W każdym z nich zapewnialiśmy resellerom, integratorom, dystrybutorom i producentom solidną dawkę relacji z WYDARZEŃ, którym towarzyszyły OPINIE na temat kluczowych TRENDÓW w kanale dystrybucyjnym branży IT.

W tym czasie
zmieniał się skład zespołu redakcyjnego, layout, format i objętość. Niezmienne
pozostały trzy podstawowe idee, które zdecydowały o naszym powstaniu i
towarzyszą nam do dzisiaj…


…być
najlepiej poinformowanym pismem B2B IT,


…pomagać
resellerom i integratorom w rozwoju biznesu,


…stanowić
dla producentów i dystrybutorów platformę dialogu z obecnymi i potencjalnymi
partnerami.


I
tak będzie przez kolejnych 400 wydań.


Obiecujemy!


Redakcja CRN
Polska

 

 

OPINIE

Było już w
Polsce kilka firm, które sprzedawały notebooki do samodzielnego montażu i jakoś  nie odniosły sukcesu. Takie komputery nie były
wcale dużo tańsze od markowego sprzętu, a charakteryzowały się gorszą
jakością. Podobnie będzie w przypadku laptopów montowanych przez
– jak to się u nas nieładnie mówi – firmy
garażowe – Andrzej Kuźniak, były dyrektor generalny
Toshiby w Europie Środkowo-Wschodniej
(nr 13/2006).

 

Największą
erozję marż powodują sieci RTV/AGD, które prowadzą agresywne działania w Internecie dla poprawy
płynności lub realizacji celów sprzedażowych wyznaczonych przez producentów – Tomasz Sypuła, były prezes zarządu Agito.pl (nr
10-11/2012).

 

 

 

Owszem,
postawienie na e-sprzedaż pociąga za sobą zmniejszenie zatrudnienia, ale warto z tym poczekać,
aż klienci „przesiądą się” z telefonów na Internet. A to trochę
potrwa – śp. Marek Sadowski, były dyrektor
zarządzający ABC Data
(nr 23/2002).

 

 

Subdystrybucja przeżywa swój zmierzch. Moim zdaniem z czasem coraz
więcej mniejszych hurtowni będzie kupować bezpośrednio od producentów
w ich europejskich magazynach, nie mając statusu autoryzowanego
dystrybutora – Wojciech Buczkowski, prezes
Komputronika
(nr 24/2004).

 

 

 

Umowa, którą
podpisaliśmy, była
opracowana przez prawników ministerstwa. A teraz Optimusowi oraz mnie
samemu grozi się karą… za poprawne wywiązanie się z umowy z rządem.
To absurd, który może świadczyć o tym, że tę rzekomą aferę rozpętano
w innym celu niż ściągnięcie „należnego” podatku – Roman Kluska, twórca Optimusa (nr 4/2003).

 

Nie zgadzam
się ze słynnym stwierdzeniem, że Polska jest
w ruinie, ale prawda jest taka, że nie wykorzystaliśmy wielu szans
i nasz kraj powinien wyglądać znacznie lepiej – Anna Streżyńska, minister cyfryzacji
(nr 10/2015).

 

 

 

Fakt, że BMW gorzej sprzedaje się w Polsce niż w Niemczech,
nie oznacza, że dystrybutorzy BMW w Polsce powinni zwinąć interes.
Dystrybucja w wykonaniu firm lokalnych różni się od dystrybucji
w firmach międzynarodowych. Rodzi się pytanie, czy firmy międzynarodowe
powinny zmieniać model dystrybucji w zależności od potrzeb rynków
lokalnych. Zdaje się, że na razie przynajmniej w Tech Dacie odpowiedź
brzmi: w zasadzie nie. Dowodzi tego decyzja o zamknięciu węgierskiego
oddziału. Właściciel mógł przecież zmienić model dystrybucji. Postąpił inaczej
 Ireneusz Dąbrowski, były dyrektor zarządzający Tech Data Polska (nr 19/2002).

Nasze
doświadczenia są takie, że klienci dzięki możliwościom, jakie daje im
portal sprzedażowy Microsoft, bardzo często kupują tam usługę i potem nie
bardzo rozumieją, dlaczego mają jeszcze dodatkowo płacić za wsparcie partnera.
Efekt jest taki, że o ile realizujemy projekty wdrożeń usług Office 365
z innych środowisk u klientów pozyskanych samodzielnie, to sprzedaż
usług wsparcia i utrzymania Office 365 jest naprawdę znikoma – Tomasz Laszuk, prezes InfoLAN (nr 2/2014).

