Dostawca kieruje ofertę do szerokiej grupy odbiorców: osób
mniej i bardziej zamożnych, od tych potrzebujących sprzętu podstawowego,
wykorzystywanego na przykład do prac biurowych (jak myszka, klawiatura) przez
klientów poszukujących akcesoriów do tabletów, następnie graczy – wymagających
urządzeń o wysokiej wydajności, po użytkowników systemów domowej rozrywki
chcących kupić np. zaawansowane technologicznie głośniki, klawiatury do ich
obsługi.

 

Ważny czas back to school

W sierpniu, wrześniu i październiku bieżącego roku do
oferty Speedlinka zostaną wprowadzone m.in. nowe gamepady, zestawy głośnikowe,
urządzenia do Media Center, zasilacze, słuchawki, akcesoria do tabletów, myszy
dla graczy, klawiatury. Producent szczególnie dba o zaopatrzenie rynku
w nowości na przełomie lata i jesieni – podczas tzw. back to
school, kiedy na zakupy ruszają nie tylko rodzice młodzieży szkolnej
i studenci (w tym istotna grupa odbiorców – gracze), ale również
przedsiębiorcy.

– Czas back to school jest bardzo ważny dla każdego
dostawcy
– mówi Bartosz Kusznerko, Country Manager Speedlinka
w Polsce. – To wstęp do okresu świątecznego, czas zwiększonej sprzedaży
i dobry moment na wprowadzenie nowych produktów oraz ich przetestowanie na
rynku. Nasze oczekiwania wobec tego okresu są bardzo duże, tym bardziej że
w pierwszym półroczu 2012 zanotowaliśmy prawie 200-proc. wzrost sprzedaży
w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011.

Począwszy od sierpnia
asortyment Speedlinka wzbogacą produkty związane z tabletami. Wśród nich
jest torba do tabletów i netbooków – Escudo – przeznaczona do
urządzeń o przekątnej długości 13,3 cala, kompatybilna z urządzeniami
Macbook Air 11/13 i Macbook Pro 13. Oprócz torby producent oferuje
pokrowiec na tablety – model Pyrus – przeznaczony do urządzeń
o przekątnej długości 10,1 cala. W okresie powakacyjnym na rynku
znajdzie się mobilna ładowarka do telefonów ze złączem micro USB. Będą też nowe
modele klawiatur, a wśród nich Celes Wireless Solar Keyboard
z panelem solarnym i płaską czarną połyskliwą obudową oraz Scion
Trackball Media Keyboard – klawiatura multimedialna o ergonomicznym
kształcie, łącząca w sobie funkcję bezprzewodowej klawiatury, myszy
i pilota zdalnego sterowania do Media Center. Z kolei nowa seria
słuchawek AUX Stereo Headset to stereofoniczny komplet stanowiący połączenie
stylowych słuchawek i zestawu mikrofonowego. Współpracuje z niemal
dowolnym urządzeniem przenośnym, na przykład tabletem czy notebookiem. Ma
wbudowany pilot zdalnego sterowania i nadaje się do użytku w domu
oraz na ulicy.

To tylko niektóre
z nowości
– komentuje nową ofertę Speedlinka Bartosz Kusznerko.
– W kwestii oczekiwań odbiorców nie zmieniło się dużo. Nadal
obserwujemy wzrost zapotrzebowania na niskobudżetowe modele tabletów oraz
innych urządzeń mobilnych, a w związku z tym rośnie popyt na
wszelkiego typu akcesoria do nich. Mimo spadk
u sprzedaży laptopów nadal popularne są torby, ładowarki oraz
inne przeznaczone do nich peryferia. Niezmiennie obserwujemy wzrost sprzedaży
akcesoriów gamingowych na wszystkie platformy konsolowe, jak również PC,
których w asortymencie posiadamy około 200.


 
Speedlink w dystrybucji

Czym wyróżniają się akcesoria komputerowe Speedlinka na tle
szerokiej grupy tego typu produktów oferowanych w Polsce? Zdaniem
przedstawicieli głównych dystrybutorów tych urządzeń stosunek ceny do ich jakości
jest świetnie dostosowany do krajowego rynku. Impakt, jako dystrybutor
wyspecjalizowany w gamingu, w przypadku oferty niemieckiego wytwórcy
skupia się na produktach dla graczy korzystających zarówno z pecetów, jak
i konsol. – I tu ścieramy się z konkurencją: albo tańszą, ale
ustępującą pod względem jakości, albo z dużo droższymi akcesoriami, np.
konsolowymi oryginałami –
mówi Jakub Chrzanowski, Product Manager
w Impakcie. – Z tych starć Speed-
link wychodzi obronną ręką.

Zdaniem specjalisty z Impaktu polski klient już dawno
nauczył się nie kupować produktów najtańszych, a jednocześnie wie, że
zakup tych najdroższych nie zawsze jest ekonomicznie uzasadniony.

– Produkty Speedlinka mają atrakcyjny poziom cenowy,
dostosowany do polskich warunków –
zgadza się z przedmówcą Paweł
Wertel, Product Manager w Actionie.

Według Jakuba Chrzanowskiego dobrym kanałem sprzedaży dla
produktów marki Speedlink są zarówno mniejsze sklepy stacjonarne, jak
i markety wielkopowierzchniowe. – Trochę mniejszą popularnością
cieszą się natomiast w sprzedaży internetowej, gdzie klienci poszukują
albo rozwiązań najtańszych, niekoniecznie zwracając uwagę na ich jakość, albo
oryginalnych – w możliwie najniższej cenie
– mówi Jakub
Chrzanowski.

Dystrybutorzy
w okresie back to school
bardzo mocno nastawiają się na aktywność zakupową wśród graczy. –
W sezonie wczesnojesiennym następuje zawsze ożywienie w segmencie
gamingu, warto więc zwrócić uwagę na te produkty
– mówi przedstawiciel
Impaktu.

A potwierdzający to
Product Manager z Actionu wręcz poleca konkretne akcesoria. – Aby
utrzymać poziom relaksu, uzyskanego w trakcie urlopów, w okresie
powakacyjnym polecę: gamepad Speedlink Xeox Pro (SL-4446-BK), bezprzewodowy,
kompatybilny z PC oraz PS3; ładowarkę (SL-2308-BK) do padów Xbox 360 wraz
z dwoma akumulatorami NiMH (400 mAh); bezprzewodową mysz Kappa
(SL-6313-BK) z nadajnikiem USB na jedną baterię AA –
mówi Paweł
Wertel.

Jakub Chrzanowski dodaje,
że poza wzrostem sprzedaży akcesoriów do gier na pewno nastąpi też kolejny
wzrost sprzedaży tabletów, a wraz z nim zapotrzebowania na akcesoria
do nich, czyli podstawki, etui czy klawiatury, a te produkty marki
Speedlink cieszą się rosnącą popularnością.

O marce

Speedlink jest niemiecką marką akcesoriów do pecetów,
tabletów i gier. Należy do działającej od 1974 r. spółki Jöllenbeck GmbH.
Produkty z logo Speedlink można kupić w ponad

50 krajach Europy, również w polskich sklepach z
elektroniką. Dostawca stara się, aby jego akcesoria charakteryzował wysoki
poziom wykonania, ciekawe wzornictwo i duża rozpiętość cen. Kieruje się zasadą,
że 70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowane przez klientów w sklepie, stara
się więc atrakcyjnie eksponować swoje wyroby.

Materiał powstał we współpracy z firmą Speedlink