwóch

Intel odebrał status IPI dwóm dystrybutorom. Nie myślą oni jednak rezygnować ze sprzedaży procesorów Intela. Twierdzą, że będą się w nie zaopatrywać za granicą. Oznaczałoby to, że na rynku mogą pojawić się procesory w cenach niższych niż dostarczane przez polski oddział Intela.

Autor: Adrian Markowski | Dodano: 2002-06-17 00:00

HP: Jeden plus jeden da co najmniej dwa

CRN Polska rozmawia z Andrzejem Dopierałą, prezesem zarządu i dyrektorem działu rozwiązań dla przedsiębiorstw w nowym HP, o tym, jak dotąd przebiegała inkorporacja Compaqa i co się zmieni w związku z fuzją w najbliższej przyszłości.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-06-17 00:00

Atrament jak barszcz

Sprzedaż drukarek atramentowych wzrosła w 2001 r. o ponad 25 proc. W tym roku ma być podobnie, zaś w 2003 - jeszcze lepiej. Producenci i dystrybutorzy tych urządzeń liczą bowiem, że zarówno użytkownicy indywidualni, jak firmy będą wymieniać sprzęt kupiony przed dwoma laty.

Autor: Krzysztof Jakubik | Dodano: 2002-06-17 00:00

Alternatywy 2002

Od dłuższego czasu obserwujemy konflikt między producentami drukarek a dostawcami alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Podłoże konfliktu jest dla wszystkich jasne: na materiałach eksploatacyjnych ciągle można nieźle zarobić. Marże uzyskiwane ze sprzedaży drukarek są natomiast często bliskie zeru. W rezultacie producenci drukarek dają zarobić dostawcom 'podróbek', sami przy tym niewiele zyskując. Co gorsza, nie mają pomysłu, jak wybrnąć ze ślepego zaułka, w który sami się zapędzili.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-06-17 00:00

Królowa cena

Od dwóch lat systematycznie rośnie sprzedaż AMD na polskim rynku. W tym czasie producentowi przybyło setki tysięcy zadowolonych klientów i wielu niezadowolonych partnerów ­ dystrybutorów i dilerów IT. Coraz głośniejsze narzekania czytelników CRN Polska na 'arogancką' politykę sprzedaży AMD skłoniły nas do przeprowadzenia ankiety wśród 250 resellerów. Pytaliśmy ich o ocenę działań producenta w Polsce. Wyniki ankiety można sprowadzić do zdania: nie lubimy AMD, ale z nim współpracujemy, gdyż nasi klienci chcą kupować procesory tej marki.

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2002-06-17 00:00

Zdaniem resellera

Resellerzy są coraz mniej zadowoleni ze współpracy z dystrybutorami systemów komputerowych - tak przynajmniej można wnioskować z porównania rezultatów badań Channel Track przeprowadzonych na zlecenie CRN Polska w roku 2000 i 2001. Wynika z nich także, że w relacjach między dystrybutorami systemów komputerowych i resellerami kuleje przede wszystkim dotrzymywanie terminu dostaw i wsparcie techniczne.