Huawei sprzedaje Honor za 15 mld dol.
Nabywcą jest chińskie konsorcjum.
Huawei sprzedając Honor zamierza skoncentrować się na smartfonach z wyższych półek i klientach korporacyjnych – wynika z informacji.
Konsorcjum pod wodzą Digital China, dystrybutora urządzeń mobilnych, oraz miasta Shenzhen, kupi od Huawei markę Honor za ok. 15,2 mld dol. – poinformował Reuters.
Decyzja ma być związana z amerykańskimi sankcjami wobec Huawei, które powodują problemy z zaopatrzeniem w procesory, ekrany i inne podzespoły. Huawei zamierza skoncentrować się na smartfonach z segmentu high-end i klientach korporacyjnych.
Pod utworzoną w 2013 r. marką Honor oferowany jest głównie sprzęt z dolnych i średnich półek cenowych, przeznaczony dla konsumentów. Kierunkiem rozwoju, w którym może pójść nowy właściciel, jest rynek smart home, w którym telefon pełni rolę centrum kontroli połączonych urządzeń. Portfolio Honor obejmuje także laptopy, telewizory, urządzenia noszone.
Informacje o zamiarze sprzedaży Honora przez Huawei pojawiły się przed miesiącem. Wśród zainteresowanych zakupem wymieniano obok Digital China także Xiaomi i TCL. Zakładano wartość transakcji na poziomie najwyżej 3,7 mld dol.
\W 2019 r. Honor wygenerował ok. 13 mld dol. przychodów i 0,9 mld dol. zysku netto.
Obroty na marce Honor stanowiły ok. 20 proc. sprzedaży Huawei w segmencie konsumenckim w ub.r. (ok. 67 mld dol.) oraz ok. 11 proc. całej korporacji (123 mld dol.).
W III kw. 2020 r. według Canalys Honor sprzedał 15 mln smartfonów (26 proc. udziału w sprzedaży smartfonów Huawei w minionym kwartale).
Podobne aktualności
Huawei podwoiło zyski. Blisko 100 mld dol. przychodów
"W ciągu ostatnich kilku lat wiele przeszliśmy, ale dzięki wyzwaniom udało nam się rozwinąć" - komentuje rotacyjny przewodniczący Huawei.
Amazon i Huawei kończą sądowe spory patentowe
Zawarto globalną umowę patentową. Amazon nie musi już martwić się pozwami.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.