W marcu 2013 roku partnerom z najniższym statusem zaoferowano ceny specjalne na drukarki i urządzenia wielofunkcyjne. Do tej pory objęte były nimi komputery i stacje robocze. Od pierwszego czerwca działa program lojalnościowy przeznaczony dla HP Partnerów. Poziom ten jest przeznaczony dla firm zajmujących się przede wszystkim odsprzedażą produktów. Aby otrzymać taki status, wystarczy wypełnić internetowy formularz rejestracyjny.

– Reseller, który to zrobi, otrzymuje login, hasło i certyfikat – wyjaśniła Wioleta Lesińska, SBSO Country Manager w HP, witająca resellerów na warszawskim spotkaniu.

Taki partner może umieszczać logo HP na swojej stronie i dołączać je do własnych materiałów. Ma zapewnioną bezpośrednią opiekę producenta i dostęp do dokumentacji technicznej określonych grup produktowych.

 

Nowe trendy w biznesie

Na pierwszym roadshow przeznaczonym dla HP Partnerów przedstawiciele firm resellerskich usłyszeli przede wszystkim, co producent ma do zaproponowania w dziedzinie sprzętu dla klientów biznesowych.

Zdaniem uczestników roadshow


• Kamil Józwiak, asystent product managera w ABC Dacie

HP się zmienia na lepsze. Ma zamiar odbudować relacje z partnerami
i jest na dobrej drodze. Zmienia się też sytuacja w HP, jeśli chodzi
o ceny – jako dystrybutorzy będziemy mogli ubiegać się o ceny specjalne
dla partnerów, z którymi przecież na co dzień mamy większy kontakt niż
sam producent. To dobrze rokuje na przyszłość.

 

• Jan Ambroziński, kierownik ds. kluczowych klientóww Tusztusz.pl

Pozytywnie oceniam pomysł wprowadzenia poziomu HP Partner. Nie każdą
firmę stać na to, aby wykazywać tak duże obroty związane z handlem
produktami HP jak partnerzy preferowani. Jest dużo małych
przedsiębiorstw, które teraz mają szansę czerpać większe korzyści
z tego, że oferują sprzęt i materiały eksploatacyjne tej marki. Rynek
ciągle się zmienia, jest nasycany sprzętem innych producentów i to na
pewno wpłynęło na decyzję HP dotyczącą wprowadzenia nowego poziomu
współpracy.


 


 

Dla biznesu liczy się już nie tylko mobilność, ale ultramobilność – twierdzi Dariusz Jóźwiak, CEP Volume Presales Consultant PPS w HP. – Dlatego pragniemy zaoferować sprzęt, który podąża za tym trendem.

Specjalista podkreślił, że notebooki biznesowe HP zasadniczo różnią się
od linii konsumenckich pod względem poziomu wykonania, użytych
materiałów, warunków gwarancji, serwisu i usług. Urządzenia z najwyższej
półki spełniają rygorystyczne normy dotyczące bezpieczeństwa
i wytrzymałości.

 

– Trendem na rynku komputerów przenośnych są ultrabooki – powiedział Dariusz Jóźwiak.

Szczególnie polecanym do odsprzedaży klientom biznesowym jest Elite Book Folio 9470 (na rynku po wakacjach), w którym można zastosować dysk działający w technice SRT – dużo tańszy od SSD, a zapewniający podobne efekty.

Dla firm przeznaczony jest także biznesowy tablet Elite Pad 900, zbudowany na platformie x86, co przedstawiciel HP określił jako unikalną jego cechę. Instaluje się na nim pełną wersję systemu Windows. Urządzenie będzie można kupić po wakacjach. Do nowości należy konwertowalny tablet z ekranem o przekątnej długości 11, 6 cala – już wprowadzony na rynek. EliteBook Revolve, bo o nim mowa, ma konfigurację typową dla notebooka.

 

Zarobić na wymianie baterii

Na roadshow podkreślano wagę możliwości związanych z serwisem tych produktów. Zarówno urządzenia, jak i baterie są objęte 3-letnią gwarancją.

– Warto zwrócić klientowi uwagę, że przez 3 lata nie musi się martwić o naprawy – powiedział Dariusz Jóźwiak. Otwarcie obudowy ultrabooka i tabletu nie skutkuje utratą gwarancji. Doświadczony klient, który ma w przedsiębiorstwie większą partię tych urządzeń, może sam wymienić w nich baterię. Ale warto, żeby partnerzy oferowali taką wymianę jako usługę.

Od połowy czerwca producent ma w ofercie nowe desktopy w trzech obudowach o minimalistycznym wyglądzie: tower, small form factor i ultra small desktop. Wszystkie wyposażone są w USB 3.0, zaś w maszynach z serii 800 użyto zasilacza o sprawności 94 proc. (jeśli komputer zostanie podłączony do gniazdka 210 V, przy 110 V sprawność zasilacza wynosi 92 proc.), co jest wymagane w specyfikacjach przetargowych. Wszystkie nowe desktopy HP będą oferowane z licencją na Windows 8 z możliwością downgrade’u do Windows 7. Stara oferta w zakresie obudów będzie dostępna do kwietnia 2014 r.

 

Ciekawym rozwiązaniem przedstawionym podczas roadshow był nowy model komputera AiO. Najważniejszą cechą urządzenia jest duża konfigurowalność. Większe, 28-calowe urządzenie ma dotykowy, 10-punktowy ekran dostosowany do Windows 8 i łatwą do zdjęcia budowę. W środku jest miejsce na drugi dysk twardy – można użyć napędu SSD lub SRT. Model 23-calowy nie ma dotykowego ekranu.

Partnerami HP Roadshow byli dystrybutorzy: AB, ABC Data, Action, Praxis i Tech Data.




Trzy pytania do…

Wiolety Lesińskiej, SBSO country managera w HP


CRN
Po co wprowadzono poziom HP Partner?

Wioleta Lesińska To odpowiedź na potrzeby resellerów – nasz ukłon w stronę mniejszych firm IT, którym trudniej jest osiągnąć obroty wymagane przez HP na wyższych poziomach partnerstwa. Obecnie mogą współpracować z nami na prostych zasadach i liczyć na nasze wsparcie. Dla samego HP wprowadzenie tego poziomu ma również duże znaczenie. Dzięki współpracy z mniejszymi resellerami istotnie zwiększyliśmy stopień dotarcia do klientów końcowych.

CRN Jakim powodzeniem cieszy się on wśród resellerów?

Wioleta Lesińska Obecnie mamy w nim zarejestrowanych około 2300 firm.

CRN Czy model działania polegający na czystej odsprzedaży produktów ma jeszcze przyszłość?

Wioleta Lesińska Nie widzę, żeby spadało znaczenie firm resellerskich. Na rynku dostrzegamy duży potencjał wśród klientów, którzy są zainteresowani zakupem „pudełka”, ponieważ z różnych względów jeszcze nie są gotowi na szyte na miarę rozwiązania IT. Dotyczy to szczególnie mniejszych miast.