Dobre relacje biznesowe to priorytet każdej firmy. Dlatego Canon Polska systematycznie od lat 90. buduje i rozwija relacje partnerskie, współpracując z przedsiębiorstwami z całej Polski, specjalizującymi się w sprzedaży rozwiązań do druku. Wypracowane przez lata najlepsze zasady partnerstwa w formule B2B przekładają się na konkretne liczby. Obecnie Canon stale współpracuje z ponad sześćdziesięcioma partnerami, a przedsiębiorstwa te zawsze mogą liczyć na wsparcie producenta w różnych obszarach działalności.

 – Pomagamy naszym partnerom biznesowym w działaniach sprzedażowych, dzielimy się z nimi wiedzą produktową, marketingową oraz wspieramy w zakresie serwisu, którego efektywne działanie jest kluczowe dla funkcjonowania naszego biznesu. Jednocześnie stale obserwujemy rynek i dostosowujemy naszą ofertę do oczekiwań klientów. Nasi partnerzy to doceniają, czego najlepszym dowodem jest zarówno współpraca z takimi firmami, które współtworzą Kanał Partnerski Canon od bardzo wielu lat (niektóre od dwóch dekad), jak i duże zainteresowanie naszym programem ze strony nowych podmiotów – mówi Jarosław Obiedziński, Sales Manager – Partner Channel w Canon Polska. I dodaje: – Partnerzy stanowią fundament naszego biznesu. Dlatego, aby zagwarantować im możliwie najlepszą ofertę współpracy, kilka lat temu przeprowadziliśmy szczegółową analizę rynkową i zaktualizowaliśmy program partnerski B2B dostosowując go do aktualnych wymagań rynkowych i oczekiwań naszych partnerów oraz ich klientów. Modyfikacja programu i stabilne, wypracowane zasady współpracy pozwoliły nam też łatwiej poradzić sobie z sytuacją pandemiczną, szczególnie w czasie pierwszego lockdownu, kiedy na rynku odczuwało się dużą niepewność.

Warto zostać…

…. partnerem Canon, ponieważ taka współpraca przynosi obopólne korzyści. Canon notuje w kanale partnerskim wzrosty sprzedaży rok do roku i realizuje projekty sprzedażowe o różnej skali. To wynik nie tylko elastycznego podejścia firmy do zmieniającej się sytuacji na rynku, ale i stałego rozwoju oferty. Rok 2020 zaowocował 8 premierami w obszarze profesjonalnych rozwiązań dla drukarni i biur, a 2021 r. przyniósł już 5 nowości. Zdywersyfikowane portfolio odpowiada na potrzeby rynkowe i ułatwia partnerom dotarcie z rozwiązaniami i usługami producenta do szerokiego grona klientów. Co ważne, cechuje się ono wyjątkową spójnością. Intuicyjne i uzupełniające się rozwiązania z zakresu druku, obsługi czy interfejsu, a także proste w zintegrowaniu ze środowiskiem klienta usługi chmurowe, takie jak uniFLOW Online, sprawiają, że oferta produktowa jest atrakcyjna dla klientów. A to pozwala rozwijać się autoryzowanym partnerom Canon nawet w najbardziej wymagających warunkach.

Partnerstwo, które się opłaca

Ustrukturyzowany program partnerski skierowany do przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż urządzeń i usług producenta ma na celu wsparcie ich w zwiększaniu poziomu obrotów. Aby dopasować się do możliwości i celów rozwoju każdego przedsiębiorstwa, obejmuje on cztery poziomy autoryzacji – Partner, Silver, Gold i Platinum. Partnerzy uzyskują autoryzację na kolejny rok na podstawie dotychczasowego przebiegu współpracy. Z kolejnymi poziomami autoryzacji partnerstwa wiążą się rosnące możliwości poszerzenia oferty i korzyści. A tych nie brakuje. Program partnerski B2B Canon, poza wsparciem marketingowym i systemem motywacyjnym dla sprzedawców, gwarantuje dostęp do ogromnego zasobu wiedzy z zakresu marketingu, sprzedaży i oferty produktowej producenta. To istotne, bo stałe podnoszenie kompetencji pozwala na uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych.

 – Jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi partnerami w sprzedaży B2B. Dzięki wsparciu, które zapewniamy w programie, stale rosnącej ofercie Canon oraz obserwacji bieżących trendów rynkowych, z pewnością możemy wspólnie się rozwijać – podsumowuje Jarosław Obiedziński.

Dowiedz się więcej o korzyściach dla partnerów biznesowych Canon.