Na co skarżą się konsumenci
Wysyłka wadliwego produktu i kłopoty z liniami lotniczymi – na to głównie narzekają konsumenci w Europie. Problemy ze sprzętem komputerowym nie należą do największych.
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) podsumowała skargi, jakie zgłosiło w 2011 r. ponad 60 tys. osób 29 państwach europejskich. Wśród nich było 2268 Polaków, czyli więcej niż wynosi średnia przypadająca na jeden kraj. Zastrzeżenia najczęściej dotyczyły usług transportowych (32 proc. spraw), głównie lotniczych. Sprzęt komputerowy, oprogramowanie, gry ujęto w statystyce zakupu towarów i usług związanych z kulturą i rekreacją, która jest dość szeroko rozumiana, bo obejmuje także biura podróży i bilety na mecz. W sumie 20 proc. skarg zaliczono do tej kategorii – jest to średnia europejska, natomiast w Polsce proporcje były podobne. Z informacji polskiego oddziału ECC wynika, że skargi klientów związane z zakupem komputerów i sprzętu IT to rzadkość. Więcej osób narzeka np. na meble. ECC udziela konsumentom porad i wspiera w rozwiązaniu sporów z firmami działającymi w krajach UE, Norwegii i Islandii.
Podobne aktualności
Konsumenci chętnie zapłacą za lepszą obsługę
Ponad połowa (54 proc.) konsumentów zapłaciłaby więcej za lepszą obsługę klienta, oferowaną przez preferowane marki. Sklepy tradycyjne nadal są cenione – wynika z badania Xeroksa.
Wiele e-sklepów nie informuje o prawach konsumentów
Obecnie ponad 60 proc. e-sklepów poprawnie informuje konsumentów o prawie do rezygnacji z zakupionego towaru – podaje Europejskie Centrum Konsumenckie.
UOKiK zyska szersze uprawnienia
Możliwość wydawania decyzji wobec przedsiębiorców w przyspieszonym trybie, tajemniczy klienci sprawdzający sklepy, nowy sposób kontroli klauzul niedozwolonych - to niektóre uprawnienia, które UOKiK może uzyskać w przyszłym roku.