W najbliższym czasie możemy spodziewać się czatbotów douczanych na dokumentach danej organizacji. Będą znały się na regulacjach, elektronice, prawie, kodowaniu i niemal wszystkich dziedzinach, jakie możemy sobie wyobrazić” – mówi Piotr Mechliński, Associate Partner w Deloitte, w podcaście CRN Polska.

Jego zdaniem wraz z rozwojem chatbotów, które już powstają, wspierających konkretne firmy i branże, AI wpłynie na pracę szerokiego grona fachowców.

„Sztuczna inteligencja bardziej dotknie ludzi wykształconych i zawody oparte na wiedzy” – uważa specjalista.
„Wszyscy, którzy pracują głową i pracują na tekście, mogliby zainteresować się sztuczną inteligencją, aby tę pracę wykonywać lepiej” – radzi.

Z podcastu dowiecie się również m.in.:

-jakie branże zwracają się najczęściej o wsparcie generatywną AI i jakie są przypadki użycia
-jak w ciągu kilku lat zmieni się sposób korzystania z komputerów i smartfonów
-z czym już generatywna AI radzi sobie dobrze, a czego jej (jeszcze) brakuje
-dlaczego popularne narzędzia GenAI są jak maturzysta (po polonistyce)
-jakie zawody będą najbardziej dotknięte wpływem AI
-czy chatbot potrafi być empatyczny
-dlaczego potrzebne są regulacje w obszarze generatywnej AI

„Nie widzę żadnej branży, związanej z ludzką inteligencją i z technologią, której nie moglibyśmy skutecznie wspierać generatywną sztuczną inteligencją” – mówi Piotr Mechliński.

„Nie będziemy mogli bez tego żyć, tak jak bez internetu, a wcześniej bez prądu” – uważa ekspert o generatywnej AI.

Z Piotrem Mechlińskim rozmawia zastępca redaktora naczelnego CRN Polska, Wojciech Urbanek.

Podcastu możecie wysłuchać na:
Youtube
Spotify
Apple Podcasts