Na zlecenie firmy Informatica agencja badawcza Wakefield Research przeprowadziła ankietę dotyczącą wyzwań związanych z rozwiązaniami sztucznej inteligencji. W badaniu udział wzięło 600 administratorów danych (na stanowiskach Chief Data Officer, Chief Analytics Officer i Chief Data Analytics Officer) z firm z USA, Europy i Azji. Analiza zgromadzonych danych wskazuje jednoznacznie, że cyfrowa transformacja strategii przedsiębiorstw możliwa będzie wyłącznie dzięki równoległemu wdrażaniu rozwiązań sztucznej inteligencji, jak też zaawansowanych procedur zarządzania danymi. Jednak nie będzie to proste. Aż 58 proc. ankietowanych już teraz zarządza ponad pięcioma narzędziami tylko po to, aby poradzić sobie z danymi pochodzącymi z ponad tysiąca źródeł. 41 proc. deklaruje, że potrzebuje jednego skonsolidowanego rozwiązania do zarządzania wszystkimi tymi danymi. Połowa zaś chce wyposażyć personel firm w narzędzia bazujące na sztucznej inteligencji, aby zoptymalizować wykonywanie ich służbowych zadań, jak też pomóc im w ewentualnym przekwalifikowywaniu się.

Źródło: „CDO Insights 2024: Charting a Course to AI Readiness”, Informatica, 2024