IDC: spadła sprzedaż urządzeń drukujących na polskim rynku
W I poł. 2010 r. sprzedaż maszyn drukujących zmniejszyła się o 9 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub. roku. IDC obniżyło prognozy dla całego rynku.
Największe spadki odnotowano w segmencie urządzeń atramentowych, co – według IDC – było spowodowane mniejszą ilością dużych kontraktów między producentami a sieciami handlowymi. Ponadto spadła liczba promocji typu „zamów usługę/kup produkt a drukarkę otrzymasz za darmo’, które organizowały sieci handlowe i branża telekomunikacyjna.
W I poł. 2010 r. wzrosła sprzedaż urządzeń laserowych – o 10 procent w odniesieniu do I poł. 2009 r. IDC przewiduje, że rozwój tego segmentu w najbliższych kwartałach będzie spowolniony problemami logistycznymi producentów (dotyczy to przede wszystkim sprzętu z niższej półki) i zachowawczą polityką inwestycyjną wielu przedsiębiorstw. Jednak sprzedaż urządzeń laserowych będzie zwiększać się szybciej niż maszyn atramentowych. Liderem wzrostu pozostaną kolorowe laserowe urządzenia wielofunkcyjne.
Uwzględniając wielkość sprzedaży w pierwszej połowie 2010 roku, obniżono natomiast prognozę rozwoju całego rynku urządzeń drukujących w latach w 2010 – 2014.
„Korekta prognozowanej sprzedaży dotyczy kilku najbliższych kwartałów, po których rynek powróci na ścieżkę wzrostu – poinformował Przemysław Kowalski z polskiego biura IDC – Prognozowane wcześniej znaczące odbicie opóźni się i rozpocznie się w roku 2011”.
Podobne aktualności
Sprzedaż w dystrybucji IT w USA ponownie w dół
Oprogramowanie sprzedaje się lepiej, sieciówka wraca do normy, rynek PC wychodzi z dołka.
Umowy na usługi zarządzane IT i biznesowe przebiły 100 mld dol.
Będą rosły wydatki firm na usługi zarządzane, zwłaszcza obejmujące chmurę i sztuczną inteligencję - według prognozy.