Chcemy odzyskać pozycję lidera w wybranych grupach produktowych – zapowiedział Piotr Baca, Country Manager Brother w Polsce, podczas konferencji w Warszawie. Jak wyjaśnił uczestnikom spotkania, celem producenta do 2025 r. jest osiągnięcie pozycji lidera rynku urządzeń laserowych A4 w segmencie B2B, zarówno w Polsce, jak i regionie. Będzie to możliwe dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań kolorowych w obecnym roku budżetowym oraz nowej serii rozwiązań laserowych mono w przyszłym roku. Najnowsze kolorowe urządzenia laserowe A4 są dedykowane do środowisk, w których drukujemy bardzo duże ilości stron. Są to dla firmy nowi klienci, których nie mogliśmy do tej pory obsłużyć.

W porównaniu z poprzednią serią nowe MFP w każdym elemencie są wydajniejsze. Charakteryzują się wysoką prędkością druku – do 40 str./min (w poprzedniej serii 31 str./min), i to także w dupleksie, trwalszymi podzespołami (żywotność 400 tys. str.), dużymi podajnikami (na 520 arkuszy), bardziej wydajnymi materiałami (do 15 tys. str. mono/12 tys. kolor) oraz trybem eco, którego nie było we wcześniejszych modelach.

Możliwość poszerzenia oferty

Jak podkreślają przedstawiciele producenta, nowe urządzenia oznaczają dla partnerów nowe możliwości dotarcia do klientów, w szczególności tych drukujących powyżej 2,5 tys. miesięcznie. Dzięki nowej serii partner może ponadto stworzyć ofertę opartą na rozwiązaniach jednego producenta, od wydajnych urządzeń A4 po atramentowe A3, i to bez potrzeby instalacji drogich urządzeń korytarzowych.

– Nasza strategia produktów oznacza dla klienta uzyskanie jak najmniejszym kosztem jak najwięcej – podkreślał Krzysztof Mertowski, Head of Sales w Brother Polska.

Jednocześnie zaznaczono, że urządzenia Brother są gotowe na zmianę, jaką jest praca hybrydowa. Kompaktowych modeli producenta można używać zarówno w domu, jak i biurze i łatwo je przenosić między lokalizacjami. Ponadto w 2023 r. na rynku pojawi się nowa seria urządzeń laserowych mono.

Powstaje nowa fabryka

Jak wyjaśnił Piotr Baca, w przypadku maszyn atramentowych wzrost w br. jest mniejszy ze względu na ograniczenia produkcyjne. To się jednak zmieni, bo Brother rozbuduje fabrykę urządzeń atramentowych, aby zapewnić partnerom i klientom dostępność sprzętu i większe wzrosty w tym segmencie. Japońska firma zakłada przy tym, że niedobór półprzewodników utrzyma się do końca 2022 r. Aby zapobiec w przyszłości problemom z dostępnością, dywersyfikuje dostawców komponentów oraz wprowadza większą elastyczność w zakładach produkcyjnych w celu szybszej zmiany kategorii produkowanych urządzeń.