Polski rynek rozwiązań Auto ID: przybywa nowych klientów
Coraz większa liczba przedsiębiorców z sektora MSP rozumie, że stosowanie systemów automatycznej identyfikacji zwiększa szanse na rozwój ich firm.
Coraz większa liczba przedsiębiorców z sektora MSP rozumie, że stosowanie systemów automatycznej identyfikacji zwiększa szanse na rozwój ich firm.
Najważniejszym czynnikiem rozwoju rynku Auto ID jest mobilność.
Choć ubiegłoroczne kataklizmy zachwiały nieco wynikami producentów sieciówki, popyt na nią wciąż pozostaje na wysokim poziomie. Dzięki usługom, które zwykle idą w parze ze sprzedażą sprzętu sieciowego, partnerzy dostawców mogą zarobić na niej więcej niż na innych urządzeniach IT.
Z najnowszego, dziewiątego już, Światowego Badania Piractwa Komputerowego przeprowadzonego na zlecenie BSA wynika, że skala piractwa komputerowego w Polsce w 2011 r. wyniosła 53 proc. (o 1 proc. mniej niż w 2010). Jego wartość oszacowano na 618 mln dol.
Rynek drukarek etykiet i rozwiązań, których są elementem, ciągle należy do niszowych. Dostawcy tych produktów zaznaczają jednak, że cieszą się one coraz większym zainteresowaniem klientów, a ich zbyt niezmiennie rośnie. Zachęcają więc przedsiębiorców z branży IT do zaangażowania się w sprzedaż systemów do druku etykiet, póki jeszcze konkurencja w tym segmencie nie jest duża.
Producenci materiałów eksploatacyjnych zgodnie twierdzą, że popyt na tusze w 2011 r. odpowiadał ich oczekiwaniom lub je przerósł. W 2012 r. spodziewają się podobnych rezultatów.
Od kilku miesięcy popyt na netbooki jest mniejszy, ale zdaniem producentów pogłoski o śmierci małych laptopów są przedwczesne. Większość z nich w 2012 r. nie spodziewa się dużego spadku sprzedaży. Klientów mają przyciągnąć nowe modele z wydajniejszymi procesorami Intel Atom Cedar Trail.
Słowo wirtualizacja zrobiło w ostatnich latach sporą karierę w środowisku IT. Teraz robi ją na styku informatyki i biznesu.
Sprzedaż komputerów All-in-One jest niewielka. Resellerzy twierdzą, że to konstrukcje drogie, delikatne i zamknięte – nie można poprawiać ich wydajności przez wymianę komponentów. Ale zdaniem producentów obecnie możliwości rekonfiguracji AiO są podobne jak w przypadku desktopów. Zarówno oni, jak i dystrybutorzy uważają, że to produkt nadający się do sprzedaży głównie przez firmy IT.
Choć w 2011 r. popyt na MFP był mniejszy niż w latach ubiegłych, w 2012 producenci spodziewają się zwiększenia sprzedaży. Oczekują przede wszystkim wzrostu zainteresowania urządzeniami wielofunkcyjnymi umożliwiającymi druk w formacie A3.