Dalszy rozwój MPS

Nowa seria maszyn A4, dzięki dużej wydajności druku, jest zoptymalizowana do sprzedaży kontraktowej – MPS (usługi zarządzania drukiem). Wszystkie nowe urządzenia są dostępne w tym modelu. Według zaprezentowanych danych, także ten biznes Brother rośnie, a jego rozwój pozostaje wśród strategicznych priorytetów producenta. Tylko przez ostatnie 2 lata Brother podpisał umowy na rekordową ilość urządzeń, co spowodowało zwiększenie ilości maszyn u klientów. Co istotne, taki model może zapewnić partnerom powtarzalne przychody na lata, bo z danych firmy wynika, że w ub.r. przedłużono umowy aż dla 92 proc. maszyn działających w ramach usługi Cloud MPS.

Producent zapowiedział też wprowadzenie nowego programu sprzedaży pod nazwą EcoPro, obejmującego model abonamentowy dla klientów indywidualnych. A to oznacza, że zamierza jeszcze bardziej rozwinąć biznes oparty na subskrypcji.

Wyzwanie i szansa e-commerce

Jak wiadomo, w czasie pandemii sprzedaż migrowała do internetu znacznie szybciej niż wcześniej zakładano.

– To zarówno wyzwanie, jak i szansa dla partnerów – mówił Piotr Baca.

Według niego wyzwaniem dla partnerów jest obecnie zrozumienie klienta cyfrowego, dlaczego wybiera  takie , a nie inne rozwiązanie.

– Z tym klientem musimy się komunikować, aby wrócił i kupił nasze rozwiązania. Wsparcie i dotarcie posprzedażne jest ogromnym wyzwaniem, ale i szansą na powtarzalność zakupów w przyszłości – radził szef firmy.

Jak wyjaśniał, należy zapewnić jak najlepszą obsługę takim klientom, co oznacza, że producent i partnerzy mogą współpracować i przekonywać do rozwiązań Brother. Wśród działań, jakie warto podjąć, wskazał zadbanie o to, by witryna e-commerce była przyjazna dla użytkownika oraz przygotowanie odpowiedniej komunikacji z klientem.

– Klienci powinni czuć, że ktoś się nimi zajmuje – mówił Country Manager.

Podkreślał również modyfikację programu partnerskiego, którego celem jest ochrona zysków i marż dla partnerów.

Znaczący gracz na rynku Auto ID

Piotr Baca wskazał również partnerom kolejny cel ekspansji: Brother zamierza zostać znaczącym dostawcą w segmencie druku Auto ID. Biznes ten rozwija od 1,5 roku, a jego obecna oferta w tym zakresie obejmuje już ponad 40 modeli w 7 seriach. Przy czym portfolio stale się rozszerza. Nowością są m.in. drukarki mobilne (3- i 4-calowa), nowa generacja TD-2000 i nowe urządzenie z serii PJ. Coraz większe możliwości dla takich rozwiązań Brother dostrzega w szeregu branż, jak HoReCa, handel detaliczny, transport i logistyka, gastronomia i sporo innych.

Producent radzi partnerom, żeby zainteresowali się takimi rynkami wertykalnymi druku Auto ID, jak usługi terenowe (drukowanie protokołów służb, biletów), służba publiczna (mandaty, rejestrowanie wypadków) czy opieka zdrowotna (etykiety przyjęć, opaski, oznaczenia pojemników).

Co ważne, portfolio Brother w segmencie Auto ID nadaje się do rozmaitych zastosowań, a wyróżnia go na tle konkurencji 3-letnia gwarancja na wszystkie urządzenia, bezkosztowe udostępnianie do urządzeń mobilnych SDK (by rozbudować ich możliwości) i łatwa integracja z innymi systemami.

Brother przyspiesza skanowanie

Na podkreślenie zasługuje silna pozycja Brother na rynku skanerów. Według zaprezentowanych danych producent ma znaczny udział w regionie w urządzeniach stacjonarnych (nr 2 na rynku). Przy okazji przypomniano partnerom zalety skanerów stacjonarnych w porównaniu do MFP, w tym większy zakres gramatury skanowanych materiałów, wyższa prędkość, dedykowane oprogramowanie oraz wytrzymalsze systemy rolkowe. Jak podkreślano, użycie specjalizowanego sprzętu oznacza mniejsze ryzyko przestojów, większą wydajność i wszechstronność skanowania. Pozwala zaoszczędzić czas i pracę użytkowników. Te właśnie cechy Brother wzmocnił w nowej serii ADS4, w której urządzenia skanują od 70 obr./min, mają większe podajniki niż w poprzedniej serii (od 60 do 100 arkuszy).

We flagowym urządzeniu ADS-4900W dwukrotnie poprawiono wydajność – do 200 tys. dokumentów miesięcznie wobec 100 tys. w dotychczasowej serii, a prędkość do 120 obr./min. (poprzednia generacja do 100 obr./min.). Ważne jest również wykrywanie sklejonych arkuszy.

„Nie popadaj w strefę komfortu”

Gościem specjalnym Brother Dealer Day był gen. Roman Polko, który podzielił się swoimi doświadczeniami z wielu lat służby na różnych frontach oraz płynącymi z nich wnioskami. Należy do nich kilka znanych i przydatnych, choć nie zawsze stosowanych prawd, takich jak: „Nie popadaj w strefę komfortu, nie spoczywaj na laurach, idź za ciosem”; „ważna jest dobra komunikacja, trzeba ze sobą współdziałać”; „nie można podejmować decyzji za kogoś, kto jest w terenie”; „potrzeba ludzi świeżych, z pomysłami, choć nie zawsze udaje się przekonać górę, by włączyć ich w struktury”.