Pora na porządki w archiwum ze skanerami Fujitsu
Liczba gromadzonych w firmach dokumentów rośnie w zastraszającym tempie, a przestrzeń konieczna do ich przechowywania jest coraz droższa – odwrotnie niż w przypadku wirtualnej powierzchni dyskowej. Dlatego klientom warto zaproponować budowę elektronicznego archiwum, wyposażonego w skanery Fujitsu.
Właściciele małych i średnich firm często mają wątpliwości co do celowości digitalizacji czy też budowania cyfrowego archiwum. Pojęcia te wciąż są utożsamiane z zaawansowanymi rozwiązaniami dla dużych firm, dysponujących rozbudowaną infrastrukturą IT i wyszkolonym personelem. Nic bardziej błędnego. Skanery Fujitsu ScanSnap zaprojektowano z myślą o wykorzystaniu w małych firmach czy departamentach – postawiono przede wszystkim na wysoką jakość oraz łatwą obsługę.
Dzięki aplikacji Quick Menu obsługa skanera staje się banalnie prosta. Użytkownik musi tylko włożyć dokument do podajnika, nacisnąć przycisk „SCAN” i wybrać jedną z możliwości, np.:
– Scan to Folder: zeskanowany dokument zapisywany jest w określonym domyślnie katalogu;
– Scan to Email: zeskanowany plik dołączany jest do wiadomości pocztowej;
– Scan Business Card: skanuje wizytówki, a pochodzące z nich dane zapisywane są w formie umożliwiającej edycję w aplikacji do zarządzania kontaktami;
– Scan to Print: kopiowanie dokumentu czyli zeskanowanie i wydrukowanie;
– Scan to Word (DOC)/Excel (XLS)/Power-Point (PPT): zeskanowany dokument zapisywany jest w pliku danej aplikacji, gotowym do edycji.
Skanowanie do urządzeń mobilnych
Najbardziej wszechstronnym urządzeniem z linii ScanSnap jest iX500. Model ten sprawdza się w każdym biurze, służąc zarówno do skanowania pojedynczych kartek, jak i przetwarzania wsadowego (podajnik mieści 50 kartek). Wbudowany moduł Wi-Fi umożliwia bezpośrednie przesyłanie skanów do iPadów czy iPhone’ów, do urządzeń mobilnych pracujących pod kontrolą systemu Android, jak również do komputerów PC i Mac.
Zalety cyfrowej archiwizacji
Większość dokumentów (oprócz niezbędnej dokumentacji księgowej) firmy mogą archiwizować w postaci cyfrowej. Głównymi zaletami takiego rozwiązania jest szybsze i łatwiejsze odnajdywanie potrzebnych informacji, szybsza i tańsza komunikacja oraz możliwość korzystania z usług w chmurze, co w niektórych przypadkach wiąże się również z większym bezpieczeństwem przechowywanych danych.
ScanSnap iX500 zapewnia też skanowanie do popularnych serwisów w chmurze. Jest przystosowany do skanowania różnych formatów: od wizytówek po dokumenty A4 i A3. Skanery mają wprowadzone automatyczne ustawienia, zaprojektowane z myślą o uproszczeniu procesu skanowania. Mogą też bezpośrednio skanować do Worda, Excela, Share-Pointa, aplikacji pocztowych i innych.
Bezpieczne skanowanie w sieci
Skaner sieciowy Fujitsu N1800 łączy funkcjonalność wielu urządzeń w jednym. Model ten zapewnia usprawnienie obiegu dokumentów w firmach o dowolnej wielkości. Urządzenie jest wyposażone w duży dotykowy ekran z konfigurowalnym menu. Można w nim umieścić najczęściej wykorzystywane funkcje, takie jak skanowanie do katalogu/ftp, wysyłka zeskanowanych plików e-mailem, faksem sieciowym lub bezpośrednio do wydrukowania czy serwera Microsoft SharePoint.
Urządzenie zapewnia dużą szybkość skanowania (20 kartek na minutę/40 obrazów na minutę w rozdzielczości 300 dpi) z uruchomioną jednocześnie funkcją zaawansowanego przetwarzania obrazu. Możliwe jest skanowanie dokumentów mieszanych w rozmiarze do formatu A3 (w arkuszu kolportacyjnym – specjalnej wkładce-koszulce, do której wkłada się przeznaczony do zeskanowania zgięty na pół dokument; oprogramowanie łączy oba skany w jeden plik), z wykorzystaniem podajnika automatycznego mieszczącego 50 dokumentów. Dla użytkowników dostępne są także inteligentne funkcje, takie jak indeksowanie, przycinanie i obracanie obrazu, a także automatyczne wykrywanie rozmiaru i koloru strony.
N1800 umożliwia skanowanie bezpośrednio do serwisów zlokalizowanych w chmurze. Administratorzy mogą określić prawa dostępu do poszczególnych funkcji poszczególnym użytkownikom, co zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi. Programiści zaś mogą wykorzystać dostarczany wraz ze skanerem pakiet SDK do zintegrowania go z firmowym oprogramowaniem.
