Dużo nowości wczesną jesienią
W okresie back to school Speedlink wprowadza na rynek wiele nowych produktów. W bieżącym roku stawia na akcesoria do tabletów i dla graczy. Ale szeroki wybór będą mieli też zwykli użytkownicy komputerów oraz osoby posiadające systemy domowej rozrywki.
Dostawca kieruje ofertę do szerokiej grupy odbiorców: osób
mniej i bardziej zamożnych, od tych potrzebujących sprzętu podstawowego,
wykorzystywanego na przykład do prac biurowych (jak myszka, klawiatura) przez
klientów poszukujących akcesoriów do tabletów, następnie graczy – wymagających
urządzeń o wysokiej wydajności, po użytkowników systemów domowej rozrywki
chcących kupić np. zaawansowane technologicznie głośniki, klawiatury do ich
obsługi.
Ważny czas back to school
W sierpniu, wrześniu i październiku bieżącego roku do
oferty Speedlinka zostaną wprowadzone m.in. nowe gamepady, zestawy głośnikowe,
urządzenia do Media Center, zasilacze, słuchawki, akcesoria do tabletów, myszy
dla graczy, klawiatury. Producent szczególnie dba o zaopatrzenie rynku
w nowości na przełomie lata i jesieni – podczas tzw. back to
school, kiedy na zakupy ruszają nie tylko rodzice młodzieży szkolnej
i studenci (w tym istotna grupa odbiorców – gracze), ale również
przedsiębiorcy.
– Czas back to school jest bardzo ważny dla każdego
dostawcy – mówi Bartosz Kusznerko, Country Manager Speedlinka
w Polsce. – To wstęp do okresu świątecznego, czas zwiększonej sprzedaży
i dobry moment na wprowadzenie nowych produktów oraz ich przetestowanie na
rynku. Nasze oczekiwania wobec tego okresu są bardzo duże, tym bardziej że
w pierwszym półroczu 2012 zanotowaliśmy prawie 200-proc. wzrost sprzedaży
w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011.
Począwszy od sierpnia
asortyment Speedlinka wzbogacą produkty związane z tabletami. Wśród nich
jest torba do tabletów i netbooków – Escudo – przeznaczona do
urządzeń o przekątnej długości 13,3 cala, kompatybilna z urządzeniami
Macbook Air 11/13 i Macbook Pro 13. Oprócz torby producent oferuje
pokrowiec na tablety – model Pyrus – przeznaczony do urządzeń
o przekątnej długości 10,1 cala. W okresie powakacyjnym na rynku
znajdzie się mobilna ładowarka do telefonów ze złączem micro USB. Będą też nowe
modele klawiatur, a wśród nich Celes Wireless Solar Keyboard
z panelem solarnym i płaską czarną połyskliwą obudową oraz Scion
Trackball Media Keyboard – klawiatura multimedialna o ergonomicznym
kształcie, łącząca w sobie funkcję bezprzewodowej klawiatury, myszy
i pilota zdalnego sterowania do Media Center. Z kolei nowa seria
słuchawek AUX Stereo Headset to stereofoniczny komplet stanowiący połączenie
stylowych słuchawek i zestawu mikrofonowego. Współpracuje z niemal
dowolnym urządzeniem przenośnym, na przykład tabletem czy notebookiem. Ma
wbudowany pilot zdalnego sterowania i nadaje się do użytku w domu
oraz na ulicy.
– To tylko niektóre
z nowości – komentuje nową ofertę Speedlinka Bartosz Kusznerko.
– W kwestii oczekiwań odbiorców nie zmieniło się dużo. Nadal
obserwujemy wzrost zapotrzebowania na niskobudżetowe modele tabletów oraz
innych urządzeń mobilnych, a w związku z tym rośnie popyt na
wszelkiego typu akcesoria do nich. Mimo spadku sprzedaży laptopów nadal popularne są torby, ładowarki oraz
inne przeznaczone do nich peryferia. Niezmiennie obserwujemy wzrost sprzedaży
akcesoriów gamingowych na wszystkie platformy konsolowe, jak również PC,
których w asortymencie posiadamy około 200.
