Do współpracy z kanałem, jak zapewniał Jakob Olsen,
wiceprezes działu handlowego w regionie EMEA, Acer podchodzi bardzo
poważnie. Aby osiągnąć maksymalnie pozytywne jej efekty
i usatysfakcjonować partnerów, dostawca dąży do tego, aby kooperacja
z nim była prosta, a zobowiązania Acera w kwestii wsparcia firm
partnerskich jasno sformułowane. Wytwórca skupia się więc na czterech polach:
produktach (uczestnikom konferencji zaprezentowano m.in. ultrabook TravelMate
P645 Series, notebook TravelMate P445, ultrabook TravelMate X313, Acer
Chromebook), partnerach, serwisie i segmencie edukacyjnym.

Z
produktami wiąże się Acer Promise Program. Producent przedłużył go do czerwca
2014 r. Oferta dotyczy notebooków zakupionych przez małe i średnie
firmy. Klient, który nabędzie objęte programem laptopy Acer TravelMate
w okresie od 1 listopada 2013 do 30 czerwca 2014 r., otrzyma
zwrot 50 proc. ceny zakupu, jeśli urządzenie ulegnie awarii wymagającej
naprawy gwarancyjnej w ciągu pierwszego roku.

Partnerom zaproponowano
nowy program Acer Synergy. W jego ramach oferowane są trzy poziomy
współpracy: srebrny (dla małych resellerów), złoty (dla firm resellerskich
obsługujących lokalną administrację i przedsiębiorstwa mające od 100 do
500 stanowisk komputerowych) oraz platynowy (dla integratorów współpracujących
z korporacjami i administracjęą publiczną wyższego szczebla). Kluczowymi
punktami programu są: jasne i możliwe do spełnienia kryteria współpracy
dla partnerów lojalnościowych, wsparcie ze strony opiekunów i telesprzedawców
Acera, działania marketingowe wspomagające rozwój sprzedaży, a także
szkolenia produktowe.

Dla partnerów przeznaczony jest Acer Synergy Portal
– źródło informacji o produktach, bieżących promocjach, cenach,
materiałach marketingowych i szkoleniowych. Z kolei e-Akademia
zapewnia resellerom wygodne dla nich szkolenia online. Solution Competence
Center roztoczy przed- i posprzedażną opiekę nad Acer Commercial
Partnerami. Do jego zadań będzie należało m.in.: kreowanie rozwiązań dla
partnerów i klientów końcowych, szkolenie i certyfikacja partnerów.
Acer Synergy Rewards jest programem lojalnościowym dla firm z poziomu Gold
i Silver, z kolei Business Corner zaprojektowano z myślą
o Acer Point Partnerach. Wspomaga ich w prezentacji produktów
przeznaczonych dla MSP.

Dla producenta niezmiernie ważnym odbiorcą jest sektor
edukacyjny. Dlatego vendor umożliwia partnerom zdobycie certyfikatu Acer
Education Partner. Ci, którzy zdobędą specjalistyczną wiedzę, doświadczenie
i umiejętności związane z produktami Acera, i dysponujący
centrum szkoleniowym uzyskują specjalny certyfikat – Acer Education
Partner Solution Centre.