Top 100 marek w Polsce
Firmy z sektora IT oraz handlu elektroniką są wśród 100 marek, które polscy klienci cenią najwyżej.
KPMG opracowało ranking 100 marek najwyżej cenionych przez polskich klientów. Wśród nich dobre noty uzyskały firmy z sektora, e-commerce, handlu elektroniką oraz IT.
Top 100 marek w Polsce (miejsca firm związanych z IT i handlem elektroniką)
5. Allegro
7. Samsung
15. eMAG
17. iSpot
44. OleOle!
76. Komputronik
77. RTV Euro AGD
83. Neonet
Źródło: KPMG, raport "[Cyfrowy] klient nasz pan"
Zestawienie przygotowano w oparciu o oceny konsumentów w badaniu przeprowadzonym w II kw. 2018 r. metodą CAWI. Wzięło w nim udział ponad 5 tys. osób. Według KPMG była to reprezentatywna próba dla mieszkańców Polski w wieku powyżej 16 lat. Podstawą porównania marek jest indeks CEE (Customer Experience Excellence). Na topie znalazły się przedsiębiorstwa, które zdaniem pytanych oferują najlepsze "doświadczenie klienckie". Według KPMG największy wpływ na oceny konsumentów mają wiarygodność firmy i personalizacja oferty.
Ranking obejmuje marki świadczące usługi lub prowadzące sprzedaż dla klientów detalicznych w Polsce. Numerem 1 okazała się Ziaja. W sumie sprawdzono 200 marek z 9 sektorów.
Jak zauważa KPMG, od cyfryzacji nie ma odwrotu, a w miarę jej rozwoju konsumenci będą coraz bardziej wymagający wobec dostawców. Dlatego poprawa "doświadczenia klientów", powinna być jednym z priorytetów cyfryzacji. Będzie ona pomocna zwłaszcza w zakresie personalizacji jak i minimalizacji czasu oraz wysiłku, jaki klienci muszą włożyć w proces zakupowy (istotne jest uproszczenie procesu sprzedaży, obsługi, nawiązania kontaktu).
Podobne aktualności
65 proc. polskich firm nie mierzy efektywności wdrożeń AI
Już ponad jedna czwarta firm w Polsce wdrożyła narzędzia AI, a kolejne 30 proc. zrobi to w tym roku. Jednak większość używających tej technologii nawet nie sprawdza, czy jest ona efektywna.
59 proc. Polaków widzi w AI zagrożenie dla swoich danych
62 proc. obawia się o bezpieczeństwo swoich danych osobowych bardziej niż 5 lat temu, gdy wchodziło RODO.
Polskie firmy na większym luzie podchodzą do cyberzagrożeń
"Wysoce niepokoi zmniejszenie obaw polskich przedsiębiorstw względem zaawansowanych grup cyberprzestępczych" - twierdzi ekspert.