Łącznie producenci sprzedali od lipca od września br. 81,6 mln urządzeń. W sierpniu w odniesieniu do 2012 r. odnotowano 9,7-procentowy spadek. Lepszy od oczekiwań był wrzesień, dzięki większym zakupom sprzętu w firmach i sektorze publicznym.

Zainteresowanie konsumentów komputerami nadal jest niewielkie. Świadczą o tym wyniki Acera i Asusa. Sprzedaż obu marek zmniejszyła się o ponad jedną trzecią.
 
Mimo niezłego minionego kwartału, według Lorena Loverde’a, wiceprezesa Worldwide PC Tracker w IDC, nie ma widać odwrócenia trendu. Analityk przewiduje, że w 2014 r. spadki sprzedaży komputerów będą kontynuowane.
W regionie EMEA wynik (kilkuprocentowy minus) był zgodny z przewidywaniami firmy badawczej. Jako przyczyny wymieniono niewielki popyt ze strony konsumentów oraz popularność tabletów. Z tego powodu popyt na notebooki zmniejszył się bardziej niż na desktopy.

W rankingu producentów pierwsze miejsce utrzymało Lenovo, osiągając największy w czołówce wzrost w porównaniu z III kw. ub.r. (2,2 proc.). Po słabszym okresie odbiło się także HP (1,3 proc. na plusie). Wyraźnie poprawił się Dell, który miniony kwartał zakończył na plusie (0,3 proc.). Tego nie było już dawno. Wyniki HP i Della potwierdzają, że firmy i instytucje zamawiają ostatnio więcej sprzętu.

 

Rynek komputerów w III kw. 2013 r. według IDC

Producent

Dostawy w III kw. 2012 r. (mln szt.)

Udział w rynku

Dostawy w III kw. 2013 r. (mln szt.)

Udział w rynku

Zmiana rok do roku

Lenovo

13,828

15,7 %

14,136

17,3 %

2,2 %

HP

13,931

15,8 %

13,992

17,1 %

0,4 %

Dell

9,493

10,8 %

9,519

11,7 %

0,3 %

Acer

8,349

9,5 %

5,467

6,7 %

-34,5 %

Asus

6,384

7,2 %

4,208

5,2 %

-34,1 %

Pozostali

36,314

41,1 %

34,287

42,0 %

-5,6 %

Razem

88,598

100,0 %

81,609

100,0 %

-7,6 %