IT - biznes, trendy, technologie. miesięcznik komputerowy przeznaczony dla firm komputerowych i związanych z branżą IT.

Artykuły

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-08-12 00:00

Mało nas

Dwa rankingi największych polskich przedsiębiorstw w 2001 r., opracowane niezależnie przez 'Rzeczpospolitą' i 'Politykę', dowodzą, że polska branża IT wciąż ustępuje wielu innym. Pocieszający jest fakt, że firmy IT, choć nie największe, zwykle potrafiły w tym trudnym okresie zwiększyć obroty i zarobić na siebie.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-08-12 00:00

Sezon na okna

Ponad 140 mln dol. wyniosła wartość sprzedaży polskiego oddziału Microsoftu w 2002 roku finansowym, zakończonym 30 czerwca. Oznacza to 27-procentowy wzrost w porównaniu z poprzednimi dwunastoma miesiącami. Przedstawiciele firmy podkreślają, że dobre wyniki są rezultatem rosnącej sprzedaży Windows XP i produktów z rodziny .NET Enterprise Servers.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-08-12 00:00

U eFKi bez zmian…

W tym roku zdecydowanie zwiększyła się sprzedaż systemów finansowo-księgowych współpracujących z platformą Windows. Nie oznacza to niestety ogólnego zwiększenia popytu na tego typu oprogramowanie, lecz jedynie, że jeśli klienci kupowali je, decydowali się na 'okienka'. Na szczęście ciągle zarabia się na uaktualnieniach.

Autor: Artur Kostrzewa | Dodano: 2002-08-12 00:00

Światło w tunelu?

Intel ogłosił wyniki finansowe drugiego kwartału 2002 r. Ogólny przychód wyniósł 6,3 mld dol., czyli tyle samo, co w analogicznym okresie 2001 r. Producent spodziewa się umiarkowanego, sezonowego wzrostu popytu na swoje produkty w drugiej połowie 2002 r.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-08-12 00:00

Jest firma, będzie paragraf

Zatrzymanie Romana Kluski przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego odbiło się szerokim echem we wszystkich ogólnopolskich mediach. Opinia publiczna dowiedziała się, że jeden z najbogatszych Polaków podejrzewany jest o kradzież ze skarbu państwa kilku milionów złotych. Nikt jednak nie wytłumaczył odbiorcom, że sprawa nie jest jednoznaczna.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-08-12 00:00

Morze partnerów

W lipcu Network Associates wprowadził nowy program partnerski. Zamierza w ciągu roku podpisać około 200 umów partnerskich. Oznacza to blisko dziesięciokrotne rozszerzenie kanału. Nowi partnerzy, głównie niewielkie firmy, mają pomóc producentowi w zwiększeniu udziałów w rynku MSP.

Autor: Anna Suchta | Dodano: 2002-08-12 00:00

Serwis do poprawki

W zeszłym roku współpraca resellerów z dystrybutorami peryferii układała się znacznie gorzej niż dwa lata temu tak przynajmniej można sądzić na podstawie raportów Channel Track 2000 i 2001. Najwięcej zastrzeżeń resellerów budzi pomoc techniczna udzielana przez dystrybutorów.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-08-12 00:00

Obiecanki, cacanki?

Polski rynek systemów CRM dopiero raczkuje - wynika z raportu Process4E. W ciągu ostatnich 2 - 3 lat ich dostawcy zarobili na wdrożeniach w Polsce od 30 do 50 mln zł (wartość światowego rynku w 2001 r. sięgnęła 20 mld dol.). Liczba firm, które zdecydowały się na wdrożenie, prawdopodobnie nie przekracza 200. Zdaniem autorów raportu potencjalni użytkownicy oprogramowania CRM po prostu nie wierzą, że zwiększy ono efektywność działania firmy.

Autor: Tomasz Gołębiowski | Dodano: 2002-07-29 00:00

Na bakier z bezprawiem

Dwa lata temu Roman K. zarobił bardzo dużo pieniędzy i... natychmiast zaczął wydawać je na tzw. zbożne cele. Powstałe dzięki nim sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Krakowie Łagiewnikach już za kilka tygodni odwiedzi i konsekruje Jan Paweł II. Papież niewątpliwie podziękuje Romanowi K., tak jak czynią to zdolni polscy studenci, którzy za pieniądze K. mogą studiować na słynnym Harvardzie, i sporo innych osób, które mniej lub bardziej hojnie zostały przez niego obdarowane. Ich dobroczyńcy grozi teraz 10 lat więzienia za domniemane przestępstwa podatkowe.

Autor: Maciej Nawrocki | Dodano: 2002-07-29 00:00

Lepiej niż źle

Początek roku był dla integratorów fatalny. Zamówienia niemal przestały napływać, zakupy ograniczały zarówno korporacje, jak i sektor publiczny. Pod koniec lutego coś drgnęło i w pierwszej połowie roku większości polskich integratorów udało się osiągnąć całkiem przyzwoity poziom wzrostu sprzedaży. Machina handlowa rozpędza się jednak bardzo wolno.