 

Boli mnie
także, że na przykład to samo państwo, które zniszczyło dużą rodzimą
spółkę, zdecydowało się dotować setkami milionów złotych budowę fabryki
zagranicznej marki Dell. Nie rozumiem tego – Paweł
Ciesielski, były prezes JTT Computer
(nr 18-19/2012).

 

 

W
przyszłości każda niewielka firma będzie chciała mieć witrynę
i sklep w Internecie, więc będzie kupować proste, małe serwery, które
im złoży nawet „mały składacz”. Anegdotycznie mówiąc: w zakupie
kwiatów w internetowej kwiaciarni może pośredniczyć aż… pięćdziesiąt
serwerów, a to dopiero początek – Piotr
Pągowski, były dyrektor polskiego biura Intela
(nr 12/1998).

 

PIIT powinna
działać dwutorowo. Z jednej strony oceniać i analizować to, co
się dzieje w branży, być ciałem opiniotwórczym. Nie ja powinienem
alarmować, że nie ma rzetelności, że przepisy są złe. Z drugiej
strony zaś izba powinna działać na rzecz branży – chociażby wpływać na
kształt przepisów i ich stosowanie. Tymczasem będąc członkiem izby
i płacąc składki, nie czuję – podobnie jak wielu moich kolegów
– że ona coś dla mnie robi. Może dlatego na 3. Kongresie Informatyki
Polskiej pojawiło się tak mało reprezentantów przedsiębiorstw. Nie wierzyli, że
cokolwiek on zmieni – Zbigniew Skotniczny,
prezes Solidex
(nr 14/2003).

 

 

WYDARZENIA

TRAGICZNE SKUTKI ataku na WTC

„Tragiczne wydarzenia, jakie miały miejsce na Manhattanie,
dotknęły również przedstawicieli branży IT. Najbardziej poszkodowany okaże się
najpewniej Sun Microsystems. Nowojorskie biuro producenta zatrudniało około 300
pracowników i zajmowało dwa piętra (25 i 26) jednego z biurowców
WTC. Nie jest jeszcze znana liczba ofiar wśród załogi Suna. Nie znamy też na
razie liczby zaginionych pracowników Xeroksa, który niemal bezpośrednio pod
biurami Sun Microsystems (na parterze budynku) oferował usługi copy center.
Pewne jest natomiast, że na pokładzie jednego z porwanych samolotów
znajdowało się dwóch emerytowanych pracowników Xeroksa” (nr 20/2011).

IBM inwestuje w retail

„W sierpniu rozpoczęto sprzedaż w trzech sklepach detalicznych
IBM-a. To pierwsze sklepy w Polsce, w których klient »z ulicy« może kupić sprzęt amerykańskiego producenta. IBM planuje otwarcie
takich placówek w każdym dużym polskim mieście. Wcześniej producent
podejmował już próby dotarcia do użytkowników domowych i małych firm,
sprzedając sprzęt w hipermarketach. Nie były to próby udane”
(nr 20/2003).

BRYTYJSKI konkurent Media Markt

„W dniu, w którym przedstawiciele Dixonsa
– brytyjskiego odpowiednika Media Marktu – dementowali informacje
o swoim wejściu na polski rynek, w podwarszawskich Markach robotnicy
kończyli prace nad konstrukcją ścian i dachu… przyszłego marketu Dixonsa”
(nr 5/2005).

 

Pierwsze TYGODNIE Windows 98

„Jak wielkie emocje wzbudził w pierwszych dniach
sprzedaży nowy system operacyjny, najlepiej świadczy fakt, że do ustalenia jego
cen niezbędny był »okrągły stół« dystrybutorów. Wyniki dowodzą, że nie różnimy
się od USA, gdzie Windows 98 spotkał się ze strony rynku z pewną rezerwą”
(nr 11/1998).

 

 

Upadłościowe domino

„Maxdata, bankrutując, zostawiła na lodzie swoich
resellerów, użytkowników i autoryzowane punkty serwisowe – serwis produktów tej
firmy praktycznie nie istnieje. Przywrócić go mógłby jedynie inwestor chętny do
przejęcia marek Maxdata i Belinea. Na razie jednak nie udało się go znaleźć”
(nr 21/2008).

 

INFOSYSTEM: początek końca

„Niespełna 120 przedsiębiorców zdecydowało się na własne
stoisko podczas tegorocznego Infosystemu. Niemal wszyscy wystawcy,
z którymi rozmawialiśmy, są zawiedzeni liczbą zwiedzających
i miażdżącą przewagą młodzieży szkolnej nad resellerami
i integratorami” (nr 10/2004).