Zalety elektronicznego archiwum
Przedsiębiorstwa przechowują coraz więcej informacji w formie elektronicznej. Robią to nie tylko z uwagi na prawny obowiązek takiego właśnie archiwizowania określonych typów dokumentów. Ważne są również względy praktyczne:
• szybki dostęp do szukanego dokumentu – indeksowanie i katalogowanie plików cyfrowych jest łatwiejsze, a wyszukiwanie, włącznie z przeszukiwaniem treści, skuteczne i efektywne,
• cyfrowy dokument jest dostępny dla wielu osób, nawet w tym samym czasie,
• nie trzeba wykonywać kopii, ponieważ dokumenty przechowywane są w centralnym repozytorium i można uzyskać do nich dostęp wiele razy,
• nie ma zagrożenia, że dokument się zagubi czy ulegnie zniszczeniu,
• szybki proces dystrybucji dokumentu, np. pocztą elektroniczną,
• zmniejszenie liczby oryginałów przechowywanych w fizycznym archiwum,
• nie ma potrzeby chronienia dokumentów przed starzeniem się,
• dokument nie zniszczy się ani nie uszkodzi podczas przeglądania.
Dlaczego Fujitsu?
Skanery dokumentowe firmy Fujitsu są synonimem najwyższej jakości i niezawodności. Mocnym atutem jest bardzo dobre wsparcie techniczne z rozwiniętą siecią usług serwisowych oraz dostępność części eksploatacyjnych i ich łatwa wymiana. Alstor, autoryzowany dystrybutor skanerów Fujitsu w Polsce, świadczy w tym zakresie pełen wachlarz usług realizowanych na najwyższym poziomie. Potwierdza to certyfikat jakości ISO 9001, którym dysponuje dział serwisu dystrybutora.
Skanowanie w podróży
Skaner ScanSnap S1100 to miniaturowe urządzenie, zasilane bezpośrednio z notebooka. Dzięki takiemu rozwiązaniu można z niego korzystać dosłownie wszędzie. Waży zaledwie 350 g i ma wymiary niewiele większe niż etui na pióro, mieści się z powodzeniem w torbie na notebooka, a nawet w damskiej torebce.
Małe wymiary nie zmniejszają komfortu użytkowania. Kolorowe arkusze w formacie A4 skanowane są w ciągu 7,5 s, a w ciągu minuty można zeskanować aż 8 stron. Przy skanowaniu dokumentów wielostronicowych funkcja Continous Feed Detection (CFD) łączy poszczególne kartki w jeden dokument, należy je tylko dokładać do podajnika. Urządzenie jest w stanie skanować wszelkiego rodzaju dokumenty, w tym także wizytówki.
Bezdotykowy – zeskanuje prawie wszystko
Ciekawym urządzeniem z rodziny skanerów dokumentowych Fujitsu jest model ScanSnap SV600. Wyposażono go w głowicę skanującą umieszczoną na statywie, która umożliwia bezdotykowe skanowanie dokumentów z wykorzystaniem identycznej techniki, jak w skanerach rolkowych (przetwornik CCD zapewniający znakomitą jakość skanów). Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczne skanowanie cennych i delikatnych dokumentów oraz czasopism, książek, zszytej dokumentacji lub dokumentów nietypowych (np. o wysokiej gramaturze czy w niestandardowym formacie).
Niewielkie rozmiary i trwała konstrukcja urządzenia umożliwiają umieszczenie go w dowolnym miejscu. Skaner posiada funkcję przycinania wielu obiektów, co pozwala na skanowanie w jednym czasie kilku różnych dokumentów. Dostępne są też tryby „wykrywanie przewrócenia strony” i „interwał czasowy”, zapewniające ciągłe skanowanie większych dokumentów. Dodatkowo funkcja „Book Image Correction” umożliwia korygowanie odkształceń i krzywizn występujących przy skanowaniu spiętych dokumentów, a technologia VI (Versatile Imaging) pomaga minimalizować niedoskonałości obrazu.
Materiał powstał we współpracy z firmami Fujitsu i Alstor.
Podobne artykuły
Dahua Memory: bezpieczne przechowywanie danych
Po tym, jak systemy nadzoru wizyjnego spod znaku Dahua zdobyły zaufanie partnerów i użytkowników końcowych, producent wprowadził na rynek rozwiązania do przechowywania danych oraz monitory biurowe.
Channel Manager staje się zaufanym doradcą partnera
Obecnie rolą Channel Managera jest zapewnienie partnerom kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie portfolio produktowego, ale też w prowadzeniu działalności biznesowej. Przy czym kluczowym elementem zarządzania kanałem sprzedaży jest efektywna komunikacja z uczestnikami rynku.
Druk punktem wyjścia do cyfryzacji biznesu
Drukarki i skanery mogą stanowić dobry punkt wyjścia do rozwoju szerszej oferty usług z zakresu automatyzacji procesów i zarządzania informacją.