IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2002-07-01 00:00

Im taniej, tym lepiej

W ubiegłym roku sprzedano w Polsce ok. 800 tys. płyt głównych. Największą popularnością cieszyły się produkty tanie, ze zintegrowanymi kartami, przede wszystkim muzycznymi. W dystrybucji ok. 60 proc. sprzedaży płyt stanowiły modele przeznaczone do procesorów AMD.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-07-01 00:00

Laserowy marazm

Od kilku lat w Polsce sprzedawanych jest około 100 tys. drukarek laserowych rocznie. Bez względu na to, czy są na nie rozpisywane przetargi publiczne, czy nie. Pesymiści twierdzą, że w tym roku, jeśli sytuacja gospodarcza się nie poprawi, sprzedaż drukarek laserowych będzie znacznie niższa.

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2002-07-01 00:00

Outsourcing promocji

Resellerzy są coraz bardziej zadowoleni z udziału dystrybutorów oprogramowania w akcjach promocyjnych - wynika z badań Channel Track przeprowadzonych przez CRN Polska w latach 2000 i 2001. Jest to jedyny aspekt współpracy z dystrybutorami oprogramowania, który resellerzy ocenili w 2001 roku lepiej niż rok przedtem.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-07-01 00:00

Na kłopoty reseller

Producenci rozwiązań bezpieczeństwa sieciowego, którzy sprzedawali je dotąd wyłącznie korporacjom, dostrzegli, że więcej złotych jaj z tej kury już nie da się wycisnąć. Teraz źródłem ich dochodów mają się stać małe i średnie firmy.

Autor: Cezary Mitrus | Dodano: 2002-07-01 00:00

Znowu spadki

Po ostatnio notowanych dużych wzrostach wartości akcji na rynku SiTech przyszedł okres uspokojenia nastrojów. Indeks TechWIG obniżył swoją wartość o 2,3 proc., kończąc miniony okres na poziomie 536,3 pkt.

Autor: Tomasz Bestyński | Dodano: 2002-07-01 00:00

Gorsza sprzedaż, lepsze zyski

W ostatnich miesiącach priorytety ogółu przedsiębiorstw informatycznych posiadających status spółek publicznych istotnie się zmieniły. Już nie najważniejsza jest sprzedaż, jak w 2001 r., ale zyski. Poświęcanie większej uwagi marżom i kosztom zaowocowało przede wszystkim poprawą wyniku operacyjnego, a jednocześnie spadkiem przychodów.