 

NAGRADZAMY najlepszych!

„Kilku pewniaków, dwa zaskoczenia, gość specjalny
i radosna atmosfera – to najkrótsze możliwe podsumowanie tegorocznej
gali Tech Trendy Biznes 2015, podczas której przyznaliśmy nagrody dla
najlepszych menedżerów i firm IT” (nr 5/2015).

 

 

PARTNERZY JTT szukają nowej tożsamości

„Pod koniec stycznia w Pałacu Kultury i Nauki
w Warszawie zebrało się kilkunastu byłych partnerów JTT Computer. Celem
spotkania było powołanie nowej ogólnopolskiej sieci sklepów komputerowych.
Dawnych klientów wrocławskiej firmy skrzyknął do stolicy Aleksy Surma,
właściciel Vispolu” (nr 4/2004).

 

 

 

TRENDY

SPRZĘT IT w telekomach

„Obserwatorzy rynku przewidują, że w promowanie zestawów
komputerowych na rynku detalicznym i instytucjonalnym zaangażują się instytucje
telekomunikacyjne i finansowe. Według przedstawiciela JTT będą one chciały na
tym polu wykorzystać bezpośredni dostęp do dużej grupy dotychczasowych
klientów” (nr 6/2001).

 

NOWE POMYSŁY na dystrybucję

„Sprzedaż pralek na Ukrainie, udział w rządowych
przetargach, Giełda Papierów Wartościowych, świadczenie usług logistycznych…
Dystrybutorzy prześcigają się w pomysłach na poprawę kondycji w czasach
słabnącej koniunktury na rynku komponentów” (nr 21/2005).

 

ROŚNIE znaczenie chmury

„20 proc. polskich przedsiębiorstw w ogóle nie
archiwizuje informacji. Z kolei dane w chmurze przechowuje
22 proc. z nich, podczas gdy średnia europejska to 33 proc., co
oznacza, że można spodziewać się wzrostu w tym obszarze”
(nr 10/2015).

 

 

 

ZMIERZCH CD-ROM

„Tradycyjne napędy CD-ROM zdecydowanie znikają z rynku.
Ich miejsce zajmują nagrywarki CD-ROM i napędy DVD-ROM. Konsekwentnie
tanieją urządzenia do zapisu płyt DVD, ale różnorodność formatów i wysoka
cena nadal nie przekonują klientów. Rynek zmienia się jednak tak szybko, że być
może już za pół roku słowa te będą nieaktualne” (nr 26/2002).

SMARTFON dla każdego

„Odsetek użytkowników smartfonów w Polsce wzrósł
z 53 proc. w 2013 r. do 61 proc. w 2014. Obecnie
13 proc. Polaków powyżej 15 roku życia rozważa zakup takiego telefonu”
(nr 9/2014).

 

 

SPRZEDAŻ MONITORÓW spada

„W 2008 roku rynek wchłonie najprawdopodobniej mniej
monitorów niż w zeszłym. Wyjątkowo szybko powiększały się za to standardy.
Już niemal wszyscy kupują monitory panoramiczne. Typowa przekątna wynosi
jeszcze 19 cali, ale już niedługo wzrośnie do 22 cali, i nic w tym
dziwnego. Monitory o takich ekranach tanieją dwukrotnie szybciej niż
dziewiętnastocalowe” (nr 21/2008).

 

EROZJA MARŻ postępuje

„Dystrybucja oprogramowania
i sprzętu IT staje się coraz mniej opłacalna. Doświadczają tego zarówno
duzi dystrybutorzy, jak niewielkie lokalne firmy” (nr 22/2001).

 

 

CZAS na usługi

„Nie ulega wątpliwości, że
należy szukać nowych pomysłów na działalność. Chociażby dlatego, żeby nie
obudzić się na stacji Media Markt z walizką myszek, których nikt nie chce
kupić. Rozumie to coraz większa liczba resellerów zastanawiających się,
w co zainwestować, by nie stracić” (nr 23/2005).

 

 

CYFRÓWKA vs. telefon

„W ankiecie zamieszczonej w CRN nr 23/2004
pytaliśmy czytelników, czy utrzyma się dotychczasowe tempo rozwoju aparatów
cyfrowych, czy telefony komórkowe z aparatem będą w przyszłości
konkurencją dla cyfrówek. W pierwszej kwestii opinie były podzielone
niemal pół na pół, zaś na drugie pytanie prawie wszyscy odpowiedzieli
przecząco. Tak samo jak producenci” (nr 24/2004).