Według danych zawartych w raporcie „Growth Opportunities for Video Conferencing in Huddle Rooms, Global, Forecast to 2022”, opublikowanym przez Frost & Sullivan, w 2018 r. na świecie było już ponad 32 miliony pomieszczeń konferencyjnych typu huddle room. Ten rodzaj małej sali spotkań znajduje się obecnie w wielu firmach i może sprawdzać się jako wygodne, nowoczesne, zapewniające prywatność i komfort pomieszczenie wideokonferencyjne. Ze wspomnianego raportu wynika, że coraz częściej tak właśnie się dzieje, a obecna sytuacja może dodatkowo przyspieszyć ten proces.

W tym kontekście warto przytoczyć także rezultaty globalnego badania przeprowadzonego przez analityków Gartnera. Okazuje się, że od czasu, gdy wirus zaczął się rozprzestrzeniać, aż 88 proc. organizacji biznesowych na całym świecie upoważniło lub zachęciło wszystkich swoich pracowników do pracy zdalnej. I choć wiele osób faktycznie przeszło na tryb home office, czemu towarzyszyło unikanie spotkań na żywo, to z czasem niektórzy pracownicy wrócili jednak do pracy w biurach. Z tym, że zwykle działają w nowym reżimie sanitarnym, w efekcie czego spotkania w większym gronie nadal odbywają się głównie w formie online. Co oznacza, że pomieszczenia typu huddle room zyskały na znaczeniu w kontekście organizacji wideokonferencji.

To wszystko stanowi szansę biznesową dla integratorów, gdyż nie wszystkie z zyskujących na popularności niewielkich salek biurowych są w pełni przystosowane do wdrożenia wysokiej jakości spotkań w formie wideo. Według szacunków Frost & Sullivan w 2018 r. było takich pomieszczeń mniej niż… 2 proc. spośród wspomnianych ponad 32 milionów huddle room’ów na całym świecie. Organizacja wideokonferencji w tego typu pokojach może być zatem sporym wyzwaniem dla niektórych firm. Odpowiedzią są kompleksowe rozwiązania dostarczane przez Logitech – jedną z wiodących firm na rynku urządzeń wideokonferencyjnych.

Kompleksowe rozwiązania wideokonferencyjne

Posiadanie kilku kamer, mikrofonów i komputerów w sali konferencyjnej to już przeszłość. Łatwą, wygodną i przede wszystkim niezawodną organizację wideokonferencji w pomieszczeniach typu huddle room umożliwia zestaw Logitech Room Solutions. Dzięki niemu każdy rozmówca jest bardzo dobrze widoczny i słyszalny dla osób po drugiej stronie ekranu, a spotkaniami online można zarządzać bez dodatkowego komputera.

Logitech MeetUp to wielofunkcyjny wideobar typu all-in-one przeznaczony właśnie do małych pomieszczeń huddle room. Dzięki temu urządzeniu wszystkie osoby biorące udział w wideokonferencji są bardzo dobrze widoczne, bez względu na to, co robią i gdzie dokładnie siedzą. Wszystko za sprawą autorskiej technologii Logitech RightSight, która sprawia, że obiektywy poruszają się w pionie i poziomie, śledząc ruchy uczestników spotkania, przybliżając ich oraz odpowiednio kadrując. Wszystkich uczestników spotkania można zobaczyć po drugiej stronie ekranu w maksymalnej jakości oferowanej przez platformy wideokonferencyjne przy wsparciu obiektywu i przetwornika 4K Ultra HD.

W obecności Logitech Meet-Up można również swobodnie się wypowiadać. Głos aktywnego rozmówcy sprawnie wyłapywany jest przez układ mikrofonów. Ich skuteczny zasięg można zwiększyć do 5 metrów, kupując dodatkowy mikrofon. Z kolei czystość każdego wypowiedzianego słowa gwarantuje Logitech RightSound, eliminujący hałasy dobiegające z otoczenia. Każdy gość może także bez problemu usłyszeć osoby znajdujące się po drugiej stronie ekranu za sprawą szerokopasmowego głośnika.

Brak miejsca w małej sali konferencyjnej również nie stanowi problemu dla Logitech MeetUp. Za pomocą specjalnych uchwytów montażowych konstrukcję można zamontować w wygodnym miejscu – na ścianie, na stole czy przy ekranie. Producent zadbał również o to, by korzystanie z urządzenia było łatwe, szybkie i przyjemne. Wystarczy podłączyć je do komputera czy laptopa przez USB albo połączyć się ze smartfonem lub tabletem za pośrednictwem Bluetooth.

