Ich kluczową zaletą jest automatyzacja zadań związanych z wydrukiem, skanowaniem i archiwizacją dokumentów, podwyższenie współczynnika efektywności oraz uszczelnienie systemu bezpieczeństwa. Odpowiedzią na te potrzeby są drukarki z serii Epson WorkForce Pro, które dzięki udostępnianym narzędziom umożliwiają m.in. bardzo szybką integrację z istniejącą infrastrukturą lub budowę od podstaw zupełnie nowej. Podobnie jak inne produkty japońskiej marki, zaprojektowano je z naciskiem na ekologię, co – poza atutami CSR – bezpośrednio przekłada się na niskie TCO floty i zapewnia wymierne oszczędności w skali roku.

Usługi MPS wyznaczają kierunek rozwoju

Zmiana paradygmatu na rynku rozwiązań z zakresu druku dotyczy głównie ich środowiska. Dotychczas kluczowe było generowanie dokumentów i ich obieg (mowa zarówno o tych cyfrowych, jak i analogowych). Natomiast obecnie sam nośnik jest kwestią drugorzędną, a na pierwszy plan wysuwa się sprawne zarządzanie i wykorzystywanie zawartych w dokumentach informacji, jako główny czynnik efektywnego biznesu. Co ważne, do sprawnego działania niezbędna jest maksymalna automatyzacja procesów, jednak z opcją ich rozwoju i „uczenia się”  w miarę rozwoju firmy. Przykładowo do przedsiębiorstwa wpływa faktura kosztowa, która po zeskanowaniu i rozpoznaniu rodzaju dokumentu jest natychmiast kierowana do jednostki zajmującej się rozliczeniami w celu zaksięgowania, a efektem końcowym tego procesu jest terminowe zrealizowanie płatności.

Jak to się dzieje?

Podstawą tak zaawansowanego systemu obiegu informacji są urządzenia wielofunkcyjne, które umożliwiają realizację wyżej opisanego scenariusza w autonomiczny sposób, bez ingerencji pracownika. Z poziomu samego sprzętu możliwe jest np. rozpoznawanie klasy dokumentu, weryfikacja i jego dalsza dystrybucja zgodnie z wcześniej zaprogramowanymi regułami. Na tym jednak nie koniec – do integracji urządzeń w ramach floty wykorzystywane są usługi zarządzania druku (MPS), które zapewniają centralne kontrolowanie eksploatacji sprzętu w taki sposób, by minimalizować czas ewentualnych przestojów w pracy.

Skanowanie: kluczowy element procesu, nie zadanie sekretarskie

Dzięki zintegrowanej obsłudze LDAP przez aplikacje Epson Scan, takie jak Document Capture Pro, możliwa jest błyskawiczna dystrybucja dokumentów wewnątrz firmy. Odbywa się to bezpośrednio z płyty skanera na adres mailowy czy skonfigurowany zasób w chmurze (systemy Epson obsługują zarówno te wewnętrzne, firmowe, jak i otwarte, w rodzaju Google Drive czy OneDrive) z pominięciem etapu kopiowania na dysk i ręcznej wysyłki. Wysyłka dokumentów może odbywać się na adresy przypisane np. do określonych ich kategorii, co w efekcie umożliwia łatwą w obsłudze archiwizację i pełną integrację środowiska zarówno dokumentów cyfrowych, jak i papierowych.

 

Krzysztof Janiec

MPS Specialist, Epson

Sprzedaż kontraktowa ma coraz większe udziały w rynku. Są nią zainteresowani m.in. klienci, którzy przez lata korzystali z tak zwanej umowy serwisowej. W rozmowach o MPS-ie z odbiorcami końcowymi pojawia się wątek ceny za klik oraz TCO. Epson umożliwia zbudowanie przewagi nad konkurencyjną technologią laserową, biorąc pod uwagę oba te aspekty. Skutecznie obniżamy koszty poszczególnych elementów samego rozwiązania MPS-owego, serwisu, logistyki i magazynowania oraz gwarancji. Dzięki temu partnerzy mogą zaproponować klientowi atrakcyjną cenę kliku lub też podnieść własną marżę. Jeśli zaś chodzi o TCO, to odbiorcy coraz częściej biorą ten współczynnik pod uwagę. W rezultacie pojawia się też przestrzeń do tego, aby przedstawić im ekologiczne cechy naszych rozwiązań druku.

