Biznes chce więcej monitorów
W polskiej dystrybucji rośnie sprzedaż monitorów dla klientów w firmach.
Klienci biznesowi kupują coraz więcej monitorów – wynika z danych Contextu. W II kw. br. sprzedaż w dystrybucji zwiększyła się o 17 proc. To kolejny kwartał sygnalizujący rosnący popyt na wyświetlacze w przedsiębiorstwach. W pierwszych dwóch miesiącach I kw. br. odnotowano sprzedaż większą o 56,7 proc.
Wynik w Polsce w II kw. br. jest wyższy niż średnia w zachodniej Europie (+11 proc.). Prognoza na kolejne kwartały również przewiduje wzrost, co jest związane m.in. z większą sprzedażą komputerów dla klientów biznesowych.
Pozytywny trend widać zwłaszcza w segmencie modeli o rozdzielczości Full HD oraz WQHD (2560 × 1440 pikseli). W przypadku tych ostatnich sprzedaż wzrosła o ponad 65 proc., do czego przyczynił się dwukrotny spadek średniej ceny takich monitorów. Z kolei urządzenia UHD (3840 x 2160 pikseli) zdaniem analityków są wciąż drogie dla klientów biznesowych i to może być główny powód, dlaczego nie widać wśród nich takiego zainteresowania tym sprzętem jak u konsumentów.
W II kw. br. średnia cena monitora konsumenckiego UHD wyniosła 303 euro (ok. 1,3 tys. zł) – to ponad 30 proc. mniej, niż przeciętna stawka za modele przeznaczone dla firm. Wynika to z większej konkurencji w segmencie użytkowników domowych. Tym niemniej w zachodnioeuropejskiej dystrybucji przychody ze sprzedaży wyświetlaczy UHD dla konsumentów wzrosły o 70 proc., podczas gdy na całym rynku monitorów dla klientów domowych – o 13 proc.
Sprzedaż monitorów biznesowych w wybranych krajach
Kraj |
Wzrost liczby sprzedanych szt. w II kw. 2018 r. (r/r) |
Holandia |
20,30% |
Hiszpania |
18,50% |
Wielka Brytania |
18,20% |
Polska |
17,00% |
Francja |
16,80% |
Niemcy |
4,00% |
Źródło: Context
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.