Sprzedaż tabletów znowu w dół
W II kw. 2015 r. dostawy tabletów na światowy rynek spadły o prawie 7 proc., czyli ponad 3 mln szt. – obliczyło IDC. Niewiele innowacji w tych urządzeniach sprawia, że sprzedaż powoli, ale stale kurczy się.
Według IDC w minionym kwartale producenci wprowadzili na rynek 44,7 mln tabletów wobec 48 mln rok wcześniej. Jako przyczynę odwrotu klientów od tabletów analitycy wskazują dłuższy cykl życia, związany z tym, że nowe urządzenia niewiele różnią się od tych sprzed lat. Ponadto popularność smartfonów sprawia, że użytkownicy tracą zainteresowanie zwłaszcza małymi tabletami.
Koniec zachwytu tabletami szczególnie odczuwają liderzy. Apple sprzedał o 18 proc. mniej iPadów niż rok wcześniej, a Samsung – o 12 proc. Więcej sprzedali natomiast Lenovo, Apple i LG, które kilkukrotnie poprawiło wynik.
Popyt mogą natomiast ożywić według IDC urządzenia 2 w 1 i więcej funkcji związanych z produktywnością, które powinny pojawić się w systemie iOS 9. Sprzedaż hybryd powinna wzrosnąć także dzięki Windows 10.
Światowe dostawy tabletów – dane wstępne
Producent |
Dostawy w II kw. 2015 r. (mln szt.) |
Udział w rynku w II kw. 2015 r. |
Dostawy w II kw. 2014 r. (mln szt.) |
Udział w rynku w II kw. 2014 r. |
Wzrost rok |
1. Apple |
10,9 |
24,5% |
13,3 |
27,7% |
-17,9% |
2. Samsung |
7,6 |
17,0% |
8,6 |
18,0% |
-12,0% |
3. Lenovo |
2,5 |
5,7% |
2,4 |
4,9% |
6,8% |
4. Huawei |
1,6 |
3,7% |
0,8 |
1,7% |
103,6% |
5. LG |
1,6 |
3,6% |
0,5 |
1,0% |
246,4% |
Pozostali |
20,4 |
45,6% |
22,4 |
46,7% |
-9,3% |
Razem |
44,7 |
100,0% |
48,0 |
100,0% |
-7,0% |
Źródło: IDC
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.