Acer wierny partnerom
Producent kładzie nacisk na obsługę kanału B2B i przemyślane, a w efekcie skuteczne trafianie w potrzeby klientów. Opowiedział o tym na jesiennej konferencji w Amsterdamie, przedstawiając Acer EMEA Commercial Strategy.
Do współpracy z kanałem, jak zapewniał Jakob Olsen,
wiceprezes działu handlowego w regionie EMEA, Acer podchodzi bardzo
poważnie. Aby osiągnąć maksymalnie pozytywne jej efekty
i usatysfakcjonować partnerów, dostawca dąży do tego, aby kooperacja
z nim była prosta, a zobowiązania Acera w kwestii wsparcia firm
partnerskich jasno sformułowane. Wytwórca skupia się więc na czterech polach:
produktach (uczestnikom konferencji zaprezentowano m.in. ultrabook TravelMate
P645 Series, notebook TravelMate P445, ultrabook TravelMate X313, Acer
Chromebook), partnerach, serwisie i segmencie edukacyjnym.
Z
produktami wiąże się Acer Promise Program. Producent przedłużył go do czerwca
2014 r. Oferta dotyczy notebooków zakupionych przez małe i średnie
firmy. Klient, który nabędzie objęte programem laptopy Acer TravelMate
w okresie od 1 listopada 2013 do 30 czerwca 2014 r., otrzyma
zwrot 50 proc. ceny zakupu, jeśli urządzenie ulegnie awarii wymagającej
naprawy gwarancyjnej w ciągu pierwszego roku.
Partnerom zaproponowano
nowy program Acer Synergy. W jego ramach oferowane są trzy poziomy
współpracy: srebrny (dla małych resellerów), złoty (dla firm resellerskich
obsługujących lokalną administrację i przedsiębiorstwa mające od 100 do
500 stanowisk komputerowych) oraz platynowy (dla integratorów współpracujących
z korporacjami i administracjęą publiczną wyższego szczebla). Kluczowymi
punktami programu są: jasne i możliwe do spełnienia kryteria współpracy
dla partnerów lojalnościowych, wsparcie ze strony opiekunów i telesprzedawców
Acera, działania marketingowe wspomagające rozwój sprzedaży, a także
szkolenia produktowe.
Dla partnerów przeznaczony jest Acer Synergy Portal
– źródło informacji o produktach, bieżących promocjach, cenach,
materiałach marketingowych i szkoleniowych. Z kolei e-Akademia
zapewnia resellerom wygodne dla nich szkolenia online. Solution Competence
Center roztoczy przed- i posprzedażną opiekę nad Acer Commercial
Partnerami. Do jego zadań będzie należało m.in.: kreowanie rozwiązań dla
partnerów i klientów końcowych, szkolenie i certyfikacja partnerów.
Acer Synergy Rewards jest programem lojalnościowym dla firm z poziomu Gold
i Silver, z kolei Business Corner zaprojektowano z myślą
o Acer Point Partnerach. Wspomaga ich w prezentacji produktów
przeznaczonych dla MSP.
Dla producenta niezmiernie ważnym odbiorcą jest sektor
edukacyjny. Dlatego vendor umożliwia partnerom zdobycie certyfikatu Acer
Education Partner. Ci, którzy zdobędą specjalistyczną wiedzę, doświadczenie
i umiejętności związane z produktami Acera, i dysponujący
centrum szkoleniowym uzyskują specjalny certyfikat – Acer Education
Partner Solution Centre.
Podobne artykuły
Rynek sprzętu gamingowego bez efektu wow!
Sprzedaż sprzętu dla graczy, która po pandemicznych szczytach notuje cykliczne spadki, zaczęła się stabilizować.
Powrót sprzętu na piedestał
Trudne czasy uwydatniły znaczenie sprzętu w procesach przetwarzania i przechowywania danych. Miniony rok pokazał przy tym, że dysputy o jego wyższości nad oprogramowaniem – bądź odwrotnie – nie mają większego sensu.
Rynek B2B: cyfrowa transformacja w praktyce
„Producenci od kilku lat przygotowują się na przejęcie roli dystrybucji od obecnych pośredników. Dystrybutorzy, jeżeli chcą pozostać na rynku, muszą szukać innowacji, dzięki którym będą w stanie dostarczać te dodatkowe wartości do produktów, których nie mogą zaoferować producenci” – czytamy w raporcie dotyczącym transformacji cyfrowej na polskim rynku B2B.