Już 28 proc. przedsiębiorstw w Polsce korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji – według badania KPMG. To więcej o 13 punktów procentowych w porównaniu z ub.r. Spośród firm, które nie używają AI, 30 proc. planuje jej wdrożenie w ciągu roku.

Najbardziej zaawansowane w wykorzystaniu sztucznej inteligencji są firmy z sektora motoryzacyjnego (47 proc.), finansowego (40 proc.) oraz dóbr konsumpcyjnych (33 proc.).

Warto zaznaczyć, że 65 proc. firm korzystających z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji nie mierzy jej efektywności (to więcej o 3 pkt niż w ub.r.), 23 proc. uważa dotychczasowe działania za umiarkowanie skuteczne, a jedynie 12 proc. na wysoce skuteczne. Co istotne, przed rokiem było to tylko 4 proc.

Spośród organizacji, które dokonują pomiarów efektywności wdrożonych rozwiązań AI, żadna firma nie oceniła ich jako nieskuteczne.
 


Dane zawiera „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” KPMG, edycja 2024.