Jakie korzyści ze współpracy zapewnia Epson swoim partnerom handlowym?

Przede wszystkim jest to bogactwo i różnorodność dostępnej, konfigurowalnej oferty. Firmy poszukują niezawodnych i trwałych urządzeń, w których nie trzeba często wymieniać materiałów eksploatacyjnych, które się nie psują i są objęte dobrym systemem gwarancyjnym. Epson dostarcza dokładnie takie produkty. Do tego dochodzi profesjonalne wsparcie techniczne świadczone przez naszych inżynierów, atrakcyjne marże, jak też dodatkowa „odnoga” programu partnerskiego, umożliwiająca dostarczanie naszych rozwiązań w modelu usługowym.

Jak duże jest zainteresowanie tym modelem?

Coraz większe. Rozliczanie drukowania w ramach kosztów operacyjnych pozwala klientowi na optymalizację budżetową i zapewnia przewidywalność wydatków na utrzymanie zaplecza IT. Z kolei dla partnera oznacza to komfort prognozowania przychodów. Dla obu podmiotów zaś realizowana w tym modelu długofalowa relacja biznesowa przekłada się na „spokojną głowę” i poczucie bezpieczeństwa. Jednak zaproponowanie właściwego rozwiązania zależy przede wszystkim od kwalifikacji i doświadczenia resellera, dlatego Epson cały czas stawia na edukację i wsparcie swoich partnerów handlowych, umożliwiając im oferowanie klientom wartości dodanej w postaci wsparcia eksperckiego.

Czy ten model sprawdza się także w przypadku pracy hybrydowej lub zdalnej?

Oczywiście. Mamy partnerów, którzy w ramach ogólnej umowy z daną firmą obsługują także jej pracowników wykonujących swoje służbowe obowiązki w systemie home office. W realizacji tego zadania pomaga dołączane do naszych urządzeń oprogramowanie Epson Remote Service. To darmowy, innowacyjny, chmurowy system monitoringu i zarządzania urządzeniami biznesowymi marki Epson, który umożliwia zdalny monitoring całej floty, przekazywanie automatycznych powiadomień oraz bieżącą analizę użytkowania urządzenia, diagnostykę i rozwiązywanie niektórych problemów. Dzięki temu, że administrator widzi stan urządzenia, ilość tuszu i liczbę wykonanych wydruków, może dzięki temu z odpowiednim wyprzedzeniem wesprzeć użytkownika nie dopuszczając do przestojów, niezależnie od tego czy pracuje on w domu czy w biurze. Firmy to doceniają, bo daje im to pełną kontrolę, a pracownikowi komfort, gdyż nie musi myśleć o czynnościach eksploatacyjnych czy serwisowych.