Jakiego typu trendy można zaobserwować w kontekście rozwiązań wspierających ergonomię stanowiska pracy?

Trendy przychodzą falami co kilka lat. Najpierw była to potrzeba mobilności pracowników w ramach biura lub szpitala, ale przy zachowaniu możliwości korzystania z rozwiązań IT. Potem pojawiła się powszechna konieczność posiadania dostępu do dużej ilości danych, co przełożyło się na wzrost popularności instalacji wielomonitorowych. Do tego doszedł znaczny wzrost świadomości co do poprawnej postawy pracownika przy biurku. Właśnie w tym kontekście prowadzimy ciągłe badania w firmach i szpitalach, aby zobaczyć, jak zmieniają się wzorce pracy i potrzeby ludzi.

Czy dotyczy to także zyskującej popularność pracy zdalnej?

Jak najbardziej. Zagadnienie to nie było nam obce jeszcze przed pandemią, ale w jej trakcie temat dosłownie eksplodował. Lockdowny, w wyniku których całe rodziny zmuszone zostały do zdalnej pracy i nauki, spowodowały konieczność przyjrzenia się ergonomii w domu. Wielu pracodawców zgłosiło się z prośbą o wsparcie w tym zakresie, bo chciało umożliwić swoim pracownikom wykonywanie służbowych obowiązków w komfortowych i niezagrażających zdrowiu warunkach. Niektóre firmy kupowały rozwiązania wspierające zdalną pracę hurtowo poprzez nasz kanał dystrybucyjny, inne przekazywały pracownikom zryczałtowaną kwotę, aby ci sami dokonali takich zakupów. Opracowaliśmy też internetowe narzędzie do oceny ergonomii, w którym ludzie wypełniają ankietę, aby uzyskać informacje, czego potrzebują do stworzenia właściwego stanowiska pracy. Dużą popularnością cieszyły się ramiona do monitorów, które zapewniają elastyczność ich ustawienia oraz pracę w ergonomicznej pozycji. Stworzyliśmy też poradniki dla sprzedawców, aby mogli służyć klientom w charakterze konsultantów.

Dla konsumentów coraz ważniejsze stają się kwestie dotyczące zrównoważonego rozwoju. Jakie podejście do tego zagadnienia praktykuje Ergotron?

Nasze podejście proekologiczne można zauważyć praktycznie na każdym etapie projektowania produktu, jego dystrybucji, a także użytkowania. Gdzie tylko to możliwe, korzystamy z materiałów, które można poddać recyklingowi. Jednocześnie staramy się dokonywać upcyklingu, czyli produkować wykorzystując materiały powstałe w wyniku recyklingu. Naturalnie dostosowujemy się także do aktualnych trendów i obowiązujących regulacji prawnych. A wszystko to robimy poprzez pryzmat oszczędzania energii oraz minimalizowania emisji gazów cieplarnianych.

Jaki jest wasz największy wyróżnik konkurencyjny, który powinni docenić klienci?

Przemyślane i rozbudowane portfolio niezniszczalnych produktów, oferowane przez ludzi dbających o wysoką jakość obsługi. Mam na myśli zarówno nasz zespół, czyli inżynierów i sprzedawców, jak też partnerów handlowych, czyli dystrybutorów i resellerów. Między innymi dlatego do współpracy w Polsce jako dystrybutora wybraliśmy Alstora. Bardzo szybko przekonaliśmy się, że to bardzo profesjonalna firma – dzielimy te same przekonania i sposób prowadzenia działalności. Alstor od wielu lat jest dystrybutorem na przykład monitorów Eizo, co jest dla nas olbrzymią wartością dodaną, bo dzięki temu ma nawiązane bardzo dobre relacje z resellerami i użytkownikami końcowymi, którzy doceniają zarówno pracę z produktami klasy premium, jak też ich ergonomię.

Czy przewidujecie jakąś specjalną strategię dotyczącą polskiego rynku?

Będziemy realizowali naszą globalną strategię, ponieważ dobrze się sprawdza. Chcemy być blisko naszych klientów – w Polsce będziemy mogli realizować to poprzez bardzo dobrego dystrybutora i jego partnerów. Koncentrujemy się głównie na szeroko rozumianej przestrzeni stanowisk pracy w biurach oraz gospodarstwach domowych, środowiskach przemysłowych, jak też w placówkach ochrony zdrowia, dla których w portfolio mamy specjalną ofertę.

Informacje o ofercie Ergotron dostępne na:
https://www.ergotron.com/pl-pl/
https://alstor.pl/produkty/uchwyty-ergotron/