Obecnie niemal wszystkie organizacje korzystają z aplikacji biznesowych opartych na uługach cloud, ale niewiele przedsiębiorstw wybrało całkowicie chmurową strategię. Większość decyduje się na hybrydowe podejście – według badania Fujitsu.

Wszystkie firmy, posiadające całościową strategię wdrażania chmury hybrydowej (liderzy) przyznały, że przyspieszyły swoją transformację biznesową. W grupie przedsiębiorstw sklasyfikowanych jako obserwatorzy twierdząco odpowiedziało zaledwie 24 proc.

Liderzy lgną do zewnętrznych dostawców

Badanie pokazało również, że liderzy chmury hybrydowej dwa razy częściej niż obserwatorzy współpracują z zewnętrznym dostawcą, pomagającym w transformacji do chmury hybrydowej. Dwukrotnie częściej zlecają także zarządzanie nią na zewnątrz. Wskazuje to na chęć korzystania z wiedzy specjalistów zewnętrznych we wdrażaniu rozwiązań chmurowych, zamiast działania na własną rękę.

Jak rozpoznać lidera

Według badania liderów chmury hybrydowej wyróżniają cztery cechy. Pierwsza to taka, że dostosowują strategie chmury hybrydowej do planów transformacji całej firmy (prawie trzy razy częściej niż inne podmioty dopasowują strategie IT do planów transformacji biznesowej).

Druga rzecz – rozwijają procesy zarządzania chmurą hybrydową − są o 60 proc. bardziej pewni, że mogą zarządzać bezpieczeństwem i 75 proc. bardziej przekonani o możliwościach zarządzania zgodnością w ich środowisku hybrydowym.

Nie martwi ich specjalnie brak fachowców

Ponadto liderzy wzmacniają swoje zespoły, by zwiększyć korzyści z chmury hybrydowej. Jak się okazuje, grupa ta jest mniej zaniepokojona wyzwaniami, związanymi z zatrudnianiem nowych talentów. Jest to problemem tylko dla 27 proc. liderów, ale już dla 42 proc. obserwatorów.

Czwarta cecha wyróżniająca liderów to płynne wdrożenia nowych technologii na dużą skalę i zachęcający ich do inwestycji optymizm – są dwukrotnie bardziej pewni, że mogą z sukcesem modernizować aplikacje i obciążenia dla podniesienia wydajności, dwukrotnie częściej będą w stanie zbudować aplikacje i wdrożyć je w różnych środowiskach, a także mają o 50 proc. większe przekonanie, niż obserwatorzy, co do możliwości skalowalności swojej infrastruktury.

„Badania jasno wskazują na konieczność posiadania odpowiedniej strategii chmury hybrydowej przez organizacje wdrażające u siebie transformację cyfrową. Jedną z ujawnionych w badaniu cech liderów jest chęć outsourcingu zarządzania chmurą hybrydową i współpracy w tym zakresie z firmą zewnętrzną” – komentuje Dariusz Śliwa, Cloud Native Ecosystem BDM w Fujitsu.

————————–

Dane pochodzą z raportu „Sekrety liderów chmury hybrydowej”, globalnego badania przeprowadzonego przez Longitude.