Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Infrastructure Solutions Group (ISG) Roman Sioda, Country Leader, Lenovo Infrastructure Solutions Group (ISG)  

Premiujemy partnerów za szerokie zaangażowanie

 

 

 

  • Sprzedaż serwerów i pamięci masowych Lenovo niemalże eksplodowała w ostatnim czasie, przy jednoczesnym spadku sprzedaży pecetów. Z czego wynika ta dysproporcja? W przypadku sprzedaży komputerów osobistych oraz stacji roboczych mamy oczywiście do czynienia z bezpośrednim związkiem z pandemią. W ciągu jej pierwszego roku komputery osobiste kupiły miliony osób na całym świecie i nadal z nich korzystają. Spodziewamy się kolejnego dużego cyklu ich wymiany za 2–3 lata. Podobna praprzyczyna dotyczy też wzrostu sprzedaży serwerów i pamięci masowych. Pandemia przyspieszyła proces cyfryzacji przedsiębiorstw i instytucji publicznych, co bezpośrednio wiązało się z koniecznością rozbudowy infrastruktury centrów danych.
  • Którą grupą produktów klienci interesują się najbardziej? Sprzedaż klasycznych serwerów rośnie stabilnie, ale widzimy największy wzrost zainteresowania rozwiązaniami infrastruktury hiperkonwergentnej. W tym zakresie oferujemy urządzenia z preinstalowanymi wirtualizatorami firm Microsoft, VMware i Nutanix, które w łatwy sposób można szybko wdrożyć we własnym środowisku IT i rozpocząć udostępnianie aplikacji. Nasi partnerzy mogą również tworzyć rozwiązania o parametrach spełniających indywidualne wymogi klienta i uzyskiwać dla nich oficjalny certyfikat zgodności dostawcy narzędzi wirtualizacyjnych. Rosnącym zainteresowaniem cieszą się również specjalizowane systemy, np. do obsługi środowisk SAP HANA, rozwiązania IoT czy bardzo wydajne klastry obliczeniowe typu HPC, wspomagane przez akceleratory Nvidia.
  • Czy wzrost popularności systemów hiperkonwergentnych może doprowadzić do wewnętrznej kanibalizacji sprzedaży serwerów i pamięci masowych? Nie istnieje precyzyjna granica wytyczająca, gdzie ma zastosowanie jedno czy drugie rozwiązanie. Mniejsi klienci zainteresowani infrastrukturą HCI zazwyczaj nie byliby w stanie zainwestować w rozbudowane środowisko z powodów finansowych i organizacyjnych, np. braku posiadanych własnych specjalistów IT. Często widzimy zainteresowanie tymi rozwiązaniami u klientów międzynarodowych, którzy wprowadzili jeden standard obowiązujący w poszczególnych krajach – takie podejście bardzo upraszcza zarządzanie środowiskiem IT i pomaga rozwiązywać wiele problemów.
  • Jak w ten kontekst sprzedaży fizycznych rozwiązań wpisują się coraz popularniejsze usługi chmurowe? Coraz więcej firm korzysta z modelu chmury hybrydowej, więc dostosowaliśmy do tej sytuacji własną ofertę, jak też podejście biznesowe. Współpracujemy ze wszystkimi głównymi dostawcami usług chmurowych, jak Microsoft, Google czy Oracle, ale także lokalnymi dostawcami wyniesionych chmur prywatnych. Dla przykładu, nawiązaliśmy współpracę z firmą ATMAN, która jako pierwsza w Polsce uzyskała status Cloud Service Providera z uprawnieniami do prowadzenia autoryzowanego serwisu posiadanych serwerów Lenovo. Aktywnie współpracujemy też z polskim oddziałem ukraińskiego dostawcy usług chmurowych GigaCloud. Firma ta w dużej mierze jest odpowiedzialna za obsługę sektora publicznego w Ukrainie, a w związku z obecną sytuacją w znacznym zakresie prowadzi działalność z polskiego biura.
  • Lenovo sprzedaje rozwiązania dla centrów danych poprzez dział Infrastructure Solutions Group (ISG), a pecety poprzez dział Intelligent Devices Group (IDG). Czy partnerzy Lenovo są w jakiś sposób premiowani, gdy uda się im przekonać klienta do nabycia produktów z obu tych grup? Tak, szukanie synergii pomiędzy różnymi grupami produktowymi to nasz priorytet. Dlatego uruchomiliśmy program partnerski Lenovo 360, który w znaczący sposób premiuje resellerów za oferowanie całego portfolio. W połączeniu z faktem, że naszą sprzedaż prowadzimy wyłącznie przez kanał partnerski, stawia nas to w unikalnej pozycji. Często słyszymy od partnerów, że jesteśmy wyjątkowym dostawcą, ponieważ współpraca przebiega przejrzyście i bezpiecznie. Co więcej, dla firm z ugruntowanym doświadczeniem we wdrażaniu złożonych projektów u klientów mamy dodatkowy program Data Management Solutions Expert Partner Program, który zapewnia jeszcze więcej korzyści.