Wspieramy partnerów handlowo, jesteśmy gotowi pomóc w przedstawieniu klientowi końcowemu samej usługi, następnie w przygotowaniu oferty, doborze odpowiednich urządzeń, a także dokładamy starań, aby dla danego projektu uzyskać możliwie najlepsze ceny u naszych regionalnych zwierzchników. W ramach wsparcia technicznego organizujemy szkolenia produktowe z zakresu technologii i narzędzi. Pomagamy też w przygotowaniu specyfikacji dopasowanej do projektu, biorąc pod uwagę względy techniczne, finansowe i inne. Partnerzy wraz z klientami mogą odwiedzać nasz warszawski showroom. Jesteśmy także obecni na rozmaitych eventach branżowych. Sami je również organizujemy. To zawsze dobra okazja do zaproszenia klientów i uzyskania informacji o naszej ofercie MPS.

Na życzenie w siedzibach odbiorców wykonujemy instalacje proof of concept. Odbiorcy biznesowi często chcą bowiem przetestować urządzenie, zanim przystąpią do dalszych rozmów. Dysponujemy flotą odpowiednich maszyn, możemy je przygotować według wymagań kontrahenta i wdrożyć z pomocą naszych specjalistów. Pracujemy więc nad tym, aby Epson był przez partnerów brany pod uwagę jako producent pierwszego wyboru, z którym można bezpiecznie budować usługi w zakresie druku biurowego u klientów biznesowych.

 

Przede wszystkim bezpieczeństwo

Wśród przedsiębiorców z roku na rok coraz bardziej rośnie świadomość potrzeby uszczelniania systemów, by uchronić się przed ewentualnymi wyciekami poufnych informacji. Epson, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, od wielu lat dostarcza swoje urządzenia z narzędziami, które już na poziomie sprzętowym – w postaci np. modułów autoryzacyjnych – zapewniają odpowiednie zabezpieczenie systemu obiegu informacji. Co więcej, administratorzy otrzymują również pełen zestaw rozwiązań software’owych, które umożliwiają zarządzenie flotą (także składającą się z urządzeń innych producentów) w taki sposób, żeby minimalizować ryzyko zarówno wycieku informacji, jak i kosztownego przestoju sprzętu.

Autorskie aplikacje: efektywność i 100 proc. kompatybilności

Przykładem takiej aplikacji jest Epson Print Admin, czyli efektywne i wygodne w obsłudze, działające na serwerze narzędzie do zarządzania i monitorowania zadań związanych z wydrukiem i skanowaniem. Rozwiązanie to zapewnia precyzyjne zdefiniowanie grup użytkowników oraz ich dostępu do zasobów. Dzięki temu, by minimalizować ryzyko intencjonalnego wycieku danych, administrator może dokładnie określić, komu i co wolno drukować, skanować etc. Doskonałym uzupełnieniem systemu bezpieczeństwa jest również Epson Net Authentication Print – umożliwia bowiem wprowadzanie dodatkowych zabezpieczeń przez uwierzytelnianie użytkowników za pomocą kart magnetycznych lub kodów PIN, a także dzięki ograniczeniu IP serwera wydruku Epson. W rezultacie firma zyskuje pełną kontrolę nad tym, kto może korzystać z drukarki, a kto nie. Za pomocą Epson Net Authentication Print ogranicza się też użytkownikom dostęp do określonych dokumentów.

Drukuj więcej, płać mniej

Od ponad dekady Epson stawia na rozwój autorskiej technologii druku piezoelektrycznego – w uproszczeniu jest to proces precyzyjnego „wystrzeliwania” atramentu, jednak bez konieczności jego podgrzewania. Dlatego w przypadku korzystania z atramentowych drukarek Epson przedsiębiorstwo jest w stanie zaoszczędzić nawet do 96 proc. na rachunkach za prąd zużywany podczas eksploatacji sprzętu drukującego. Atramentowe urządzenia firmy Epson, w przeciwieństwie do drukarek laserowych, pozbawione są podzespołów wymagających częstej wymiany, takich jak bębny, grzałki i tonery. Dzięki uproszczonej budowie oraz obecności pojemnych zasobników na tusz korzystanie z nich ogranicza się do uzupełniania atramentu oraz papieru. Warto wspomnieć, że używane w rodzinie WorkForce Pro tusze DURABrite Ultra i DURABrite gwarantują bardzo wysoką wydajność, co przekłada się na niski koszt druku w przeliczeniu na jedną stronę.

Biznes na odsiecz środowisku

Ekologiczność na każdym etapie życia jest od lat wyróżnikiem wszystkich urządzeń japońskiego producenta – modele urządzeń firmy Epson projektowane są z myślą o jak najmniejszej ingerencji w środowisko. Oprócz znacznie mniejszego zapotrzebowania na energię elektryczną, w porównaniu z drukarkami laserowymi, rozwiązania Epson przez cały swój cykl życia generują aż o 94 proc. mniej odpadów (wg niezależnego ośrodka badań BLI). Co więcej, są także znacznie bardziej przyjazne dla zdrowia korzystających z nich osób, ponieważ w trakcie drukowania nie emitują szkodliwego ozonu ani odkładających się
w organizmie nanocząsteczek tonera.

