1. Prowadzenie działań sprzedażowych wyłącznie za pośrednictwem partnerów handlowych lub przy równoległym prowadzeniu sprzedaży bezpośredniej ograniczenie jej do określonej grupy największych klientów instytucjonalnych i korporacyjnych.
  2. Procedura rejestracji projektów sprzedażowych przez partnerów. 
  3. Program partnerski jako zbiór zasad, dzięki którym partnerzy handlowi certyfikowani przez producenta, realizując jego cele sprzedażowe zyskują benefity (premie, rabaty, nagrody, fundusze reklamowe, promocję marki itp.), potwierdzając zarazem swoją pozycję w ekosystemie partnerskim producenta wobec innych partnerów handlowych z wynikającymi z tego korzyściami, 
  4. Możliwość wypożyczania przez partnerów handlowych produktów demo lub zakupu produktów demo/wersji NFR na specjalnych warunkach cenowych.    
  5. Obecność osoby u producenta, której podstawowym obowiązkiem jest współpraca i rozwój ekosystemu jego partnerów handlowych (Channel Manager lub inaczej nazwany odpowiednik takiej funkcji). 
  6. Wsparcie marketingowe dla partnerów handlowych, uzależnione od poziomu certyfikacji.   
  7. Cykliczne (minimum raz do roku) szkolenia produktowi i/lub handlowe (stacjonarne i/lub webinary) dla partnerów handlowych.  
  8. Polskojęzyczne wsparcie techniczne dla partnerów handlowych.   
  9. Showroom, gdzie prezentowane są rozwiązania producenta z myślą o możliwości prezentowania tych rozwiązań potencjalnym użytkownikom przez jego partnerów handlowych (w przypadku producenta oprogramowania wersje Trial danego rozwiązania).
  10. Organizacja co najmniej jednego rocznie wydarzenia dla partnerów handlowych (konferencji, zjazdu).

Zdobywcy Certyfikatu Channel Master 2024

Jako dowód najwyższej dbałości o wysokie standardy i jakość bieżącej obsługi oraz rozwoju ekosystemu partnerskiego Certyfikat Channel Master 2024 został przyznany 15 producentom.