Rynek CPaaS (Communications Platform as a Service) nadal silnie rośnie – według danych Synergy. Jest na dobrej drodze, aby w tym roku osiągnąć wartość 8 mld dol. W II kw. 2023 r. przychody wzrosły na świecie o 15 proc. rok do roku.

Twilio utrzymało pozycję numer 1 z ponad 35 proc. udziału od wielu kwartałów. Jest natomiast zacięta konkurencja o drugie miejsce wśród dostawców takich jak Vonage, Sinch, Infobip, Bandwidth i MessageBird.

Rośnie znaczenie komunikacji głosowej i wideo

Dane obejmują dwa segmenty w ramach CPaaS: API Telco i API Email.

Interfejsy API Telco obejmują komunikację biznesową, taką jak SMS, głos i wideo, natomiast API poczty e-mail – wiadomości e-mail oparte na użyciu. Platformy do masowego wysyłania SMS-ów i e-maili i opłaty pobierane przez operatorów za świadczenie usług telekomunikacyjnych nie są brane pod uwagę.

Chociaż głównym zastosowaniem interfejsów API Telco jest nadal SMS, coraz częściej dostrzegamy znaczenie interfejsów API o wyższej wartości, takich jak głos i wideo” – informuje Fazil Balkaya, główny analityk w Synergy Research Group.

Jak zauważa, liderzy rynku od dawna wykorzystują szersze portfolio CPaaS, aby utrzymać klientów i zwiększyć liczbę interakcji opartych na API.

„Jesteśmy w kluczowym momencie rynku CPaaS, gdzie interakcje oparte na użytkowaniu i API mogą okazać się jeszcze bardziej wartościowe w obecnych warunkach makroekonomicznych. Rynek CPaaS utrzymuje silny dwucyfrowy wzrost, a w 2025 r. ma przekroczyć 10 miliardów dolarów” – mówi Fazil Balkaya.