Zdalny i hybrydowy model pracy pozostanie normą po pandemii, dlatego przedsiębiorstwa i pracownicy będą potrzebować więcej rozwiązań, które poprawią ich produktywność i ułatwią współpracę w rozproszonych zespołach – wynika z badania „Poly – Workstyle Research 2021”. Zdaniem 73 proc. respondentów praca w czasach post-Covid będzie wykonywana z więcej niż jednej lokalizacji. Ponadto ludzie będą mniej czasu spędzać w biurze (tak uważa 68 proc. badanych).

Oferta Damovo, obejmująca rozwiązania Poly, wpisuje się w te długoterminowe trendy związane z miejscem i sposobem wykonywania pracy. Jak zapewniają przedstawiciele warszawskiej firmy, jest ona wyjątkowa na rynku, zarówno jeśli chodzi o produkty i rozwiązania producenta, jak i kompetencje i możliwości integratora.

Damovo to międzynarodowa firma z branży IT/Telco z 50-letnim doświadczeniem w dostarczaniu rozwiązań do komunikacji. Serwis Damovo zarządza prawie 2 milionami urządzeń dla abonentów biznesowych na całym świecie, ma oddziały w 16 krajach, ponad 2,7 tys. klientów oraz ponad 650 pracowników. Polski zespół Damovo liczy ponad 30 inżynierów i programistów. Wśród nich są certyfikowani inżynierowie technologii UC&C zarówno Microsoft Unified Communication (Teams i S4B), jak i Zoom.

Firma posiada najwyższe statusy i certyfikaty najważniejszych dostawców rozwiązań do komunikacji i pracy grupowej. Cieszy się pozycją partnera Gold Microsoftu, a także Zoom w zakresie specjalizacji Communication. Platformy te są kluczowe dla rozwiązań Poly. Damovo posiada status Platynowy producenta Poly oraz certyfikat serwisowy Poly Advanced Services Certification.

– Wyróżnia nas oferta sprzętu i zakresu usług oraz jednocześnie certyfikacja najwyższych poziomów – podkreśla Marek Matejek, dyrektor operacyjny Damovo Polska.

Warto zauważyć, że Teams i Zoom należą do najpopularniejszych narzędzi komunikacji. Poly dostarcza rozwiązania sprzętowe certyfikowane dla tych popularnych platform komunikacyjnych do pracy grupowej, a Damovo dysponuje najwyższymi kompetencjami zarówno dla MS Teams, jak i dla Zoom. Tym samym producent i integrator dobrze się uzupełniają w ramach najpopularniejszej na rynku oferty.

Co istotne, projekty obejmujące rozwiązania Poly, które są realizowane przez Damovo, obejmują zaawansowaną integrację z rozwiązaniami innych dostawców. Jeśli na przykład klient dotychczas używa Cisco czy innego systemu UC&C, z pomocą Damovo można przeprowadzić integrację z Teams czy Zoom.

– Przykładowo możemy połączyć rozwiązania Cisco i Zoom w jeden spójny system komunikacji – zapewnia Marek Matejek.

Możliwości w zakresie integracji i współpracy rozwiązań są istotne dla wszystkich firm, ale krytyczne są zwłaszcza tam, gdzie ostatnio przybyło dużo różnego sprzętu i rozwiązań komunikacyjnych, które warto scalić w jeden sprawny system. Projekty integracyjne rozwiązań firmy Poly realizowane przez Damovo stanowią też potencjalny obszar do współpracy z innymi integratorami.

Dodatkowe korzyści dla integratora ze współpracy z Damovo

Damovo współpracuje też z innymi integratorami i resellerami w projektach obejmujących rozwiązania Poly. Dzięki takiej współpracy partner może dostarczyć swojemu klientowi rozwiązania, co do których sam nie posiada kompetencji – zapewni je Damovo. Na ich bazie jest więc w stanie poszerzyć ofertę, zwiększając lojalność swojego stałego klienta. Warto zwrócić przy tym uwagę, że Damovo ma doświadczenie w projektach UC&C dla firm z różnych sektorów gospodarki.

Resellerzy, którzy nie mają doświadczenia i wiedzy o rozwiązaniach UC&C, mogą tym samym wskoczyć do coraz szybciej pędzącego pociągu, jakim jest rozwój rynku zdalnej współpracy. Z badań wynika, że można spodziewać się, iż przedsiębiorcy różnych branż będą sięgać częściej właśnie po rozwiązania zdalnej komunikacji i współpracy.

Z badania przeprowadzonego przez Poly wynika, że liczba uczestników wideokonferencji z wieloma osobami wzrosła w czasie pandemii do 59 proc. (z 40 proc. przed pandemią), a większość (63 proc.) prowadzi też rozmowy wideo (42 proc. przed pandemią). Aż 79 proc. pytanych z Polski uważa, że tradycyjny system pracy 5×8 został zastąpiony przez możliwość pracy w dowolnym czasie.

Z drugiej strony firmy cierpią na niedostatek specjalistów i wsparcia w obszarze zdalnej współpracy. Z badania wynika, że sporo pracowników zniechęca do home office’u niewystarczające wsparcie działu IT i brak odpowiedniego personelu w firmie, który umożliwi pracę zdalną. Jest więc duże zapotrzebowanie na fachowych partnerów.

Paulina Waszkiewicz-Soćko, prezes, Damovo Polska  

Partner, współpracując z Damovo, może czerpać korzyści między innymi z odsprzedaży rozwiązań czy sprzętu dla swojego klienta. Co istotne, w ramach współpracy w takim układzie zarówno integrator, jak i klient końcowy, mają zapewnione stałe wsparcie warszawskiego, zarządzanego centrum operacji sieciowych Damovo (NOC), które działa w trybie 24/7. Całodobowe wsparcie ośrodków NOC dotyczy zresztą całego świata. Kolejną zaletą dla partnera jest to, że Damovo to firma międzynarodowa. Nasze usługi, obejmujące ujednoliconą komunikację, rozwiązania sieciowe oraz contact center, mogą być wdrażane na całym świecie zarówno lokalnie, jak i w chmurze. Polscy partnerzy Damovo mają szansę włączyć się w projekty realizowane także w innych krajach.