Speedlink w dystrybucji
Czym wyróżniają się akcesoria komputerowe Speedlinka na tle
szerokiej grupy tego typu produktów oferowanych w Polsce? Zdaniem
przedstawicieli głównych dystrybutorów tych urządzeń stosunek ceny do ich jakości
jest świetnie dostosowany do krajowego rynku. Impakt, jako dystrybutor
wyspecjalizowany w gamingu, w przypadku oferty niemieckiego wytwórcy
skupia się na produktach dla graczy korzystających zarówno z pecetów, jak
i konsol. – I tu ścieramy się z konkurencją: albo tańszą, ale
ustępującą pod względem jakości, albo z dużo droższymi akcesoriami, np.
konsolowymi oryginałami – mówi Jakub Chrzanowski, Product Manager
w Impakcie. – Z tych starć Speed-
link wychodzi obronną ręką.
Zdaniem specjalisty z Impaktu polski klient już dawno
nauczył się nie kupować produktów najtańszych, a jednocześnie wie, że
zakup tych najdroższych nie zawsze jest ekonomicznie uzasadniony.
– Produkty Speedlinka mają atrakcyjny poziom cenowy,
dostosowany do polskich warunków – zgadza się z przedmówcą Paweł
Wertel, Product Manager w Actionie.
Według Jakuba Chrzanowskiego dobrym kanałem sprzedaży dla
produktów marki Speedlink są zarówno mniejsze sklepy stacjonarne, jak
i markety wielkopowierzchniowe. – Trochę mniejszą popularnością
cieszą się natomiast w sprzedaży internetowej, gdzie klienci poszukują
albo rozwiązań najtańszych, niekoniecznie zwracając uwagę na ich jakość, albo
oryginalnych – w możliwie najniższej cenie – mówi Jakub
Chrzanowski.
Dystrybutorzy
w okresie back to school
bardzo mocno nastawiają się na aktywność zakupową wśród graczy. –
W sezonie wczesnojesiennym następuje zawsze ożywienie w segmencie
gamingu, warto więc zwrócić uwagę na te produkty – mówi przedstawiciel
Impaktu.
A potwierdzający to
Product Manager z Actionu wręcz poleca konkretne akcesoria. – Aby
utrzymać poziom relaksu, uzyskanego w trakcie urlopów, w okresie
powakacyjnym polecę: gamepad Speedlink Xeox Pro (SL-4446-BK), bezprzewodowy,
kompatybilny z PC oraz PS3; ładowarkę (SL-2308-BK) do padów Xbox 360 wraz
z dwoma akumulatorami NiMH (400 mAh); bezprzewodową mysz Kappa
(SL-6313-BK) z nadajnikiem USB na jedną baterię AA – mówi Paweł
Wertel.
Jakub Chrzanowski dodaje,
że poza wzrostem sprzedaży akcesoriów do gier na pewno nastąpi też kolejny
wzrost sprzedaży tabletów, a wraz z nim zapotrzebowania na akcesoria
do nich, czyli podstawki, etui czy klawiatury, a te produkty marki
Speedlink cieszą się rosnącą popularnością.
O marce
Speedlink jest niemiecką marką akcesoriów do pecetów,
tabletów i gier. Należy do działającej od 1974 r. spółki Jöllenbeck GmbH.
Produkty z logo Speedlink można kupić w ponad
50 krajach Europy, również w polskich sklepach z
elektroniką. Dostawca stara się, aby jego akcesoria charakteryzował wysoki
poziom wykonania, ciekawe wzornictwo i duża rozpiętość cen. Kieruje się zasadą,
że 70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowane przez klientów w sklepie, stara
się więc atrakcyjnie eksponować swoje wyroby.
Materiał powstał we współpracy z firmą Speedlink
Podobne artykuły
Puls branży IT
Istotne trendy produktowe, technologiczne, biznesowe, w oparciu o dane pochodzące z renomowanych agencji analitycznych, organizacji branżowych i globalnych mediów, dotyczące głównie Europy i Polski.
UPS-y dla „zielonych” centrów danych i serwerowni
Efektywność i zrównoważony rozwój – pod tymi hasłami prezentowane są obecnie różne innowacje, także w segmencie zasilania gwarantowanego.
Bez partnerów nie dotrzemy do klientów
„W Austrii i Niemczech firmy odchodzą od klasycznych systemów PBX i komunikacji on-premise, przechodząc do chmury. Tę sytuację obserwujemy także w Polsce” – mówi Joachim Fischer, dyrektor zarządzający NFON w Austrii, a także w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.