65 proc. polskich firm nie mierzy efektywności wdrożeń AI
Już ponad jedna czwarta firm w Polsce wdrożyła narzędzia AI, a kolejne 30 proc. zrobi to w tym roku. Jednak większość używających tej technologii nawet nie sprawdza, czy jest ona efektywna.
Analizą skuteczności narzędzi AI w firmie zaprząta sobie głowę jeszcze mniejszy odsetek przedsiębiorców niż w ub.r.
Już 28 proc. przedsiębiorstw w Polsce korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji – według badania KPMG. To więcej o 13 punktów procentowych w porównaniu z ub.r. Spośród firm, które nie używają AI, 30 proc. planuje jej wdrożenie w ciągu roku.
Najbardziej zaawansowane w wykorzystaniu sztucznej inteligencji są firmy z sektora motoryzacyjnego (47 proc.), finansowego (40 proc.) oraz dóbr konsumpcyjnych (33 proc.).
Warto zaznaczyć, że 65 proc. firm korzystających z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji nie mierzy jej efektywności (to więcej o 3 pkt niż w ub.r.), 23 proc. uważa dotychczasowe działania za umiarkowanie skuteczne, a jedynie 12 proc. na wysoce skuteczne. Co istotne, przed rokiem było to tylko 4 proc.
Spośród organizacji, które dokonują pomiarów efektywności wdrożonych rozwiązań AI, żadna firma nie oceniła ich jako nieskuteczne.
Dane zawiera „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu” KPMG, edycja 2024.
Podobne aktualności
Rynek platform AI no-code będzie rósł o 30 proc. rocznie
Firmy będą coraz chętniej korzystać z takiej opcji, bo nie wymaga posiadania wykwalifikowanych specjalistów.
Dyrektorzy będą zwalniać ludzi z powodu AI
Liderami planów redukcji są szefowie ds. łańcucha dostaw. Aż 81 proc. chce odchudzić zespoły z powodu wykorzystania AI.
Pionier bezpieczeństwa AI – Darktrace sprzedany za 5,3 mld dol.
Dołączy do portfolio specjalistów od cyberbezpieczeństwa, należących do Thoma Bravo.