 

Druk piezoelektryczny gwarantem jakości

Wspomniana metoda druku piezoelektrycznego zapewnia precyzyjniejszą kontrolę wydruku niż w przypadku tradycyjnych rozwiązań. Ponadto zmienna wielkość kropli tuszu, która wynosi do 3 pikolitrów, umożliwia osiągnięcie potencjalnie najwyższej rozdzielczości. Nie mniejsze znaczenie dla jakości mają również same tusze – najnowsza generacja atramentu DURABrite Ultra i DURABrite gwarantuje doskonałą reprodukcję kolorów oraz odporność na wodę, promieniowanie UV i ścieranie. Warto także zaznaczyć, że dzięki tuszom Epsona wydruki znacznie lepiej znoszą upływ czasu, zachowując najwyższe parametry przez wiele lat. Oznacza to, że jest to idealne rozwiązanie do archiwizowania wszelkich dokumentów.

Intuicyjna obsługa

W urządzeniach marki Epson priorytetowo potraktowano prostotę obsługi. Szczególnie widać to w przypadku biznesowej linii WorkForce Pro – należące do niej modele, takie jak np. Epson WorkForce Pro WF-C5790DWF, mają duży i czytelny wyświetlacz. Z kolei nieskomplikowany interfejs umożliwia wykonywanie zaawansowanych zadań związanych z wydrukiem osobom bez specjalistycznej wiedzy. W wyposażeniu znalazł się także moduł NFC oraz łączność bezprzewodowa, co sprawia, że dokumenty można drukować bezpośrednio z tabletów i smartfonów. Co więcej, każda z osób pracujących w firmie zlokalizowanej na kilku piętrach z pewnością doceni możliwości druku podążającego, który zapewnia jej korzystanie z najbliższej drukarki w ramach sieci, a nie – jak było w przeszłości – przypisanej tylko do jednego działu czy piętra.

 

Marek Zbarachewicz

Senior Sales Manager, Epson

Corporate Social Responsibility to podejście do biznesu, na które decyduje się obecnie wiele przedsiębiorstw. Ważny jest w nim aspekt ekonomiczny – nastawienie na zysk, ale zysk nie za wszelką cenę. Czyli bez niezahamowanego drenażu zasobów naturalnych, z szacunkiem dla pracowników własnych oraz klientów. Z CSR wiąże się pojęcie „zero waste”: myślenie o rzeczach, których na co dzień używamy, w dłuższej perspektywie. Na przykład: zamiast pić wodę z plastikowej, jednorazowej butelki, kupujemy przenośny kubek i go napełniamy. Epson działa w duchu CSR i „zero waste”, odcinając się od tradycyjnego modelu produkcji, w którym działa jeszcze większość producentów. My dążymy do gospodarki w obiegu zamkniętym. Nasze urządzenia produkujemy ze zregenerowanych materiałów. Zobowiązaliśmy się wewnętrznie, że do 2050r. ograniczymy emisję CO2 o 90 proc., a także produkcję odpadów.

Przykładem biurowa maszyna do recyklingu papieru, przetwarzająca w suchym procesie do 14 tys. stron dziennie. Z CSR są zgodne także nasze biznesowe urządzenia drukujące w technologii atramentowej, ze względu na dużej pojemności worki z materiałami eksploatacyjnymi, co ogranicza do minimum odpady. Dodatkowo worki te podlegają recyklingowi – stworzyliśmy w tym celu specjalny program. Z pracą naszych atramentowych maszyn wiąże się bardzo niskie zużycie energii. Dużego polskiego klienta, z którym rozmawialiśmy o kilku tysiącach urządzeń, zapytałem o aspekty związane z ochroną środowiska. Stwierdził, że są mu bliskie, a organizacja ma nawet szefa CSR. Zaczęliśmy liczyć zużycie prądu dla takiego wolumenu maszyn. Okazało się, że firma może zaoszczędzić w trakcie czteroletniego kontraktu 1 mln zł na energii. Wcześniej klient nie pomyślał o tym parametrze. Skojarzył go i docenił, kiedy rozmowa zeszła na tematy związane z ekologią.

Warto więc zastanowić się, jak wykorzystać przewagi druku atramentowego i urządzeń Epsona również w kontekście argumentów ekologicznych. One będą coraz częściej przemawiać do przedsiębiorstw. Pozwolą zapomnieć o cenie jednostkowego urządzenia jako podstawowym parametrze zakupowym.