Ludzie IT nie obawiają się utraty pracy
Tylko 4 proc. pracowników ICT uznaje ryzyko pożegnania z posadą za duże. Ponad 70 proc. jest zadowolonych ze swojej pracy.
Tylko 10 proc. ankietowanych aktywnie szuka pracy.
Większość – 71 proc. – pytanych pracowników sektora IT i telekomunikacji jest zadowolonych ze swojej obecnej pracy – według nowego „Monitora rynku pracy” wydanego przez Randstad (45 edycja). Co ciekawe, to jednak mniej niż w końcu II kw. br. (86 proc.).
Zaledwie 4 proc. uznaje ryzyko utraty pracy za duże, a 14 proc. dostrzega takie zagrożenie, ale w ich ocenie nie jest ono ani duże ani małe. To jeden z najniższych wskaźników wśród wszystkich branż. Optymizm jest także większy niż w czerwcu br. (w sumie 30 proc. ankietowanych widziało ryzyko utraty pracy).
Nic dziwnego, że ludzie ICT nie palą się do poszukiwania nowego zajęcia – aktywnie czyni to tylko 10 proc. respondentów, 49 proc. pasywnie (zamieszcza ogłoszenia, czeka na oferty), a 41 proc. w ogóle nie szuka pracy.
Niewielu przeszło do innej firmy
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy 18 proc. pytanych pracowników ICT zmieniło pracodawcę – to kolejny kwartał spadkowy.
Według danych z czerwca br. 20 proc. ankietowanych pracowników IT i telekomunikacji zmieniło pracodawcę w ciągu minionych 6 miesięcy, a w końcu 2020 r. 29 proc.
Ponad 80 proc. znajdzie pracę
Aż 82 proc. ludzi z branży ICT uważa, że gdyby mieli pecha utracić posadę, to w ciągu najbliższych 6 miesięcy uda im się znaleźć jakąkolwiek pracę, a 69 proc. – że tak samo dobrą lub lepszą od obecnej. To podobny poziom optymizmu, jak w końcu II kw. br. (odpowiednio 84 proc. i 62 proc.).
Badanie przeprowadzono w dniach 16 – 27 sierpnia 2021 r.
Podobne aktualności
Spadł poziom satysfakcji z pracy pracowników IT
Więcej osób z branży szuka pracy niż kilka miesięcy temu. Jednocześnie wzrósł optymizm co do szans znalezienia nowej, dobrej posady.
Pracownicy IT nie spieszą się do zmiany pracy
Tylko 6 proc. twierdzi, że aktywnie szuka nowego zajęcia. Więcej osób obawia się utraty posady.
60 proc. pracowników IT i telekomunikacji zetknęło się z rozwiązaniami AI
AI ułatwia pracę – twierdzą pytani, jednak szefowie nie pomagają w jej wykorzystaniu. Widać pilną potrzebę szkoleń z narzędzi AI w firmach.