Eksplozja popytu na sprzęt laserowy
Wzrost w segmencie konsumenckim sięgnął 30 proc. - ustalił Context.
Na początku III kw. br., w lipcu br., sprzedaż urządzeń drukujących na polskim rynku w ujęciu ilościowym zmniejszyła się o 2,2 proc., a wartościowo – 4,7 proc. – ustalił Context. Dane pochodzą od dystrybutorów.
W zachodniej Europie odnotowano również dołek (-4,4 proc. ilościowo), jednak – podobnie jak w poprzednich kwartałach – znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na laserowe urządzenia wielofunkcyjne.
Generalnie sprzedaż laserowych MFP wzrosła o 9,1 proc. w lipcu br. – głównie z powodu eksplozji popytu na urządzenia konsumenckie (+30 proc.).
Co więcej odwrócił się negatywny trend w segmencie komercyjnym, obserwowany w 2018 i 2019 r. Laserowe urządzenia wielofunkcyjne dla firm zakończyły lipiec br. na plusie (+2,9 proc. ilościowo i 9,3 proc. wartościowo). To o tyle istotne, że generują one gros sprzedaży w dystrybucji na zachodzie Europy – 73 proc. w ujęciu ilościowym i 89 proc. wartościowo – według danych Contextu.
Sprzedaż laserowych urządzeń wielofunkcyjnych wzrosła niemal we wszystkich krajach zachodniej Europy w w lipcu br.
Oczekuje się, że popyt w tym segmencie pozostanie silny w II poł. br. zarówno w konsumenckim, jak i biznesowym segmencie.
Dołek w segmencie laserowym
Na drugim biegunie w lipcu br. były maszyny atramentowe, które znacznie straciły na popularności. Dotyczy to zwłaszcza zwykłych drukarek (-15,5 proc. r/r), szczególnie tych tanich, ale modele wielozadaniowe również sprzedawały się gorzej (-6,4 proc.). Prawdopodobnie trend przejścia na atramentowe MFP będzie postępował – uważa Context.
Podobne aktualności
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.
Sprzedaż w dystrybucji IT w Europie wzrośnie w 2024 roku
Pomoże zmiana władzy w Polsce. Dwie kategorie produktów mogą być liderami wzrostu - wynika z prognozy.
Top 3 inwestycji resellerów w nadchodzącym roku
Resellerzy detronizują chmurę. Cyberbezpieczeństwo stało się numerem 1.