Konsorcjum pod wodzą Digital China, dystrybutora urządzeń mobilnych, oraz miasta Shenzhen, kupi od Huawei markę Honor za ok. 15,2 mld dol. – poinformował Reuters.

Decyzja ma być związana z amerykańskimi sankcjami wobec Huawei, które powodują problemy z zaopatrzeniem w procesory, ekrany i inne podzespoły. Huawei zamierza skoncentrować się na smartfonach z segmentu high-end i klientach korporacyjnych.

Pod utworzoną w 2013 r. marką Honor oferowany jest głównie sprzęt z dolnych i średnich półek cenowych, przeznaczony dla konsumentów. Kierunkiem rozwoju, w którym może pójść nowy właściciel, jest rynek smart home, w którym telefon pełni rolę centrum kontroli połączonych urządzeń. Portfolio Honor obejmuje także laptopy, telewizory, urządzenia noszone.

Informacje o zamiarze sprzedaży Honora przez Huawei pojawiły się przed miesiącem. Wśród zainteresowanych zakupem wymieniano obok Digital China także Xiaomi i TCL. Zakładano wartość transakcji na poziomie najwyżej 3,7 mld dol.

\W 2019 r. Honor wygenerował ok. 13 mld dol. przychodów i 0,9 mld dol. zysku netto.

Obroty na marce Honor stanowiły ok. 20 proc. sprzedaży Huawei w segmencie konsumenckim w ub.r. (ok. 67 mld dol.) oraz ok. 11 proc. całej korporacji (123 mld dol.).

W III kw. 2020 r. według Canalys Honor sprzedał 15 mln smartfonów (26 proc. udziału w sprzedaży smartfonów Huawei w minionym kwartale).