Action: rośniemy w siłę na rynku storage
Dystrybutor, dzięki współpracy ze światowymi producentami pamięci masowych, wciąż utrzymuje znaczące udziały w segmencie serwerów i storage. Nie tylko ma dostęp do szerokiego portfolio produktów, ale również oferuje kompleksowe usługi wdrożeniowe oraz doradcze, świadczone dla klientów w ramach działu Action Business Center.
Zanim Action stał się ważnym graczem w dystrybucji pamięci masowych, musiał zapracować na swój sukces. Kiedy w 2006 r. firma uruchomiła produkcję serwerów pod marką Actina Solar, nikt nie sądził, że trzy lata później jej urządzenia pojadą do Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych (CERN), gdzie będą pracowały przy Wielkim Zderzaczu Hadronów. A tak się stało. Tylko w zeszłym roku Action dostarczył w ramach kontraktu do CERN 130 jednostek serwerowych i ok. 180 półek dyskowych o łącznej pojemności prawie 26 PB.
Zaufał nam CERN, zaufaj i Ty
To hasło Actiny w branży znają niemal wszyscy. Za sukcesem serwerów Actina Solar stoją liczne testy jakości i wydajności oraz doświadczony sztab wysokiej klasy specjalistów. To mocna podstawa do dalszego rozwoju działu komponentów biznesowych.
– W Action rozumiemy trendy i podążamy za wymaganiami rynku, który potrzebuje coraz większych pojemności pamięci masowych i coraz nowszych technologii. W efekcie ponad 50 proc. naszej sprzedaży w kategorii storage generują dyski o dużej pojemności, 10 i 12 TB, produkowane w technologii helowej, a więc najnowocześniejszej na rynku – mówi Jakub Mroczek, Product Manager w Action.
Od momentu wprowadzenia tych urządzeń na rynek Action jest liderem w ich dystrybucji. Tak dobre wyniki dystrybutora w sprzedaży pamięci masowych to też efekt ścisłej współpracy z resellerami w ramach działań Action Business Center.
Bogata oferta WDC
Western Digital Corporation ma w swoim portfolio kilka marek rozwiązań klasy enterprise, m.in. HGST, WD oraz SanDisk. W procesie zmian wewnętrznych HGST (obecnie część WDC) przechodzi rebranding i zmienia nazwę na Western Digital. Za sprawą jakości i niezawodności produkty HGST, w tym: dyski enterprise HDD, innowacyjne dyski HDD w technologii helowej, dyski SDD, macierze dyskowe HDD oraz macierze dyskowe flash, cieszą się na rynku wielkim uznaniem.
Z kolei SanDisk to znana na świecie marka rozwiązań flash, obejmująca bogate portfolio produktów – od dysków SSD po zaawansowane systemy i platformy. Pod marką WD oferowane są dyski z rodziny GOLD – zawansowane HDD klasy enterprise i modele produkowane w technologii helowej.
Wiedza to podstawa
W nowym modelu biznesowym Action przykłada ogromną wagę do edukacji swoich partnerów. Wychodzi z założenia, że to wiedza jest dziś w biznesie przewagą konkurencyjną. Stara się być blisko resellerów i integratorów, często organizuje liczne spotkania, roadshow oraz warsztaty.
– W ostatnich szkoleniach, organizowanych przez nas w marcu w Krakowie i Warszawie, uczestniczyło w sumie ponad 100 partnerów. Taka frekwencja wynika z tego, że podczas spotkań skupiamy się na przekazaniu rzetelnej wiedzy technicznej – komentuje Dariusz Figarski, Brand Manager HGST, SanDisk w Action.
Dzięki tego typu działaniom dystrybutor potrafi skutecznie zaspokajać potrzeby klientów, wyprzedzając tym samym konkurencję. Dodatkowo, w ramach działu Action Business Center, zajmuje się doradztwem u partnerów. Jego doświadczeni technicy mogą dobrać odpowiedni do rozwiązania produkt oraz pomóc posprzedażowo, co także pozytywnie wpływa na współpracę dystrybutora z resellerami.
Action dla Western Digital
Duża sprzedaż pamięci masowych zaowocowała rozszerzeniem kontraktu Action z Western Digital o rozwiązania serwerowe SanDisk. Dzięki temu dystrybutor ma dziś dostęp do całego portfolio WDC Enterprise.
– Dzięki współpracy z Western Digital jesteśmy w stanie zaproponować klientom produkty do każdego zastosowania: od konsumenckich dysków HDD i SSD, przez dyski Enterprise HDD, dyski Enterprise SSD SAS oraz SATA, po karty NVMe czy platformy – mówi Michał Miłkowski, dyrektor ds. komponentów biznesowych w Action.
Więcej informacji
Michał Miłkowski,
dyrektor ds. komponentów biznesowych
tel. 502 787 022
michal.milkowski@action.pl
Dariusz Figarski
Brand Manager HGST, SanDisk
tel. 664 144 151
dariusz.figarski@action.pl
Jakub Mroczek
Product Manager
tel. 604 651 269
jakub.mroczek@action.pl
Podobne artykuły
DAGMA Top Partner Summit 2024: jak dopieścić klientów
DAGMA Bezpieczeństwo IT rozpoczęła nowy rok od spotkania z partnerami. Firma podczas wydarzenia odbywającego się w Muzeum Śląskim w Katowicach poinformowała o zmianach w dziale technicznym, strategii sprzedaży produktów, a także nagrodziła wyróżniających się resellerów.
Rynek sprzętu gamingowego bez efektu wow!
Sprzedaż sprzętu dla graczy, która po pandemicznych szczytach notuje cykliczne spadki, zaczęła się stabilizować.
Drukowanie w biurze: dużo znaków zapytania
O biurze bez papieru mówi się od wielu lat, ale firmy oraz instytucje wciąż inwestują w sprzęt drukujący. Co więcej, po niedawnych zawirowaniach, biznes drukarkowy wraca na właściwe tory.