Innowacyjne rozwiązania w urządzeniach drukujących
Kiedy padają dziś słowa „innowacyjność druku”, to pierwszym skojarzeniem jest technologia 3D. Ale jak wygląda rozwój tradycyjnych MFP?
W Polsce rozkwit przeżywa rynek druku w kolorze. Klienci końcowi już wiedzą, że wyróżnienie kolorem daty na fakturze przyspiesza jej opłacenie, a wysłanie listu z kolorowymi fragmentami nadaje mu pozytywny charakter. Dlatego też najwięcej innowacji pojawia się w kategorii wielofunkcyjnych urządzeń kolorowych. Najlepszym tego przykładem jest najnowsza linia urządzeń Sharp, drukujących w formacie A3. Nowatorskie rozwiązania można podzielić na dwie grupy: mechaniczna konstrukcja urządzenia oraz funkcje wspierające procesy biznesowe.
Konstrukcja urządzenia
Aktualnym trendem jest wspólna konstrukcja dla wielu modeli. Oznacza to, że w przypadku wielu urządzeń można stosować te same opcje, materiały eksploatacyjne oraz części. W rezultacie partnerzy mogą ograniczyć koszty magazynowe. Ponadto znacząco maleją potrzeby szkoleniowe związane z wiedzą produktową, serwisową czy umiejętnością instalacji sprzętu.
Urządzenia są przystosowane do obsługi szerokiego zakresu nośników: drukują na papierach w różnych formatach (od A6 do SRA3) oraz o gramaturze nawet do 300 g/m2, a także umożliwiają drukowanie na foliach, etykietach, kopertach czy papierze banerowym. Zapewnia to ekonomiczną produkcję wielu różnych materiałów. Wygodną i efektywną pracę umożliwią m.in. szybki czas nagrzewania urządzenia i czujnik ruchu, wykrywający zbliżającego się użytkownika i przygotowujący sprzęt do natychmiastowego działania. Dzięki temu pracownik nie traci czasu.
I wreszcie funkcja automatycznego wysuwania tonera – dzięki niej pusty pojemnik z tonerem zostanie automatycznie wysunięty. Jest to wygodne rozwiązanie dla użytkownika końcowego, ponieważ dzięki niemu będzie wiedział, który toner powinien wymienić, jak również dla partnera, gdyż uzyska on maksymalizację profitu z kontraktu serwisowego.
Wsparcie procesów biznesowych
Druga grupa innowacji związana jest ze wspieraniem firm w zakresie procesów biznesowych. Ciekawym rozwiązaniem okazuje się bezserwerowy wydruk podążający – użytkownik może odebrać wydruki na dowolnym urządzeniu, tam, gdzie jest mu najwygodniej. Co interesujące, nie wymaga to inwestycji w serwer druku – funkcję serwera pełni jedno z urządzeń.
Istotne jest również wsparcie w zakresie zaawansowanej obsługi dokumentów. Wbudowany moduł OCR umożliwia wygodne przekształcanie papierowych dokumentów do postaci edytowalnej: plików pakietu MS Office (Word, Excel, PowerPoint). Korzystanie z OCR nie jest ograniczone ani liczbami stron, ani licencjami. Ponadto możliwy jest również wydruk bezpośredni plików MS Office bez konieczności korzystania z komputera.
W dobie coraz częstszego korzystania z rozwiązań bazujących na chmurze duże znaczenie ma też możliwość bezpośredniego połączenia z najpopularniejszymi rozwiązaniami, takimi jak Microsoft OneDrive for Business, SharePoint Online czy Google Drive. Rozbudowę funkcjonalności zgodnie z potrzebami klientów umożliwia technologia Sharp OSA, czyli otwarta platforma zapewniająca integrację z rozwiązaniami sieciowymi zewnętrznych producentów.
Warto także wspomnieć o nowoczesnej konstrukcji panelu sterowania – zaawansowana personalizacja dla indywidualnych użytkowników, tryb EasyMode, ułatwiający korzystanie z najpopularniejszych opcji, edycja zadań kopiowania i skanowania na panelu znacznie zwiększają wygodę i efektywność pracy.
Kontakt dla partnerów:
Szymon Trela, Product Manager CEE, Sharp Electronics Europe
e-mail: szymon.trela@sharp.eu
Podobne artykuły
Druk punktem wyjścia do cyfryzacji biznesu
Drukarki i skanery mogą stanowić dobry punkt wyjścia do rozwoju szerszej oferty usług z zakresu automatyzacji procesów i zarządzania informacją.
Polski rynek B+R: bessa po hossie?
Polska dogania kraje europejskie pod względem poziomu nakładów na badania i rozwój. Z drugiej strony wciąż nie brakuje barier ograniczających innowacyjność, a po kilkuletniej hossie inwestycje typu venture capital będą się kurczyć.
Sharp: bezpieczeństwo podczas pracy zdalnej
Sharp dynamicznie rozszerza zakres oferowanych usług IT. Oprócz wprowadzonej rok temu usługi PC as a Service, oferuje dodatkowe pakiety, w tym wsparcie techniczne dla sprzętu i oprogramowania, tworzenie kopii danych w chmurze oraz proaktywną całodobową ochronę urządzeń przed skutkami cyberataku.