Interaktywne ekrany mają wzięcie w Polsce
Sprzedaż wzrosła o ponad 200 proc. - ustalił Context.
W lipcu br. sprzedaż interaktywnych wyświetlaczy wielkoformatowych (LFD) wzrosła na polskim rynku o 211 proc. rok do roku – według danych Contextu (w ujęciu ilościowym).
Wzrost popytu na naszym rynku znacznie przewyższa średnią dla Europy zachodniej, gdzie sprzedaż LFD zwiększyła się o 19 proc. rok do roku w lipcu br. Wyższy popyt odnotowano na modele interaktywne (+29 proc.).
Ten rodzaj sprzętu miał 18 proc. udziału w sprzedaży LFD na zachodzie kontynentu ilościowo oraz blisko 30 proc. wartościowo, co oznacza wzrost odpowiednio o 29 proc. i 16 proc.
Rosnąca sprzedaż odzwierciedla zapotrzebowanie na rozwiązania do współpracy w firmach. Ponadto w III kw. LFD tradycyjnie kupuje także edukacja – w ocenie Dominiki Koncewicz, analityka Contextu.
65 i 75 cali najpopularniejsze
Największy wzrost sprzedaży w Europie odnotowano w przypadku dotykowych monitorów o przekątnej 65 i 75 cali (odpowiednio o +57 proc. i +43 proc. rok do roku) oraz modeli 4K/UHD (77 proc. interaktywnych wyświetlaczy sprzedawanych w lipcu miało wysoką rozdzielczość). Rosnące zapotrzebowanie na ekrany o wysokiej gęstości jest spowodowane spadającymi cenami, które są już bliskie stawkom za modele Full HD.
Analitycy oceniają, że długo oczekiwane wprowadzenie w III kw. br. 50,5-calowego Microsoft Surface Hub 2S będzie impulsem sprzedażowym w tej kategorii i zaostrzy konkurencję między dostawcami.
Przewiduje się, że popyt na wyświetlacze interaktywne ze strony przedsiębiorstw w Europie będzie się nadal rósł, szczególnie na największych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Niemcy i Francja.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.