Wygodne zarządzanie wideokonferencjami

Każdy w pracy ceni sobie większe możliwości, dlatego producent dołączył do zestawu także Logitech TAP. To dodatkowy ekran dotykowy z czujnikiem ruchu, który po podłączeniu do komputera nie tylko daje możliwość wygodnego zarządzania aplikacjami służącymi do organizacji wideokonferencji. To małe urządzenie dotykowe z czujnikiem ruchu umożliwia również zarządzanie pozostałą elektroniką zamontowaną w pomieszczeniu, bez konieczności wstawania od stołu konferencyjnego. Dzięki czujnikowi ruchu sprzęt od razu jest gotowy do działania.

Z urządzenia można korzystać nawet w słoneczny dzień i niestraszne są mu złe warunki oświetleniowe, co jest możliwe za sprawą powłoki antyodblaskowej. Problemu nie stanowi także kurz i inne typowe zabrudzenia, dzięki zastosowaniu warstwy oleofobowej. Logitech TAP pomaga również ograniczyć ryzyko uszkodzenia kabli. Można bowiem prowadzić je z tyłu lub po bokach, gdzie umieszczono system niwelacji naprężeń i mechanizmy podtrzymujące. Dla najbardziej wymagających użytkowników producent przygotował dodatkowe akcesoria. Umożliwiają one zamontowanie konstrukcji na stole – płasko, a nawet pod kątem. Można umieścić je także na ścianie, jeśli na stole nie ma miejsca albo jest to pomieszczenie do nieformalnych spotkań, gdzie stołu po prostu nie ma.

Wideokonferencje bez dodatkowego komputera

Uzupełnieniem zestawu Logitech Room Solutions jest mini komputer Intel NUC, który obsługuje najpopularniejsze platformy wideokonferencyjne. Można do niego podpiąć inne urządzenia, takie jak kamery, mikrofony czy dodatkowe wyświetlacze. Dzięki temu dodatkowe komputery w sali konferencyjnej nie są potrzebne. Konstrukcja posiada porty typu USB, HDMI i Thunderbolt, a także obsługuje Wi-Fi.

Należy podkreślić, że produkty wchodzące w skład zestawu Logitech Room Solutions to zaledwie część rozwiązań oferowanych przez tego producenta.W styczniu 2020 r. do bogatej oferty urządzeń wideokonferencyjnych dołączyły Logitech Rally Bar, Logitech Rally Bar Mini oraz Logitech RoomMate. Dwa pierwsze urządzenia to wielofunkcyjne wideobary typu all-in-one, które łączą w sobie kamerę, głośniki i mikrofony. Ostatnia konstrukcja znacząco ułatwia natomiast prowadzenie spotkań w formie wideo bez konieczności posiadania dodatkowego komputera.

– Rozwój produktów do wideokonferencji to jeden z naszych priorytetów. Oferowane przez nas urządzenia pomagają stworzyć wydajną infrastrukturę IT do organizacji spotkań wideo w pomieszczeniach dowolnych rozmiarów, ze szczególnym uwzględnieniem sal typu huddle room. Wszystkie konstrukcje są kompatybilne z najpopularniejszymi platformami typu Zoom Rooms czy Microsoft Teams i można je dowolnie łączyć. Posiadają też wsparcie autorskich technologii typu RightSound, RightSight czy RightLight, które zapewniają najwyższą jakość dźwięku i obrazu – podsumowuje Paweł Cebulski, Head of Video Collaboration Poland & Baltics w firmie Logitech.

Logitech rośnie w siłę   

 

Logitech jest jedną z wiodących marek na rynku urządzeń wideokonferencyjnych. W trzecim kwartale 2020 r. firma zanotowała wzrost sprzedaży o 80 proc., a jej dochód operacyjny wzrósł trzykrotnie. Do dynamicznego rozwoju przyczyniło się poszerzenie portfolio produktów wideokonferencyjnych, w szczególności tych przeznaczonych do sal typu huddle room. Producent tym samym wpisuje się w nowe trendy, a także odpowiada na potrzeby różnych grup klientów. Świadczy o tym właśnie rozwój oferty skierowanej do średnich i dużych firm. To między innymi dla nich wideokonferencje w pomieszczeniach typu huddle room stają się nową rzeczywistością.