Marka Honor oficjalnie ogłosiła wejście do Polski. To dopiero początek ekspansji – zapowiadają przedstawiciele chińskiej firmy.

„Decyzja o wejściu na polski rynek odzwierciedla wiarę Honor w jego wysoki potencjał. To dopiero początek naszej obecności w Polsce” – deklaruje Tony Ran, President Honor Europe. Zapowiedziano wprowadzenie na nasz rynek nowych flagowych smartfonów marki.

Markę Honor utworzyło Huawei w 2013 r. W 2020 r. koncern w obliczu amerykańskich sankcji zdecydował się na sprzedaż tego biznesu za cenę 15,2 mld dol. Obecnie Honor należy do spółki kontrolowanej przez lokalne władze Shenzhen (Shenzhen Zhixin New Information Technology). Po usamodzielnieniu się nabrał wiatru w żagle, dzięki zmianie właścicielskiej unikając skutków amerykańskiego embarga nałożonego na Huawei.

W I kw. 2023 r. sprzedaż smartfonów marki Honor w Europie (nie licząc Rosji i Turcji) wzrosła 5-krotnie rok do roku – według Counterpoint Research, podczas gdy cały rynek na kontynencie spadł o 23 proc. r/r.

Według danych Omdia w 2022 r. Honor dostarczył na świecie 59 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 47,2 proc. r/r i pozycję nr 7 na globalnym rynku z 5-procentowym udziałem.

Aktualnie Honor jest obecny na ponad 100 rynkach, zatrudnia ponad 13 tys. pracowników, z czego 60 proc. pracuje w 7 centrach R&D.