Nie jestem historykiem
CRN Polska rozmawia z Pawłem Malakiem, country managerem polskiego przedstawicielstwa Network Associates, o straconym czasie, zmianach w kanale partnerskim i wciąż zbyt małym budżecie marketingowym.
CRN Polska rozmawia z Pawłem Malakiem, country managerem polskiego przedstawicielstwa Network Associates, o straconym czasie, zmianach w kanale partnerskim i wciąż zbyt małym budżecie marketingowym.
Ubiegły rok, podobnie jak 2001, nie był łaskawy dla producentów i dystrybutorów zasilaczy awaryjnych. Sprzedano ich 120 - 130 tys., z czego prawie 90 proc. stanowiły UPS-y o mocy poniżej 1 kVA. Zdaniem producentów w 2003 roku popyt może wzrosnąć nawet o 20 proc., przede wszystkim dzięki zamówieniom administracji publicznej i mniejszym przetargom.
W poprzednim numerze CRN Polska opublikowaliśmy wyniki sondy na temat dystrybutorów, którzy sprzedają towar użytkownikom końcowym z pominięciem resellerów. Na udział w badaniu zdecydowało się 225 naszych czytelników. Wskazali ponad 60 hurtowni, które - jak się sami przekonali lub słyszeli - parają się 'dystrybucją detaliczną'. Najczarniejszym charakterem zgodnie z wynikami sondy okazał się Action. Blisko 40 proc. respondentów widziało jak handlowcy największego polskiego dystrybutora sprzedają tzw. użytkownikom końcowym.
Znają się od podstawówki. Mieszkają na sąsiadujących działkach. Pracują w jednym pokoju, a ich żony w pokoju obok. Mają wspólne hobby, którym jest zarabianie pieniędzy na sprzedaży sprzętu i oprogramowania, na teledyskach Ich Troje, na kampaniach wyborczych (w tym Leszka Millera). Od jedenastu lat wspólnie zarządzają łódzkim Rubikonem.
CRN Polska rozmawia z Markiem Waszkiewiczem, właścicielem Agamaksu
Prezentujemy drugą część forum dotyczącego nowych warunków gwarancyjnych, wynikających z obowiązującej od stycznia 2003 r. ustawy 'O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej'.
W egzekwowaniu polskich przepisów fiskalnych od lat panuje pełna dowolność. Każdy urzędnik skarbowy rozumie ustawę o rachunkowości na swój sposób. Za ten sam towar w Warszawie trzeba płacić VAT, a na przykład w Gdańsku nie. Sprawę w dodatku komplikuje zmieniające się jak w kalejdoskopie prawo. Producenci mają więc poważny problem. Jak stworzyć aplikację, która dostosowana będzie do wszystkich pomysłów ustawodawcy?
Sybase rozbudowuje kanał sprzedaży i zmienia zasady współpracy. W celu rozpoczęcia jej na podstawowym poziomie Partner wystarczy nadesłać zgłoszenie. Producent ma nadzieję, że do końca 2003 roku uda mu się nawiązać współpracę z dwudziestoma nowymi firmami.
Ceny, terminowość dostaw i czas realizacji zamówienia - to filary współpracy resellerów z dystrybutorami. Już po raz trzeci resellerzy ankietowani w ramach badania Channel Track, przeprowadzanego na zlecenie CRN Polska, zaliczyli je do piątki najważniejszych kryteriów oceny dostawców.
CRN Polska rozmawia z Pawłem Polokiem, dyrektorem ds. współpracy z partnerami w dziale rozwiązań dla przedsiębiorstw HP