Rynek monitoringu wizyjnego w Polsce znajduje się w fazie wzrostowej. Rozwija się szybko, bo systemów monitoringu potrzebuje niemal każda branża. Takie systemy w rozwiązaniach dla „inteligentnych miast” pełnią szereg funkcji składających się na ogólne bezpieczeństwo i komfort obywateli. Rozlokowane na ulicach, osiedlach albo dworcach kamery wspomagają działanie straży miejskiej, policji czy straży pożarnej. Monitoring wizyjny pełni też tak specjalistyczne funkcje, jak rozpoznawanie tablic rejestracyjnych samochodów oraz inicjowanie systemów alarmowych. Zaawansowane systemy stosowane są również do ochrony portów i elektrowni wodnych, sterują ruchem ulicznym oraz dbają o bezpieczeństwo uczestników imprez masowych czy turystów przebywających nawet na tak specyficznych terenach jak parki narodowe.

Co ważne, istniejące już rozwiązania wymagają modernizacji, gdyż technologie w zakresie monitoringu rozwijają się bardzo szybko. Ale to nie jedyna przyczyna. Kolejną są koszty pracy – co za tym idzie tam, gdzie można, człowieka zastępuje elektronika. Monitoring staje się opłacalny, a przy tym po prostu modny. Ten trend to świetna informacja dla resellerów, ponieważ miejsca na rynku jest wciąż dużo, zarówno dla działających już firm wdrożeniowych, jak i dla nowych, które dopiero stawiają pierwsze kroki w tym obszarze.

 

Dahua: globalny gracz w Polsce

Niezależnie od doświadczenia resellera czy integratora, jednym z najpewniejszych „adresów” na rynku systemów monitoringu i bezpieczeństwa jest Dahua Technology. Firma od lat utrzymuje się w ścisłej czołówce największych dostawców tego typu rozwiązań. W ubiegłym roku utrzymała, osiągniętą już w 2015 r., drugą pozycję w produkcji urządzeń CCTV na świecie. Koncern co roku przeznacza blisko 10 proc. swoich zysków na badania i rozwój technologii, a w dziale R&D zatrudnia ponad 5 tys. inżynierów. Nic dziwnego, że po sprzęt i rozwiązania chińskiej marki sięgają największe instytucje na całym świecie. Systemy Dahua Technology wykorzystano m.in. do zabezpieczenia Letnich Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 r.

W tym samym roku firma otworzyła przedstawicielstwo w Polsce, a Action stał się jej autoryzowanym dystrybutorem. W portfolio Dahua znajdują się zaawansowane urządzenia i programy do monitoringu, sprzęt i oprogramowanie do kontroli dostępu, rozwiązania wykrywające wtargnięcia oraz inteligentne systemy zarządzania budynkami.

– Korzyści wynikające z naszej współpracy z Dahua to przede wszystkim dostęp do profesjonalnego sprzętu dla partnerów, co dla przeciętnego instalatora nie było do tej pory możliwe – mówi Beata Głydziak, doradca zarządu ds. grup produktów Smart Home & Security w Actionie. – Kolejną korzyścią jest bogatsza i atrakcyjniejsza oferta dla klienta docelowego. Dzięki kompetencjom Action Business Center prowadzimy resellera przez cały proces wdrożenia i obsługi rozwiązania.

Beata Głydziak podkreśla, że Action wspiera partnerów w doborze produktów, świadczy usługi doradcze, a także oferuje usługi serwisowe i poserwisowe.

– Staramy się, w zależności od budżetu klienta, dobrać najkorzystniejszą ofertę, bazującą na produktach Dahua lub innych marek – dodaje rozmówczyni CRN Polska.

Specjaliści z Action Business Center pomagają wszystkim chętnym – a zwłaszcza początkującym – partnerom dystrybutora w określeniu optymalnego dla nich pola działania. Przykładem jest zorganizowane w połowie września spotkanie z Dahua Technology (odbyło się w siedzibie Actionu), w którym wzięło udział około 60 resellerów zainteresowanych ofertą tego producenta.

Więcej informacji:

Beata Głydziak, doradca zarządu ds. grup produktów Smart Home & Security

tel. 668-565-008, Beata.Glydziak@action.pl

Grzegorz Jakubczak, Technical Sales Engineer Smart Home & Security

tel. 882-025-883, Grzegorz.Jakubczak@action.pl