Liczy sie stabilność
O programie partnerskim iiyamy mówi Mariusz Chmielewski, współwłaściciel Net-S, Gdynia
Nasza firma jest partnerem iiyamy już od pewnego czasu, a konkretnie uczestnikiem programu KAIZEN. Zaczynaliśmy od uzyskania podstawowego statusu, potem przechodziliśmy przez kolejne szczeble w hierarchii. Od mniej więcej roku mamy najwyższy status – Gold Partnera. Producent oferuje naprawdę bardzo dobre monitory i korzystne warunki współpracy, z których jesteśmy w pełni zadowoleni. Można powiedzieć – nic dodać, nic ująć. Po prostu dobrze byłoby, gdyby każdy dostawca w podobny sposób dbał o resellerów. W przypadku iiyamy dostrzegamy i cenimy przede wszystkim stabilność zasad i uczciwość postępowania wobec sprzedawców. Producent nie ma zwyczaju zmieniać reguł gry, choć znam przykłady dostawców, których partnerzy nigdy nie są pewni, jak będzie wyglądał program w danym miesiącu. Ponieważ jesteśmy złotym partnerem, iiyama proponuje nam lepsze niż w przypadku innych odbiorców warunki zakupu: możemy liczyć na niższe ceny, a także wydłużone terminy płatności. Poza tym otrzymujemy fundusze marketingowe. Przeznaczamy je na akcje promocyjne. Cenimy szczególnie kontakt z naszym opiekunem z ramienia producenta. Oczywiście każdy menedżer lub właściciel firmy resellerskiej dąży do wydłużenia listy udogodnień i bonusów przyznawanych przez dostawcę. Dlatego na pewno istnieje pole do poszerzenia naszej współpracy z iiyamą. Jednak jak wspomniałem, już teraz czerpiemy satysfakcję z relacji z producentem. Nasza firma ma w ofercie monitory różnych marek, zajmujemy się też innymi produktami IT, co więcej zaczynamy sprawdzać możliwości sprzedaży urządzeń z innych branż.
Podobne artykuły
Wideokonferencje: czas na indywidualne rozwiązania
Powszechna praca zdalna i hybrydowa „rozpędziła” rynek rozwiązań do wideokonferencji. Nieuchronne wzrosty sprzedaży może hamować brak standaryzacji i interoperacyjności między poszczególnymi platformami.
Digital Signage: mała stabilizacja
W pierwszej połowie roku popyt na rozwiązania Digital Signage nieznacznie zwolnił. To oznaka, że rynek ten się nasyca i trudno oczekiwać wyraźnych wzrostów, jak to bywało w poprzednich latach.
Programy partnerskie: resellerzy spragnieni wiedzy
Resellerzy podkreślają, że szczególnie cenny w programach partnerskich jest obecnie dostęp do wiedzy. Zwracają przy tym uwagę na niepotrzebne błędy i wpadki, których producenci powinni zdecydowanie unikać.